Gå til innhold

Opel med prissjokk på Ampera-e


Anbefalte innlegg

 

 

Han sier hans Ampera-e etter prisøkningen på 15 000 tidligere i år lå an til å koste cirka 370 000 kroner inkludert skinnpakke, ekstrautstyr og vinterdekk. Nå nærmer den seg 420 000. 

 

For denne prisen kan man i dag få en pent brukt Tesla S85 fra forhandler, fortsatt innenfor garantiperioden og med gratis superlading.

Helt uten ventetid!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må være en av tidenes verste lanseringer av en bil. I Norge står det tusenvis i kø, mens i USA står det tusenvis av biler hos forhandlere som de ikke får solgt. Hva tenkte de med når de begynte produksjonen?

 

Og for å bare sette spikeren i kisten, øker de nå prisen og leveringstid slik at den er fullstendig uaktuell i konkurranse med Tesla Model 3 og andre som kommer.

 

RIP, Bolt. Bilen hadde potensiale, men administrasjonen i GM/Opel klarte å rote dette til.

 

Elbilene som selges av GM i USA selges med tap, men det er viktig for GM å ha compliance-modeller for salg for å få lov til å fortsatt selge fossilbiler i California.

https://www.thoughtco.com/what-is-a-compliance-car-85648

 

Det var mange som ble overrasket over at Opel fikk selge Ampera-e til så lav pris i Europa, mulig det skulle være en form for PR-kampanje for Opel.

Etter Opel ble solgt til PSA så har GM ingen grunn til å ikke forsøke å tjene mer penger på Ampera-e

Lenke til kommentar

Leftie: En kontrakt er jo bindende for begge parter. Jeg kan ikke møte opp for å hente en bil jeg har kontrakt på, for så å si at jeg vil ha den 45.000 fordi jeg har kjøpt sydentur og dermed ikke kan betale mer... En gensidig bindende kontrakt mellom 2 parter er bindende, og så får forhandler saksøke sin leverandør (Opel Norge), men der er ikke sluttkunden noen avtalepart.

 

Som flere andre har påpekt, og som det står i artikkelen:

 

 

Da Opel åpnet for kontraktssignering på Ampera-e i september 2016 hadde de ingen fastsatt pris, men indikerte at den ville ligge rundt 330 000 kroner.

 

Altså virker det ganske åpenbart at man ikke vil komme langt med et søksmål rundt dette.

Lenke til kommentar

Vær så vennlig å AV-bestille. PLEASE. P-L-E-A-S-E.

GM som lager bilen i USA, har solgt Europa-avdelingen. "Opel", til Peugeot-Citroën-Dongfeng.

GM taper Kr 59.000 pr. laget bil. Og "Ingen" vil ha den i USA, siden den koster 38.000 dollar, og bensinutgaven 18.000 dollar. Bensinpris Kr 5,40 der. Biler for 111 dagers salg ute i butikkene i USA, derfor er produksjonen pauset. På ubestemt tid.

 

Tunge, dyre elbiler kun salgbare UTEN avgifter,

og hvis man har VERDENS HØYESTE avgifter på normale biler folk reellt kjøper 99,79% av i verden i fjor.

 

Halleluja for hinsides-kompetansen, grønt skifte, Trine Skei Grande, nullutslipp, milliard-sløsing og alt det der. Kun i DAB, og palmeoljelandet Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Og "Ingen" vil ha den i USA, siden den koster 38.000 dollar, og bensinutgaven 18.000 dollar. Bensinpris Kr 5,40 der. Biler for 111 dagers salg ute i butikkene i USA, derfor er produksjonen pauset. På ubestemt tid.

 

Min utheving.

 

 

øh.. hvafornoe? Finnes ikke bensinutgave av denne bilen...?

 

 

Kan skjønne at tilsvarende biler koster 18.000, men det er ikke samme bilen. 

Lenke til kommentar

Vær så vennlig å AV-bestille. PLEASE. P-L-E-A-S-E.A, .....VERDENS HØYESTE avgifter ......Halleluja ... grønt skifte, Trine Skei Grande, nullutslipp, milliard-sløsing og alt det der. Kun i DAB, og palmeoljelandet Norge.

 

Mangler bare å starte innlegget med en ironisk "TAKK", så har du truffet alle klisjeene i ett og samme innlegg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær så vennlig å AV-bestille. PLEASE. P-L-E-A-S-E.

GM som lager bilen i USA, har solgt Europa-avdelingen. "Opel", til Peugeot-Citroën-Dongfeng.

GM taper Kr 59.000 pr. laget bil. Og "Ingen" vil ha den i USA, siden den koster 38.000 dollar, og bensinutgaven 18.000 dollar. Bensinpris Kr 5,40 der. Biler for 111 dagers salg ute i butikkene i USA, derfor er produksjonen pauset. På ubestemt tid.

