Gå til innhold

Dilemma-leken


Scarvo

Anbefalte innlegg

Har ikke døgnet siden jeg var tolv år gammel, men jeg gir det en sjanse i håp om at det gir meg fred og ro. Velger alternativ 1.

 

Du er soldat midt i en farlig krigssone, og står plutselig ovenfor et vanskelig dilemma. Gjennom kikkerten ser du at to personer kommer mot deg.  Hvem skyter du først og hvorfor?.

 

a) En eldre dame med to kniver i hendene?

b) En liten gutt som bærer på en håndgranat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der var litt av en dilemma. Jeg personlig hadde ikke klart å drepe noen av dem. Men når jeg ser nærmere etter på hva de faktisk bærer på. Da hadde jeg valgt gutten med håndgranaten.

 

Ha en koserlig hi-teck hjem som kan redde livet ditt for farer og frykt for å bli overvåket kanstant eller ha en 30 år gammelt resurert hus som ikke er sikkret for noe farer, men du får være i fred med uten frykt for å bli overvåket?

Lenke til kommentar

Er ikke kresen av meg, har nok prøvd dem alle. Med mitt første valg ville vært hvalross på Island.

 

Drømme at du er i en vidunderlig eng med ei søt jente, mens du drømmer så kommer en morder å drepe deg mens du sover eller du havner i en stygg uhell på en hygelig koserlig dag på date med ei søt jente, hun omkom, du overlevde med med store bein brudd.

Lenke til kommentar

Mia Gundersen er jo søt hun da. Sover gjerne 10 netter med henne. Blir kjedelig å sove en natt med drømmedama mi.

 

 

Du lever vilt ute i natturen kliss naken, med uten moderne hjelpemiddler. Og du skal finne ly for den iskalde regnværs natten. Ville du...

...lagd deg en telt av træ og kvister. Der bakken er jevn og fin.

...funnet deg en gråtte, med ujevn steinete tereng.

...leitet etter en ubebbodd jup bjørnehi. Med klissete, myk og gjørmette tereng.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Hmm. Den er vanskelig. Vet at jeg hvert fall vil unngå bjørnehiet, selv om du sier det er ubebodd. Plutselig returnerer mammabjørn med ungene sine, og da er jeg død. Tror jeg går for alternativ nr 1, da det både kan isolere godt for regnet, samt at jeg ligger behagelig.

 

Kjøpe sofa hos Skeidar, IKEA, eller Bohus?

Lenke til kommentar

IKEA. Sannsynligvis billigst, og sikkert grei kvalitet og komfort. Utseende bryr jeg meg ikke så mye om.

 

Du havner på en øde øy i stillehavet, og får mulighet til å ta med deg 1 av disse tingene, hvilken velger du?

 

- Lommelykt med batteri til 10 000t.

- Kniv

- Arbeidshansker

- Vernesko

- 10 000 fyrstikker

- Fiskestang

Lenke til kommentar

Hmm. Den er vanskelig. Vet at jeg hvert fall vil unngå bjørnehiet, selv om du sier det er ubebodd. Plutselig returnerer mammabjørn med ungene sine, og da er jeg død. Tror jeg går for alternativ nr 1, da det både kan isolere godt for regnet, samt at jeg ligger behagelig.

 

Kjøpe sofa hos Skeidar, IKEA, eller Bohus?

Det blir ikke 100% isolere for regnet. Og i tillegg vil du fryse fortere igjel. I bjørnehiet, der kan du jo drokne hvis det regner mye. =3 Endret av TheDarkSeeds - SCM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

IKEA. Sannsynligvis billigst, og sikkert grei kvalitet og komfort. Utseende bryr jeg meg ikke så mye om.

 

Du havner på en øde øy i stillehavet, og får mulighet til å ta med deg 1 av disse tingene, hvilken velger du?

 

- Lommelykt med batteri til 10 000t.

- Kniv

- Arbeidshansker

- Vernesko

- 10 000 fyrstikker

- Fiskestang

 

Jeg ville ikke valgt lommelykt med 10 000 timer, eller like mange fyrstikker, da jeg ikke aner hvor lenge jeg kommer til å bli værende på øya. Hansker og vernesko skal jeg også klare meg uten. Da står jeg altså igjen med enten en fiskestang, eller en kniv, og her begynner valget å bli utfordrende. Fiskestang gjør det jo naturligvis lettere å få tak i mat, mens kniv er fryktelig greit å ha hvis man for eksempel skal bygge en liten hytte/soveplass.

 

Jeg velger å gå for kniven, da jeg blant annet kan bruke den til å kvesse pinner, og dermed bruke pinnene til å fange fisk med :)

 

Når du begynner å utforske øya, oppdager du at du plutselig ikke er helt alene likevel. Hvilket av de tre alternativene under kan du leve mest komfortabelt rundt?

 

a) En hissig flokk med gorillaer?

b) En kannibalstamme?

c) Giftige slanger?

Lenke til kommentar

Tror jeg velger å gå for kannibalstammen. Gorillaene kan man ikke gjøre så mye med, og de kan gjøre stor skade om de slår seg vrange. Slangene er direkte farlige da de er giftige, og siden de er raske og kan være vanskelige å se, ikke minst ta hånd om hvis de dukker opp, så er nok slangene det minst foretrukne av de tre alternativene. Kannibalene er iallefall mennesker så kanskje vi kan prate samme språk etterhvert.

 

Du bygger deg en flåte for å prøve å komme deg bort fra øya, men du møter på noen ute på havet. Hvem ville du helst møtt på av disse?

 

- En russisk Ubåt på ulovlig spionoppdrag

- Somaliske pirater

- En båt full av illegale flyktninger på vei over stormende hav

- En flott motorbåt med en vilter løve ombord

- En båt full av IS-krigere på vei mot USA

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar

Vi begynner med å utelukke piratene og IS-terroristene, da de sannsynligvis vil bruke meg som et løsemiddel. Flyktningbåten er også risikofull, i og med at man skal over et stormfullt hav. Det er heller ikke garantert at noen land kommer til å ta båten inn over sine grenser. Står derfor over også denne. Dermed står man igjen med den russiske ubåten på ulovlig spionoppdrag, eller en flott motorbåt med en vilter løve ombord. 

 

Dersom løven er trygt innelåst i et bur, er det ingen tvil om at jeg burde valgt dette. Men hva hvis den ikke er det da, og spaserer fritt rundt på båten? Av den grunn velger jeg det siste alternativet, nemlig en russisk ubåt på ulovlig spionoppdrag. Jeg håper oppdraget blir suksessfullt og at den ikke blir oppdaget, og dermed returnerer meg trygt til land i Russland.

 

 

Du har nå kommet deg ut på havet, og det var båten med illegale flyktninger som plukket deg opp. Siden du er den nyeste ankomne, får du æren av å bestemme destinasjon. Drar dere til...

 

- Tilbake til Syria?

- Nedover langs kysten av Øst-Afrika?

- Eller tilbake til øya du kom fra, hvor dere kanskje kan bygge et lite samfunn?

Endret av Mr supergomp
Lenke til kommentar

Ikke tilbake til øya, da er man tilbake til scratch, heller ikke til Syria, da reiser man til elendighet og fare. Så valget blir til kysten av øst-Afrika. Satser på å finne en trygg havn eller egnet plass å komme i land, og komme seg til en landsby der.

 

Du kommer i land på østkysten av Afrika. De andre passasjerene forsvinner bak alle blåner. Det er ikke noe sivilisasjon i sikte, og du starter å gå. Du kan gå gjennom jungelen, over fjellene eller over ørkenen. Hvilken vei velger du å gå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...