Gå til innhold

Blizzard åpner «vanilla»-servere til World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Spoiler: Det er ikke så bra som du husker det var.

 

Nostalgi er bra, men det kommer til å stoppe der. Følelsen av å oppleve en helt ny verden er borte, sammen med barndommen din.

 

Første gangen jeg kjøpte WoW var under Cata og jeg kan si at Vanilla var en god del mer spennende enn hva WOW er idag spesielt for causals. Skulle jeg levle eller komme meg til en ny dungeon var det i seg selv et lite eventyr i PvP servere på Nostarius. Ikke fordi at alt var nytt (det var litt for min del) men fordi du visste aldri når du møtte på spillere på det andre laget og om du møtte på de kunne det være 20 nivåer over eller under deg. Hele spenningen med bare det å løpe rundt var morro for min del. 

 

Med WoW cata og senere var alt bare et tastetrykk unna med LFG, det var ikke et MMO det ble mer som Diablo, Dota, LoL etc. der du trykker matchmaking også inn i en instance. Viss jeg ikke må har jeg også problemer med å sosialisere i spill hvorfor skal jeg det har ikke noen store fordeler over solo play. I vanilla måtte vi noen ganger reise litt sammen gjøre dungeons sammen en måtte finne folk etc. Det bryter opp monotonien som mange moderne spill har i dag da alt kommer med et tastetrykk spesielt for spillere som meg om spiller et par timer i uken og ikke har noen interesse i å bruke en natt på raide etc. Nå starter ikke MMOs før du når maks level. I Nostarius og da vanilla var levlingen til 60 en del av reisen og en del av spillet. 

 

Det er nok sant at mange kanskje ikke syntes Vanilla er spesielt morsomt. Men før jeg sluttet å spille (sånn generelt med de fleste spill) hadde Nostarius problemer med hvor mange som spilte for antall spillere gikk opp fortere enn de greide å øke server kapasiteten var 

Heeeeeeelt enig! Det er akkurat den følelsen wow mangler for min del, når det var et rpg, ikke det som det har blitt nå. Det at alt krevde mer jobb var også mye gøyere. Man måtte faktisk crowd controlle i dungeons hvis ikke gikk det galt.

 

PS: add meg på battlenet så kan vi kjøre vanilla sammen Viking#2366

Lenke til kommentar

Mange (inkludert meg) som luktet på private servere, men som bestemte seg for å ikke spille på de

Gidder ikke bruke mange dager på et spill, bare for at neste dag så er alt slettet/borte

Så tallene til Nost. er bare en liten andel av spillerne Classic kan få, vel og merke om det blir gratis eller inkludert med standard WoW

Lenke til kommentar

Etter å ha diskutert dette temaet både her og på andre forum så tror jeg faktisk at det største problemet er hvordan folk definerer "vanilla".

 

Første gangen jeg kjøpte WoW var under Cata og jeg kan si at Vanilla var en god del mer spennende enn hva WOW er idag spesielt for causals.

 

 

Cataclysm kom 2010 (?) og det er jo 6 år etter release så hvordan kan det være Vanilla?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

 

Første gangen jeg kjøpte WoW var under Cata og jeg kan si at Vanilla var en god del mer spennende enn hva WOW er idag spesielt for causals.

 

Cataclysm kom 2010 (?) og det er jo 6 år etter release så hvordan kan det være Vanilla?

 

Han sier ikke at Cataclysm er vanilla. Om du leser forsiktig, så ser du at han snakker om pre-TBC som vanilla, som er den aller vanligste måten å definere vanilla.

Lenke til kommentar

 

 

Første gangen jeg kjøpte WoW var under Cata og jeg kan si at Vanilla var en god del mer spennende enn hva WOW er idag spesielt for causals.

 

Cataclysm kom 2010 (?) og det er jo 6 år etter release så hvordan kan det være Vanilla?

 

Han sier ikke at Cataclysm er vanilla. Om du leser forsiktig, så ser du at han snakker om pre-TBC som vanilla, som er den aller vanligste måten å definere vanilla.

 

 

Slik jeg tolket det så kjøpte han wow for første gang under cata. Altså spillte wow for første gang da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...