Gå til innhold

Galaxy S9 kan få iPhone X-aktig ansiktsskanning


Anbefalte innlegg

 

Fordi du insisterer på at noe som er feil er rett.

oh yez, greit alt er feil. Jeg orker ikke denne saken lengre, det er tåpelig.

Hvorfor blir du sur og sint når flere enn meg påpeker at du rar feil, for du gjør faktisk det. Samsung er på ingen måte bedre spekket, hadde det vært sant ville den faktisk scoret bedre på benchmarks, noe den ikke gjør. Geekbench er hellerikke skreddersydd for IOS, en bemchmark er faktisk OS uavhengig, det hadde du visst om du visste hvordan en benchmark fungerer.

 

Og høyere frekvens og flere kjerner er ikke sammenliknbart fordi Samsung og Apple er ulike arkitekturer. Du viser totalt null forståelse og kunnskap for hvordan hardware funker.

 

Samsung har gammel hardware, hvorfor nekter du å akseptere det når alle benchmark tester beviser dette.

 

Det er heller nesten til ingen mobilprogram/apper som drar nytte av flertrådytelse, selv rendereing på mobil bruker en kjerne. Så venter spent på hvilke mobilprogram du mener drar nytte av mange tråder. Det er heller ikke kun enkeltråd Apple vinner på. På grafikk (metal-score) så sveiper jo iPhone gulvet med Galaxy, men det faktum ser du ut til å blankt avfeie og overse. I tillegg er iPhone 8 overlegen på flertråd, mot iPhone 8 taper faktisk Galaxy 8 på alle punkter.

 

Blir faktisk litt oppgitt når man har sterke meninger, men null kunnskap og forståelse for det man snakker om, og at man at-på-til nekter å akseptere harde fakta (som benchmarks). Greit, forstår at du misliker iPhone og er fan av Samsung, men må jammen være lov å forholde seg til virkeligheten selv om.

Endret av 93MiChr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Fordi du insisterer på at noe som er feil er rett.

oh yez, greit alt er feil. Jeg orker ikke denne saken lengre, det er tåpelig.
Hvorfor blir du sur og sint når flere enn meg påpeker at du rar feil, for du gjør faktisk det. Samsung er på ingen måte bedre spekket, hadde det vært sant ville den faktisk scoret bedre på benchmarks, noe den ikke gjør. Geekbench er hellerikke skreddersydd for IOS, en bemchmark er faktisk OS uavhengig, det hadde du visst om du visste hvordan en benchmark fungerer.

 

Og høyere frekvens og flere kjerner er ikke sammenliknbart fordi Samsung og Apple er ulike arkitekturer. Du viser totalt null forståelse og kunnskap for hvordan hardware funker.

 

Samsung har gammel hardware, hvorfor nekter du å akseptere det når alle benchmark tester beviser dette.

 

Det er heller nesten til ingen mobilprogram/apper som drar nytte av flertrådytelse, selv rendereing på mobil bruker en kjerne. Så venter spent på hvilke mobilprogram du mener drar nytte av mange tråder. Det er heller ikke kun enkeltråd Apple vinner på. På grafikk (metal-score) så sveiper jo iPhone gulvet med Galaxy, men det faktum ser du ut til å blankt avfeie og overse. I tillegg er iPhone 8 overlegen på flertråd, mot iPhone 8 taper faktisk Galaxy 8 på alle punkter.

 

Blir faktisk litt oppgitt når man har sterke meninger, men null kunnskap og forståelse for det man snakker om, og at man at-på-til nekter å akseptere harde fakta (som benchmarks). Greit, forstår at du misliker iPhone og er fan av Samsung, men må jammen være lov å forholde seg til virkeligheten selv om.

Jeg blir ikke sint, jeg blir frustrert. Pga sånne som deg og andre som leser det dere vill og ikke hva jeg skriver. Jeg har aldri sagt at det er skreddersydd for iOs men det er det du leser. Også blir jeg frustrert når en bare sier du tar feil men ikke forklarer hvorfor, som du gjør..

 

Det er ikke noe poeng å diskutere med dere. Jeg har sagt mitt i denne saken.

 

Ang flertråd, gmail er jo en applikasjon som blir mye brukt feks. Mange andre også såklart.

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir ikke sint, jeg blir frustrert. Pga sånne som deg og andre som leser det dere vill og ikke hva jeg skriver. Jeg har aldri sagt at det er skreddersydd for iOs men det er det du leser. Også blir jeg frustrert når en bare sier du tar feil men ikke forklarer hvorfor, som du gjør..

