Gå til innhold

Er ikke dette en bra deal? Finn.no


Anbefalte innlegg

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=107348865&fks=107348865

 

 

Jeg har hatt den på finn i underkant av 3 uker. Etter god erfaring med stasjonære salg på finn tidligere så trodde jeg ikke en laptop skullle vise seg å ta så lang tid å selge.

 

Har jeg lagt meg for høyt? Eller hva er galt, tilsvarende nye ligger fremdeles i overkant av 20 k. 

Er desp på penger før black friday så jeg kan bygge min egen igjen. o.0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke denne? https://prisguiden.no/produkt/msi-gt72vr-6rd-034ne-272893

 

Den ligger et godt stykke unna 20k, og uansett vil jeg si det er en middels deal selv til 12,000

 

Denne kanskje? står ikke skjermkort https://prisguiden.no/produkt/msi-gt72vr-6rd-056ne-272888#spesifikasjoner

Min har gtx 1070 8 gb kortet. Tobii eyetracking (aldri brukt selv ;P) 

 

Sett bort fra 7700hq prosessoren så er de fleste jeg linka til identiske.

https://www.komplett.no/category/21661/gaming/gaming-pc/baerbar?cnet-A00053-queryfacet=%5B17169869184%20TO%2017189869184%5D&cnet-A00140-queryfacet=%5B16%20TO%2017.9%5D&cnet-A00241-queryfacet=%5B6642450944%20TO%2099442450944%5D&cnet=Grafikkprosessor_A00247%20%20%C2%A7NVIDIA%20GeForce%20GTX%201070

Endret av atalanta
Lenke til kommentar

 

Har fått en henvendelse på finn, det var en kar som ville bytte laptopen i denne
 
 
Kanskje den blir lettere å selge enn laptopen, men er litt i tvil på buildkvaliteten på disse,noen erfaringer?

 

 

EDIT: Jeg leste feil. Du sa Build kvalitet og ikke bilde kvalitet, My bad :D

 

Den stasjonære maskinen du linket til er helt klart kraftigere en din laptop. Det kommer helt ann på tilstand og bruk om det er verdt og bytte eller ikke. Det er uansett lettere og selge en stasjonær gaming pc, men om du får noe mer en 14.000 for den om den er brukt, det tviler jeg på. Er den ubrukt så kan du selge den for 14.000, men så lenge den selges privat kan du ikke forvente og få noe mer en 14.000 kroner, det eneste du gjør ved og bytte er at du får et produkt som er lettere og selge. Du får ikke noe mer penger for den stasjonære selv om den er perfekt stand.

Endret av Eriksendrul
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har fått en henvendelse på finn, det var en kar som ville bytte laptopen i denne
 
 
Kanskje den blir lettere å selge enn laptopen, men er litt i tvil på buildkvaliteten på disse,noen erfaringer?

 

 

EDIT: Jeg leste feil. Du sa Build kvalitet og ikke bilde kvalitet, My bad :D

 

Den stasjonære maskinen du linket til er helt klart kraftigere en din laptop. Det kommer helt ann på tilstand og bruk om det er verdt og bytte eller ikke. Det er uansett lettere og selge en stasjonær gaming pc, men om du får noe mer en 14.000 for den om den er brukt, det tviler jeg på. Er den ubrukt så kan du selge den for 14.000, men så lenge den selges privat kan du ikke forvente og få noe mer en 14.000 kroner, det eneste du gjør ved og bytte er at du får et produkt som er lettere og selge. Du får ikke noe mer penger for den stasjonære selv om den er perfekt stand.

 

Ja, det jeg tenker også. Men lettere og selge er det jeg trenger, så jeg får høre med han igjen. Takk for svar folkens :)

Lenke til kommentar

Pass på at alle delene er de de skal være og at alt fungerer om du bytter.

Ja, skal be han laste ned speccy for eks, sende all info til meg, si når og hvor han kjøpte. få han til å ta bilder innvendig, om det ikke ødelegger garantien at man åpner maskinen da. må jeg sjekke. 

Lenke til kommentar

Skal du bytte pc så skal du kunne ha mulighet til og koble den opp og sjekke at alt fungerer hjemme hos deg selv eller hos han før du gir han din laptop. 

Han var ikke så lysten når jeg kontaktet han igjen, skulle ha mellomlegg på 1500 kr. Det er ikke helt bånn men satser likevel på rent bytte, vist ikke beholder jeg pc'n en tid til å selger den billig ettervært. Men skal ta forsikre meg om at jeg ikke blir lurt ved å sjekke pc'n selv som dere sier.

Lenke til kommentar

Altså, du skal bytte pcen til en stasjonær som er lettere å selge, men til billigere penge? Hvorfor ikke sette ned prisen? Hadde forøvrig aldri betalt 14k for en brukt gaming laptop. 10k så nærmer du deg noe.

Pris er en evig diskusjon såklart, som det bør være når man selger brukt. den som selger vil ha mest mulig å den som kjøper vil bruke minst mulig. Setter jeg ned til 10000 vil ikke det være bra nok heller, da vil vedkommende komme med bud under. Legger jeg meg over det jeg ønsker vil noen prute ned til den prisen jeg egentlig søker. trikset er nok å ikke virke urimelig slik at ingen tar kontakt. Jeg er nok hakket urimelig sikkert, men jeg venter litt til i håp om at en tar kontakt.

Lenke til kommentar

Har ingen forutsetning for å si noe om selve laptopen, men synes ikke annonseteksten pirrer min interesse, heller det motsatte. De færreste er interessert i å høre om "livshistorien" din, lurer de på hvorfor du gikk til anskaffelse, eller hvorfor du velger å selge så kan de spørre om det. Det at den nå også har hatt to eiere på relativt kort tid og inngått i byttehandel gir heller ikke noe godt inntrykk, da tror jeg folk forventer enda mer i prisavslag. Var jeg deg ville jeg ikke utbrodert noe videre om dette, bare sagt at kvittering og garanti følger, ferdig med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ingen forutsetning for å si noe om selve laptopen, men synes ikke annonseteksten pirrer min interesse, heller det motsatte. De færreste er interessert i å høre om "livshistorien" din, lurer de på hvorfor du gikk til anskaffelse, eller hvorfor du velger å selge så kan de spørre om det. Det at den nå også har hatt to eiere på relativt kort tid og inngått i byttehandel gir heller ikke noe godt inntrykk, da tror jeg folk forventer enda mer i prisavslag. Var jeg deg ville jeg ikke utbrodert noe videre om dette, bare sagt at kvittering og garanti følger, ferdig med det.

 

hmm jau, gode tips fra dere begge her nå.

 

Grunnen til at jeg skrev at jeg var kneoperert var fordi ofte vil folk høre grunnen til hvorfor man selger, da folk er livredde for å bli lurt og trenger en litt mer betryggende årsak for sin egen del.

 

Jeg tenker litt sånn selv, selger han fordi det er noe galt med den, eller er det en god grunn?

 

Kanskje jeg bare skal starte på nytt rett å slett, jeg tenker jeg får fler visninger igjen om jeg bare sletter denne annonsen og lager en ny med tipsene herfra. kan starte pris på 13 k med info under om ved raskt kjøp kan pris diskuteres?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er villig til å sende i posten har du også redusert potensielle kjøpere drastisk. Litt bobleplast hvis du ikke har originalembalasjonen og god pakking så er du rimelig safe. Pakkepost brukes hele tiden av f.eks Komplett som selger laptoper, så ikke la deg skremme av det. Posten er også erstatningsansvarlig for skadede pakker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...