Gå til innhold

Skru på den nye beskyttelsen mot ransomware i Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Niks, har bedre beskyttelse enn hva Microsoft kan tilby på disse viktige dokumentene.

Vanskelig å ta rotta på nettverksstasjoner som ligger på ett ZFS system, selv om de krypterer aldri så mye, så er det en kjapp kommando unna for å forkaste deres endringer og få orginalene tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Windows 10 Fall Creators Update er utgitt og tilgjengelig for manuell installasjon via denne siden. Men de som ikke har lyst til å hanskes med eventuelle barnesykdommer, bør vente til oppdatering tilbys via Windows Update." Tullprat, alle mine PC'er fikk Fall Creators Update via Windows Update for en uke siden, altså samme dag som den ble tilgjengelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle han stanse dem :)

Har installert på 12 maskiner og funker bra enda :)

 

Suverent, da er ihvertfall holdbarheten på minst 1 uke på dine installasjoner, og du behøver ikke holde pusten lengre. Inn med frisk oksygen ;o)

 

Hvorfor kaller Microsoft en versjon av Windows 10 for "Pro" forresten? Skjønner ikke helt hva som er "Pro".

Lenke til kommentar

 

Hvorfor kaller Microsoft en versjon av Windows 10 for "Pro" forresten? Skjønner ikke helt hva som er "Pro".

 

Home-versjonen er meint for vanlige brukarar, mens Pro-versjonen er meint for avanserte brukarar og bedrifter.

Det er jo helt meningsløst. "Pro" versjonen er jo pakket med all mulig slags skit som ikke bør ligge på en maskin til bedrifter/proffer. Betyr det at "Home" er enda mer spekket med skit?

Lenke til kommentar

 

Tullprat, alle mine PC'er fikk Fall Creators Update via Windows Update for en uke siden, altså samme dag som den ble tilgjengelig.

Huff, fikk du ikke stanset dem?

 

 

 

Tullprat, alle mine PC'er fikk Fall Creators Update via Windows Update for en uke siden, altså samme dag som den ble tilgjengelig.

Huff, fikk du ikke stanset dem?

 

Har lyst til og svare deg, hvorfor installerte du Win 10? med din holdning du burte fortsatt med 98 versjonen

jeg har flere maskiner Home og Pro aldri et problem med dem, Win 10 har nok enda Barne sykdom Rart annet

men ofte er det Brukeren som ikke har forstått at et vist vedlikehold må til.

 

Pass oppdateringer et enkelt grep, må da være førte bud, jeg har ansvar for flere andre maskiner hos Venner

samme der oppdateringer går rett hjem hos dem også, når du skriv som du gjør da har du et problem tro meg.

 

Huff, fikk du ikke stanset dem?   

utrolig har du hatt en dårlig dag skulle tro det? Win 10 er ikke ferdig enda flere ting kan rettes, om et år kan du komme tilbake dette

er et flott Program.

 

skipperskrekk

Lenke til kommentar

Tror jeg også må si noe her. Jeg har 5 PC'er med Windows 10, 4 med Pro og en med Home versjonen, ingen av dem har gitt meg problemer så vidt jeg kan huske. Skal jeg "mumle" om problemer, så er det snakk om ting som den nye oppdateringen forandrer i mine innstillinger fra tidligere versjon. Men ellers har jeg ikke hatt noen store problemer.

 

Så å rakke ned på Windows 10 er stort sett bare tull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Niks, har bedre beskyttelse enn hva Microsoft kan tilby på disse viktige dokumentene.

Vanskelig å ta rotta på nettverksstasjoner som ligger på ett ZFS system, selv om de krypterer aldri så mye, så er det en kjapp kommando unna for å forkaste deres endringer og få orginalene tilbake.

 

Ikke dumt. Ser at ZFS ble offisielt støttet i Ubuntu 16.04. Da blir det ZFS på meg neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lyst til og svare deg, hvorfor installerte du Win 10? med din holdning du burte fortsatt med 98 versjonen.

 

jeg har flere maskiner Home og Pro aldri et problem med dem, Win 10 har nok enda Barne sykdom Rart annet

 

men ofte er det Brukeren som ikke har forstått at et vist vedlikehold må til.

 

Pass oppdateringer et enkelt grep, må da være førte bud, jeg har ansvar for flere andre maskiner hos Venner

 

samme der oppdateringer går rett hjem hos dem også, når du skriv som du gjør da har du et problem tro meg.

 

utrolig har du hatt en dårlig dag skulle tro det?

 

Win 10 er ikke ferdig enda flere ting kan rettes, om et år kan du komme tilbake dette er et flott Program.

 

]skipperskrekk

 

Med Win 10 er du gåsa, alt søppelet er maisen og Microsoft står der med trakten.

 

Det er 3 ting som skiller seg ut blant ting som problematisk med Win 10:

- Søppel dvs maskinen er ikke clean ved levering og mer etterfylles

- Sikkerhetsinnstillinger som beskytter maskinen mot Microsoft/Oem

- Dårlig informasjon i forbindelse med oppdateringer av Win/MSO/Apper

 

Windows 98? Ehh...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...