Gå til innhold

Blizzard åpner «vanilla»-servere til World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dødfødt opplegg. For det første er ikke vanilla så fantastisk som alle husker da det er en helt forferdelig grindfest uten like med grusomme mechanics, masse tilbakestående designvalg, mye halvferdig arbeid med både classes og verden i tillegg til massiv mangel på quality of life som kommer til å bli ett slag i trynet for folk som vil gå tilbake av nostalgia grunner men spesielt for "nye" spillere som bare vil prøve vanilla av nysgjerrighet. Alle jeg kjenner som har gått tilbake å spilt på uoffisielle vanilla servere har gått dritt lei etter et par uker og selv de mest utholdene folka der ute kommer ikke til å gidde sitte spille vanilla for all evighet når spillet aldri vil utvikle seg.

 

Tror interessen vil svinne såppast mye med tiden at Blizz drar pluggen på servern igjen når tiden er inne.

 

Jeg spilte selv vanilla "back in the days" og gikk gjennom hele suppa me buggs og alt som hørte med i oppstarten og ga meg ca. midt i cata. Når Nostalrius startet opp ga meg og en god gjeng kompiser wow en ny sjanse. Fant et norsk guild med 80-100 medlemmer. For vår del så var det helt magisk. Det var akkurat det vi ville ha. Viktigheten og skjeldenheten av items i vanilla er SÅ mye større enn det som er faktum i senere ekspansions. Følelsen av å få Benediction droppet i MC og omsider klare questen for å få staffen var like syk som den var i 2006 (og ble like mye knust da Nostalrius ble stengt ned bare få uker etter dette)! Tror dette blir bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dødfødt opplegg. For det første er ikke vanilla så fantastisk som alle husker da det er en helt forferdelig grindfest uten like med grusomme mechanics, masse tilbakestående designvalg, mye halvferdig arbeid med både classes og verden i tillegg til massiv mangel på quality of life som kommer til å bli ett slag i trynet for folk som vil gå tilbake av nostalgia grunner men spesielt for "nye" spillere som bare vil prøve vanilla av nysgjerrighet. Alle jeg kjenner som har gått tilbake å spilt på uoffisielle vanilla servere har gått dritt lei etter et par uker og selv de mest utholdene folka der ute kommer ikke til å gidde sitte spille vanilla for all evighet når spillet aldri vil utvikle seg.

 

Tror interessen vil svinne såppast mye med tiden at Blizz drar pluggen på servern igjen når tiden er inne.

Nostalrius var kjempesuksess, det beviser at du tar feil. Blizzard har sagt at å starte vanilla server er en kjempestor jobb. Blir det ikke kjempesuksess vil de fortsatt være fornøyde og vil la den lille kjernen kose seg med vanilla. De kommer derfor ikke til å ta ut pluggen...
Lenke til kommentar

Nostalrius var kjempesuksess, det beviser at du tar feil. Blizzard har sagt at å starte vanilla server er en kjempestor jobb. Blir det ikke kjempesuksess vil de fortsatt være fornøyde og vil la den lille kjernen kose seg med vanilla. De kommer derfor ikke til å ta ut pluggen...

 

 

800 000 totale kontoer hvor bare 150 000 var regnet som aktive, altså av totalt 12 millioner mennesker som har spilt WoW i en eller annen form opp gjennom tidene så var det bare 1.25% av disse som gadd å spille på Nostalrius og med tiden ville sikkert enda fler bare møtt veggen igjen og sluttet når de går dritt lei det samme gamle opplegget dag ut og dag inn. 

 

Nostalrius var også gratis så om WoW Classic i tillegg kommer til å kreve subscription (som ingen vet enda) så blir det spennede å se hvor mange som faktisk gidder betale for det i tillegg. Dette er en service til en liten mengde gamle players som nekter ta av seg nostalgiabrillene og ikke noe annet og jeg skal spise sokkene mine om det viser seg at dagens ungdom på 12-15 år starter opp vanilla og ender opp med å synes det er bra og faktisk spille det over lengre tid.

 

QoL ønskelistene har allerede begynt å dukke opp på forumene før serverne i det hele tatt er oppe så dette begynner jo bra...

Lenke til kommentar

Dette er en service til en liten mengde gamle players som nekter ta av seg nostalgiabrillene og ikke noe annet og jeg skal spise sokkene mine om det viser seg at dagens ungdom på 12-15 år starter opp vanilla og ender opp med å synes det er bra og faktisk spille det over lengre tid.

Kanskje du skal lese Blizzards egne uttalelser? Prosjektet er ikke engang markedsført slik at du skal måtte spise dine egne sokker. Ærlig talt, følg med.

Lenke til kommentar

 

Nostalrius var kjempesuksess, det beviser at du tar feil. Blizzard har sagt at å starte vanilla server er en kjempestor jobb. Blir det ikke kjempesuksess vil de fortsatt være fornøyde og vil la den lille kjernen kose seg med vanilla. De kommer derfor ikke til å ta ut pluggen...

 

Snipp*

Nostalgibriller gjelder ikke for meg som spilte SWG og BF profesjonelt.

 

150 000 aktive spillere er dritbra. Ingen reklame og frykten for at Blizzard skulle dra pluggen skremte flere fra å spille der. Mange retailspillere er skeptiske til private servere. Det vil nok være kjempehype i starten, men jeg vil tro at en stor fanskare blir igjen.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Det var mye manglende content ved release. BWL og Silithus var ikke engang i bruk i spillet. Vil nok tro at de legger seg på omtrent Naxx i tidslinjen, FØR åpningen av portalen.

Sant så var jo også mye innholde i TBC ment for å være med i vanilla. Pågrunn av tidspress droppet de masse contents. Det er vel derfor TBC også blir kalt vanilla+... Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...