Det er ikke noe poeng å diskutere med dere. Jeg har sagt mitt i denne saken.

 

Ang flertråd, gmail er jo en applikasjon som blir mye brukt feks. Mange andre også såklart.

 

Du burde ikke bruke for mye tid på dette. Du kommer aldri til å komme noen vei i diskusjon med noen som mener Apple er mye bedre og de vet alt best.

 

Hvis du ser utifra specs ligger stort sett S8 over iPhone, det er helt sant. Siden begge er toppmodeller så har de jo begge stort sett det nyeste av alt, så alle påstander om utdatert stemmer ikke. Det eneste jeg kan tenke på er Apples modem. Apple har modem utenfor SoC og kjøper fra Qualcomm og nylig Intel. Så Apple kjøper fjorårets modem. Som gjør at de gjerne har 450 mbit/s 2x CA og ikke 600 mbit/s 3x CA. I praksis tror jeg ingen brukere merker det, så det gjør ikke iPhone noe dårligere bare fordi den har 1 år gammel del. Det viktigste her er jo uansett antenne (ikke at iPhone er god der da :p).

 

Når det kommer til vanlig systemytelse er det 4 viktige faktorer.

RAM er lettest å dekke. Ikke bry deg om mengde, alle toppmodeller har nok. Hastigheten har derimot noe å si, men de fleste modeller har lik hastighet. Så selv om det er viktig er det ofte ingen forskjell der. Litt vanskelig å finne oppgitt hastighet og.

 

NAND er det neste punktet. Det er ekstremt viktig, spesielt 4K tilfeldig les/skriv ytelse. Det testet ikke i det hele tatt av vanlige CPU benchamarks og er største grunn til at de ikke representerer faktisk ytelse. 

 

CPU er åpenbart en viktig faktor.

 

GPU er ikke. Alle har kraftig nok. Faktisk har mid-end mobiler veldig mye svakere GPU, men kun litt svakere CPU pga dette. Kraftig GPU er bare app-spesifikt.

 

Siste vil jo være SW. Det er ingen hemmelighet at om du tar en slik real-life youtube test så er ikke Samsung det beste merket. Eksempelvis er OnePlus og Huawei gode aktører her. For Android finnes det et benchmark som heter PCMark. Det gir mye bedre bilde av forventet ytelse, og det tester alle de 4 viktige faktorene her i et benchmark! Finnes ikke til iOS da.

 

 

Apple har lenge satset på høy IPC som nevnt over. Det står for Instructions Per Clock. Så selv om Apple har lavere (klokke)frekvens, så utfører de flere instruksjoner per klokkefrekvens. Som er grunnen til at frekvens ikke direkte tilsvarer ytelse. Kjerner er og en vanlig misforståelse. De 8 kjernene for en Qualcomm eller Samsung CPU er i såkalt big.LITTLE. Vanligvis brukes ikke mer enn 4 kjerner. Alle 8 kan brukes, men det er sjeldent.

 

Så fra folk som mener Apple er det beste på jord vil de ALLTID komme med Geekbench. Så vil de peke på single-core og si hvordan Apple er utrolig mye bedre enn alle andre. Det stemmer rett og slett ikke. Single core har lite å si da alt til Android utnytter minst 4 kjerner veldig effektivt. Single-core er fortsatt bra, så før A11 når Apple gikk til 6 kjerner hadde Apple typisk høyere single-core, men lavere multi. Sammenlagt ble det omtrent likt i ytelse, da single kan utnyttes bedre, men du må uansett gå multi for høy ytelse. Så er Apples CPU bedre enn konkurrentene, eksempelvis Qualcomm? Ja det er den. Men er den mer en en generasjon bedre? Nei, det er den ikke. Apple har helt klart en ledelse i CPU og GPU, men ikke så mye at når nye Android telefoner kommer ut så beholder den nummer 1. Og om du lurer på hvilket benchmark som er standard for å teste CPU så er svaret ingen. Vil aldri være. Du må sette sammen flere og danne et bilde utifra det.

