Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

IPTV boks - Hva er lovlig?


Zafar Iqbal

Anbefalte innlegg

 

Påstanden er en nødvendighet for diskusjonen.

 

Påstanden er en nødvendighet for din argumentasjon, ikke for diskusjonen. Jeg klarer helt fint å argumentere i denne diskusjonen uten å bruke kontrakter som jeg ikke har noen kjennskap til.

 

Dog, langt de fleste nasjonale TV kanaler har avtaler med mange ulike rettighetshavere. Så det blir derfor rimeligere å anta at alike avtaler eksisterer enn at de ikke gjør det.

Eventuellt er det rimeligere å annta at de som gir tilgang til innholdet overholder de lover som måtte eksistere der de befinner seg.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Påstanden er en nødvendighet for din argumentasjon, ikke for diskusjonen. Jeg klarer helt fint å argumentere i denne diskusjonen uten å bruke kontrakter som jeg ikke har noen kjennskap til.

Uenig. Dersom alt innhold var fritt vil grunnlaget for diskusjonen bortfalle.

(Det hadde heller ikke vært behov for rettighetslover.)

 

Eventuellt er det rimeligere å annta at de som gir tilgang til innholdet overholder de lover som måtte eksistere der de befinner seg.

Også jeg antar at fleste mediehus (kanaler) overholder sine forpliktelser mht. distribusjon.
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

I den nye (01.07.2018) åndsverkloven pgf 3 er det nå

 

ikke tillatt å strømme eller på annen måte bruke åndsverk som åpenbart i strid med denne loven er gjort tilgjengelig for allmennheten på Internett eller annet elektronisk kommunikasjonsnett når bruk fra den ulovlige kilden er egnet til å skade opphavers økonomiske interesser i vesentlig grad. Vederlag og erstatning etter § 81 kan bare ilegges ved forsettlig overtredelse av bestemmelsen i dette ledd.

.

 

Se også pgf 81.

 

Jeg kjenner ikke til noen rettspraksis ennå.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...