Gå til innhold

Blizzard åpner «vanilla»-servere til World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Supert. Ikke alle som er interessert i stadig nye utvidelser.

Vil heller ha realm wipes hver 18-24. måneded/ nypånminger av realmer og bare spille det samme om og om igjen.

 

Omstart 3-6 måneder etter første gruppe til å ta Kel'Thuzad hadde vært fint, så kunne de ha flyttet karakterene til en oppsamlingsrealm for de som ønsker å beholde karakteren. Dette har fungert fint i en årrekke i Diablo II ved at ladder-karakterer gjøres om til non ladder-karakterer når ladderen resettes.

 

maxresdefault.jpg

 

"The race to Kel'Thuzad" hadde blitt en fin esport og kunne ha gått sesong etter sesong langt ut i neste århundre.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Dødfødt opplegg. For det første er ikke vanilla så fantastisk som alle husker da det er en helt forferdelig grindfest uten like med grusomme mechanics, masse tilbakestående designvalg, mye halvferdig arbeid med både classes og verden i tillegg til massiv mangel på quality of life som kommer til å bli ett slag i trynet for folk som vil gå tilbake av nostalgia grunner men spesielt for "nye" spillere som bare vil prøve vanilla av nysgjerrighet. Alle jeg kjenner som har gått tilbake å spilt på uoffisielle vanilla servere har gått dritt lei etter et par uker og selv de mest utholdene folka der ute kommer ikke til å gidde sitte spille vanilla for all evighet når spillet aldri vil utvikle seg.

 

Tror interessen vil svinne såppast mye med tiden at Blizz drar pluggen på servern igjen når tiden er inne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dødfødt opplegg. For det første er ikke vanilla så fantastisk som alle husker da det er en helt forferdelig grindfest uten like med grusomme mechanics, masse tilbakestående designvalg, mye halvferdig arbeid med både classes og verden i tillegg til massiv mangel på quality of life som kommer til å bli ett slag i trynet for folk som vil gå tilbake av nostalgia grunner men spesielt for "nye" spillere som bare vil prøve vanilla av nysgjerrighet. Alle jeg kjenner som har gått tilbake å spilt på uoffisielle vanilla servere har gått dritt lei etter et par uker og selv de mest utholdene folka der ute kommer ikke til å gidde sitte spille vanilla for all evighet når spillet aldri vil utvikle seg.

 

Tror interessen vil svinne såppast mye med tiden at Blizz drar pluggen på servern igjen når tiden er inne.

 

Ganske dødfødt påstand da flere titusen har spilt legacy server og tryglet Blizzard om akkurat dette.. Bare fordi du mener det er av nostalgi grunner at folk ønsker seg dette vil det ikke nødvendigvis være reelt.. er ikke det i mitt tilfelle

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spoiler: Det er ikke så bra som du husker det var.

 

Nostalgi er bra, men det kommer til å stoppe der. Følelsen av å oppleve en helt ny verden er borte, sammen med barndommen din.

 

Første gangen jeg kjøpte WoW var under Cata og jeg kan si at Vanilla var en god del mer spennende enn hva WOW er idag spesielt for causals. Skulle jeg levle eller komme meg til en ny dungeon var det i seg selv et lite eventyr i PvP servere på Nostarius. Ikke fordi at alt var nytt (det var litt for min del) men fordi du visste aldri når du møtte på spillere på det andre laget og om du møtte på de kunne det være 20 nivåer over eller under deg. Hele spenningen med bare det å løpe rundt var morro for min del. 

 

Med WoW cata og senere var alt bare et tastetrykk unna med LFG, det var ikke et MMO det ble mer som Diablo, Dota, LoL etc. der du trykker matchmaking også inn i en instance. Viss jeg ikke må har jeg også problemer med å sosialisere i spill hvorfor skal jeg det har ikke noen store fordeler over solo play. I vanilla måtte vi noen ganger reise litt sammen gjøre dungeons sammen en måtte finne folk etc. Det bryter opp monotonien som mange moderne spill har i dag da alt kommer med et tastetrykk spesielt for spillere som meg om spiller et par timer i uken og ikke har noen interesse i å bruke en natt på raide etc. Nå starter ikke MMOs før du når maks level. I Nostarius og da vanilla var levlingen til 60 en del av reisen og en del av spillet. 

 

Det er nok sant at mange kanskje ikke syntes Vanilla er spesielt morsomt. Men før jeg sluttet å spille (sånn generelt med de fleste spill) hadde Nostarius problemer med hvor mange som spilte for antall spillere gikk opp fortere enn de greide å øke server kapasiteten var 

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...