 

Her er en side som har skikkelig tester av ytelse for mobiler:

https://www.techspot.com/review/1452-oneplus-5/page3.html

 

De tester skjerm, CPU, NAND, GPU, kamera skikkelig. Så der kan du se resultater. Linket her OnePlus 5. Gå til PCMark for Android så ser du den er nr. 1 og et stykke over S8, selv om den i rent syntetiske tester er rimelig likt med S8. Hvis du lager sånn youtube video, så ser du at OnePlus 5 er den raskeste i en app test. PCMark for Android er helt klart den beste testen for hva du kan forvente av ytelse som forbruker. Alt annet er å tolke hva disse syntetiske resultatene sier i praksis. (Legg ellers merke til at denne nettsiden ikke bruker Geekbench i det hele tatt engang). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

android authority forklarer hvorfor A11 chippen til Apple er to år foran qualcomm’s beste chipper.

 

Så mye feil i den videoen.

 

Han begynner ignorant med å si at SD835 har 10 nm, og det har A11 og, så det er det samme. Det er ikke. Ikke i nærheten.

 

SD835 bruker 10 nm LPE, mens A11 bruker 10 nm LPP. Hva er forskjellen da? Er jo bare en bokstav. Vel du kan ikke vite helt sikkert, men for det første lar det Apple lage en klart større chip da 10 nm LPE ble begrenset rundt 75 mm^2 pga yields, mens LPP klarer fint samme pris på rundt 100 mm^2. Så du får en minst 30% ytelsesøkning av denne forskjellen.

 

Så begynne han med 64-bit. Og sier ARM hadde ikke engang 64-bit støtte. Men ARM er arkitekturen Apple baserer sine CPUer på. De lisensierer fra ARM de også. Og Samsungs Exynos basert på ARMs AXX hadde faktisk 64-bit støtte allerede. Bare at Samsung sin implementasjon ikke hadde det aktivert. Qualcomm var definitivt bak her og mistet ledelse og kom med elendige SD810 for å svare på det osv. Men han mener ARM ikke hadde det, og at ingen andre hadde det. Som er helt feil. Og så bygger han "2 år foran" på 64-bit støtte. Som er helt latterlig. Det er utrolig mye mer i en CPU enn 64-bit støtte. Ellers ville jo Qualcomm gått for det tidligere. Og nå som Apple har gått over til big.LITTLE, er de da bak f.eks Samsung som har brukt big.LITTLE i mange år? Logikken er rimelig fraværende. Altså Apple er helt klart foran, fordi deres CPUer er jo kraftigere, men 2 generasjoner? Det er rimelig latterlig å si.

 

Så har du "sammenflettet". Har noen fortalt han at Samsung har fabrikkene som lager SoCene? Som Apple selv har brukt? Har noen fortalt han at Samsung designer SoCer, og også lager mobiler? Så åpenbart har de mer av prosessen in-house enn Apple. Så åpenbart er ikke det grunnen til at Apple er foran.

 

Han mener og at Apples chiper er 2 ganger større i areal. Noe som faktisk er rett og slett feil. Det er så enkelt og sjekke størrelse på chipsene og se at han tar feil. Apple har vanligvis større. I tillegg har de modem utenfor, som gir mer størrelse til CPU eller cache. Men 2 ganger? Det er veldig feil.

 

Han mener de og lager bare 1 chip. Og nevner Qualcomm lager SoC til wearables tom. Har noen fortalt han om S1 og S2 i Apple Watch? Noen fortalt han om SoCer som A9X i iPad? Enda en feil, altså.

 

Han sier og ARM lager SoCer. De gjør ikke. De lager IP. Folk kan lisensiere IP. Det koster ikke et pund ekstra (De er britiske) for dem med større areal. De lager ikke utifra areal engang. De lager IP. Han forstår åpenbart ikke forskjellen...

 

Han snakker om level 3 cache og hvordan bare Apple har det. Men level 1 er raskest. Level 2 neste, så level 3. Og så sier han "morsomt nok" har Apple kun level 2 i A11. Vel level 3 er for å spare penger. Level 2 alltid mer ytelse. Så det er ikke noen bonus å ha level 3. Det er derimot en bonus for apple med stor level 2 selvfølgelig. Men du kan ikke kritisere mangelen på level 3. Vil ikke se videoen der han forklarer cache om han ikke vet det.

 

 

Altså fyren har noen gode poenger, men han har utrolig mange faktafeil, som gjør at noen av poengene hans blir helt feil. Ellers at det ikke fungerer slik han forklarer. Så hvis han hadde gått over, fikset på feilene og kommet med ny video kunne det blitt en god forklaring. Men forklaringen hans nå mangler store punkter f.eks produksjonsprosess, og har påstander som er helt feil (2 år foran). Så forklaringen faller liksom helt sammen. Han gjør en god jobb til å være journalist, men det er klart at han ikke er ekspert på dette feltet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg blir ikke sint, jeg blir frustrert. Pga sånne som deg og andre som leser det dere vill og ikke hva jeg skriver. Jeg har aldri sagt at det er skreddersydd for iOs men det er det du leser. Også blir jeg frustrert når en bare sier du tar feil men ikke forklarer hvorfor, som du gjør..