 

Tunge, dyre elbiler kun salgbare UTEN avgifter,

og hvis man har VERDENS HØYESTE avgifter på normale biler folk reellt kjøper 99,79% av i verden i fjor.

 

Halleluja for hinsides-kompetansen, grønt skifte, Trine Skei Grande, nullutslipp, milliard-sløsing og alt det der. Kun i DAB, og palmeoljelandet Norge.

 

Interessant at du kjenner til tapet, når ingen journalister sitter på disse tallene. Forventer du sitter med kildemateriale til tallene dine.

 

Men før du får lagt de ut, så la meg få uttrykke hva jeg tror om dette. Bullshit!

 

Sånn, nå burde du ha god grunn til å motevise meg.

Lenke til kommentar

Vær så vennlig å AV-bestille. PLEASE. P-L-E-A-S-E.

GM som lager bilen i USA, har solgt Europa-avdelingen. "Opel", til Peugeot-Citroën-Dongfeng.

GM taper Kr 59.000 pr. laget bil. Og "Ingen" vil ha den i USA, siden den koster 38.000 dollar, og bensinutgaven 18.000 dollar. Bensinpris Kr 5,40 der. Biler for 111 dagers salg ute i butikkene i USA, derfor er produksjonen pauset. På ubestemt tid.

 

Tunge, dyre elbiler kun salgbare UTEN avgifter,

og hvis man har VERDENS HØYESTE avgifter på normale biler folk reellt kjøper 99,79% av i verden i fjor.

 

Halleluja for hinsides-kompetansen, grønt skifte, Trine Skei Grande, nullutslipp, milliard-sløsing og alt det der. Kun i DAB, og palmeoljelandet Norge.

 

Dette har vel veldig lite med Tirne eller andre norske politkere. Enig at dette er råttent av Opel, men å dra elbil/nullutslipp diskusjon på dette blir for dumt. Hva vil du med denne komentaren, at Norge skal dekke den prisstigningen?

 

Denne bilen er fremderles både billigere i drift og "grønnere" enn en fosil bil til samme pris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg signerte kontrakt på toppmodellen i desember 2016. Hørte ikke et pip fra forhandler og måtte til slutt presse de via epost om leveringstid. Til slutt fikk jeg til svar at det ikke var sikkert jeg fikk bilen i 2018 engang. Når de i tillegg har lagt på 60 000 på summen er det bare å konstantere at Opel ikke tar sine kunder seriøst og man må bare lure på hvordan eventuelle service ville blitt i ettertid. Jeg fikk vage svar med tanke på levering og ble henvist til en bedrift som hadde en for salgs til 60 000 over kontraktspris. Når jeg snakket med en annen forhandler fortalte vedkommende meg nøyaktig hvorfor Opel ikke kunne levere som avtalt. Forstod da at Opel forhandler da hadde holdt meg på is for å unngå oppsigelse av kontrakt. Nå er den kansellert og jeg takket og nei til å kjøpe Hyundai hos samme forhandler og gikk til en seriøs heller. Nå har jeg bestilt en Hyundai KONA av en seriøs forhandler og ser frem til å få den sensommeren 2018.

Lenke til kommentar

Det mest ryddige ville vært om kundene fikk tilbud om å få Opel Ampera-e kjøpet omgjort til en GM Bolt tilpasset Europa. Forskjellen mellom Bolt og Amper-e er ladepluggen, DAB-radio og fabrikk-logo. Ampera-e produseres i Detroit og Opel er nå bare en agent i Europa som selger denne bilen. Samtidig må de ha delelager og all support for bilen. For PSA-gruppen passer dette forståelig nok ikke inn.

 

Jeg regner med at GM og PSA til slutt blir enig om å terminere Opel Ampera-e salget og at GM lanserer en EU-tilpasset GM Bolt.

 

Har selv en Opel Ampera-e som jeg er veldig fornøyd med, men vil ikke bli overrasket om det på sikt blir GM jeg må henvende meg til for å få service og reservedeler.

Lenke til kommentar

 

Kan kjøpes i USA for US$ 37.495 med umiddelbar levering. Det er ca 304.000 norske kroner. Koster vel ca 15.000 kroner å sende en container fra USA til Norge og ingen kostnader ved å få den gjennom tollen.

 

Men med en helt annen utstyrspakke. F.eks. annen kontakt og ladekabel, ikke mulighet for hurtiglading, satelittradio i stedet for DAB osv. De har også helt annet klima der borte enn her. Tviler på at en Bolt fra california blir levert med varmepumpe og setevarme for kalde vinterdager.

Det er bare DAB radio oig ladepluggen som er forskjell mellom Ampera-e og Bolt + kosmetiske justeringer utvendig. Det elektriske er det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...