Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er konkursbo? Hva vil det si å kjøpe et konkursbo?


coby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Kan du kanskje linke til annonsen på Finn?

 

Muligens denne grossisten varene kommer fra http://www.dagsavisen.no/roganytt/stort-grossistfirma-har-gatt-konkurs-1.1031690

Vedkommende fikk iphonene fra et Apple grossist. Det høres jo meget logisk ut?

Hvem er vedkommende da? Farlig å informere oss om det?

Ja. I frykt for at han leser her. Men samma det.

 

Apple grossist. Er det en Apple kjede som er konk?

Lenke til kommentar

Høres ut som svindel. 1000 Macbooks er ikke noe en detaljist har lagerført - omsetningshastigheten er for lav til at man gidder senke så mye cash i varelageret, og såvidt jeg vet har ikke Scribona (Apples grossist i Norge) gått konkurs.

 

Nor Gros-konkursen har ikke kommet langt nok til at noen kan ha kjøpt opp konkursboet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Høres ut som svindel. 1000 Macbooks er ikke noe en detaljist har lagerført - omsetningshastigheten er for lav til at man gidder senke så mye cash i varelageret, og såvidt jeg vet har ikke Scribona (Apples grossist i Norge) gått konkurs.

 

Nor Gros-konkursen har ikke kommet langt nok til at noen kan ha kjøpt opp konkursboet.

Svindel? Hvordan har vedkommende så mange iPhone hjemme hos seg da?

Lenke til kommentar

 

Høres ut som svindel. 1000 Macbooks er ikke noe en detaljist har lagerført - omsetningshastigheten er for lav til at man gidder senke så mye cash i varelageret, og såvidt jeg vet har ikke Scribona (Apples grossist i Norge) gått konkurs.

 

Nor Gros-konkursen har ikke kommet langt nok til at noen kan ha kjøpt opp konkursboet.

Svindel? Hvordan har vedkommende så mange iPhone hjemme hos seg da?

 

Forsikringssvindel, for eksempel...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om du nå ender opp med å bli svindlet er det ganske mange her som vil si: "Hva var det jeg sa?"

Du vet det er en triviell oppgave å forfalske serienummer? Om Apple har en database over serienummer som alle kan sjekke er det jo bare å sjekke der før man lager det falske serienummeret og man har løst problemet.

Svindle? Jeg har jo fått varen.

 

Hva mener du?

Lenke til kommentar

 

Svindle? Jeg har jo fått varen.

 

Hva mener du?

 

Så mellom 22.45 i går kveld og 19.16 i dag har du altså fått 1000 ipad(eller iphone eller hva det nå egentlig var...)?

1 vare. Fikk den akkurat som avtalt,

 

Iom at han fåt varene fra en kjede i Kina, så er dem meget billige hos han. Mange kanondealer.

Lenke til kommentar

Du er klar over at iPhone stort sett er dyrere i Kina? Hvis en person påstår at han har fått billige iPhoner fra Kina så er det svindel, antagelig tyvegods.

 

Her er en prisguide http://www.china-prices.com/phone/6927/apple-iphone-7-plus

 

iPhone 7 selger fortsatt godt nedover og ingen selger dem billig selv om det er snakk om tusen av dem. Har du fått telefonen for typ 5.000,- kroner så er den enten falsk eller stjålet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...