Gå til innhold

Dilemma-leken


Scarvo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har både blidt bit av en hund, stokket av en bie/veps og klort av en katt. Så jeg vet hvoran det er. Men jeg har aldri i verden blitt sprayet av en stinkdyr. Så jeg velger å bli sprayet, jeg bryr meg som regel ikke hva andre syns om min kroppslukt, om det er svette, hvitløkstank osv. Om det er bursdagselskap, bryllup, den slags da viser jeg selsagt respekt for andre.

 

Bli skremt av en nyskjerrig bjørn, folkemorder eller en voldtekter?

Lenke til kommentar

Voldtekter. En bjørn kan være farlig, en folkemorder har det i seg å være farlig, mens en voldtektsmann også er det, men vil trolig ikke se meg som et bytte. I såfall hadde det vært smigrende  :love: .... men sikkert ubehagelig og traumatisk, og kanskje innebære en risiko for å bli smittet av kjønnssykdom.

 

Være med på at jorda kolliderer med en annen planet, at sola dør ut, eller apokalypse?

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen!! Fra mine øyne, er det apokalypse på dem alle. =\

Det er jo et interessant tema, og begrepet "apokalypse" har flere betydninger og tolkninger. I kristen religiøs sammenheng så er det en straff fra gud, og den har en fortellerstemme kan man si. Noe som er påført mennesker på jorda fra oven. Jeg tolker det som noe som skjer på jorda, f.eks naturkatastrofer, atomkrig, pest, som utsletter hele menneskeheten.

 

Det at sola dør ut er jo et realistisk scenario, for det kommer til å skje om mange år, men om det hadde skjedd i dag, kunne vi fortsatt levd en stund? Det at to planeter kolliderer har jo skjedd før, men det er lite sannsynlig at det skjer med jorda, men det hadde resultert i total eliminasjon av alt liv på jorda. En apokalypse kan jo skje før eller siden, enten av folk, eller av klimaendringer, eller av en gud for de som tror på det, og det kan føre til at alt liv på jorda dør ut, men kanskje ikke nødvendigvis? Det finnes jo hypotetiske postapokalyptiske scenarioer..

Lenke til kommentar

Voldtekter. En bjørn kan være farlig, en folkemorder har det i seg å være farlig, mens en voldtektsmann også er det, men vil trolig ikke se meg som et bytte. I såfall hadde det vært smigrende  :love: .... men sikkert ubehagelig og traumatisk, og kanskje innebære en risiko for å bli smittet av kjønnssykdom.

 

Være med på at jorda kolliderer med en annen planet, at sola dør ut, eller apokalypse?

 

Vanskelig dilemma. Det at jorda kolliderer med en annen planet vil vi sannsynligvis få vite om en god stund før det skjer, uten at vi kan gjøre noe som helst med det. Det at sola dør ut er heller ingen lystig måte å dø på. Mens en apokalypse kan jo være alt fra atomkrig, zombie-utbrudd osv osv. Etter noen sekunders tenketid, så går jeg for apokalypsen, og håper jeg er en av de få som får være med å gjenoppbygge menneskeheten.

 

Være zombie, være vampyr, være troll, eller være varulv. Hvorfor velger du det du velger?

Lenke til kommentar

Spise tørt brød resten av livet, høres kjedelig ut i lengden. Å leve som flyktning i disse dager høres trist ut. Hem, den var vrien. Jeg tror jeg velger den siste, tørt brød.

 

Du jobber som vekter og det er tre på jobb. Sjefen, deg og din partner. Plutselig en dag skjer det masse på samme tid.

1: Hjelpe en 80 år gammel dame, fra et fall i rulle trappa.

2: En gjess som har forvillet seg inn i senteret.

3: Stoppe en terrorist.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Jeg er trent i førstehjelp, så det blir nok valg. Samtidig har jeg ikke lyst til å sende noen av kollegene mine til å stoppe terroristen heller.  Gjessene inne på senteret hørtes nesten litt moro ut. Men jo, jeg går for å hjelpe den 80 år gamle damen.

 

Være terroristen, være den 80 år gamle damen som faller i rulletrappen, eller være gjess/gåsa som forviller seg inn på senteret?

Lenke til kommentar

Jeg er trent i førstehjelp, så det blir nok valg. Samtidig har jeg ikke lyst til å sende noen av kollegene mine til å stoppe terroristen heller.  Gjessene inne på senteret hørtes nesten litt moro ut. Men jo, jeg går for å hjelpe den 80 år gamle damen.

 

Være terroristen, være den 80 år gamle damen som faller i rulletrappen, eller være gjess/gåsa som forviller seg inn på senteret?

Min dilemma: Jeg ville godt for terroristen, pga han kan skade mengder av folk. Og prøvd å snike meg bak ham å holdt han nede med arman ut på gulvet til politiet kommer.

Din dilemma: Ville vært gjessen.

Ny dilemma: Være en fast utedo tømmer eller være en fast bleieskifter i et barnehjem for de aller yngste?

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Uten, ille nok å få i seg den guffa om man ikke må spise et par sokker i tillegg. Kan jo tørke og røyke de da, så kan jeg bli høy på sokker.

 

Være lærer på en ungdomsskole i en uke, eller måtte tørke TheDarkSeeds-SCM i rompa etter hver gang han har presset ut gårsdagens middag ut året?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner jeg gleder meg litt til våren nå. Gleder meg også til vinteren, slik at jeg kan glede meg over at jeg kommer til å glede meg enda mer til våren da.

 

Tror jeg starter med å tørke støv. Støv før gulv, vinduene kan vente til det blir mildere, og jeg har ikke noe på loftet.

 

Trekke 0 % skatt resten av livet, eller la 50 % av matinntaket på søndager være bananer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...