Det er ikke noe poeng å diskutere med dere. Jeg har sagt mitt i denne saken.

 

Ang flertråd, gmail er jo en applikasjon som blir mye brukt feks. Mange andre også såklart.

 

Du burde ikke bruke for mye tid på dette. Du kommer aldri til å komme noen vei i diskusjon med noen som mener Apple er mye bedre og de vet alt best.

 

Hvis du ser utifra specs ligger stort sett S8 over iPhone, det er helt sant. Siden begge er toppmodeller så har de jo begge stort sett det nyeste av alt, så alle påstander om utdatert stemmer ikke. Det eneste jeg kan tenke på er Apples modem. Apple har modem utenfor SoC og kjøper fra Qualcomm og nylig Intel. Så Apple kjøper fjorårets modem. Som gjør at de gjerne har 450 mbit/s 2x CA og ikke 600 mbit/s 3x CA. I praksis tror jeg ingen brukere merker det, så det gjør ikke iPhone noe dårligere bare fordi den har 1 år gammel del. Det viktigste her er jo uansett antenne (ikke at iPhone er god der da :p).

 

Når det kommer til vanlig systemytelse er det 4 viktige faktorer.

RAM er lettest å dekke. Ikke bry deg om mengde, alle toppmodeller har nok. Hastigheten har derimot noe å si, men de fleste modeller har lik hastighet. Så selv om det er viktig er det ofte ingen forskjell der. Litt vanskelig å finne oppgitt hastighet og.

 

NAND er det neste punktet. Det er ekstremt viktig, spesielt 4K tilfeldig les/skriv ytelse. Det testet ikke i det hele tatt av vanlige CPU benchamarks og er største grunn til at de ikke representerer faktisk ytelse.

 

CPU er åpenbart en viktig faktor.

 

GPU er ikke. Alle har kraftig nok. Faktisk har mid-end mobiler veldig mye svakere GPU, men kun litt svakere CPU pga dette. Kraftig GPU er bare app-spesifikt.

 

Siste vil jo være SW. Det er ingen hemmelighet at om du tar en slik real-life youtube test så er ikke Samsung det beste merket. Eksempelvis er OnePlus og Huawei gode aktører her. For Android finnes det et benchmark som heter PCMark. Det gir mye bedre bilde av forventet ytelse, og det tester alle de 4 viktige faktorene her i et benchmark! Finnes ikke til iOS da.

 

 

Apple har lenge satset på høy IPC som nevnt over. Det står for Instructions Per Clock. Så selv om Apple har lavere (klokke)frekvens, så utfører de flere instruksjoner per klokkefrekvens. Som er grunnen til at frekvens ikke direkte tilsvarer ytelse. Kjerner er og en vanlig misforståelse. De 8 kjernene for en Qualcomm eller Samsung CPU er i såkalt big.LITTLE. Vanligvis brukes ikke mer enn 4 kjerner. Alle 8 kan brukes, men det er sjeldent.

 

Så fra folk som mener Apple er det beste på jord vil de ALLTID komme med Geekbench. Så vil de peke på single-core og si hvordan Apple er utrolig mye bedre enn alle andre. Det stemmer rett og slett ikke. Single core har lite å si da alt til Android utnytter minst 4 kjerner veldig effektivt. Single-core er fortsatt bra, så før A11 når Apple gikk til 6 kjerner hadde Apple typisk høyere single-core, men lavere multi. Sammenlagt ble det omtrent likt i ytelse, da single kan utnyttes bedre, men du må uansett gå multi for høy ytelse. Så er Apples CPU bedre enn konkurrentene, eksempelvis Qualcomm? Ja det er den. Men er den mer en en generasjon bedre? Nei, det er den ikke. Apple har helt klart en ledelse i CPU og GPU, men ikke så mye at når nye Android telefoner kommer ut så beholder den nummer 1. Og om du lurer på hvilket benchmark som er standard for å teste CPU så er svaret ingen. Vil aldri være. Du må sette sammen flere og danne et bilde utifra det.

 

Her er en side som har skikkelig tester av ytelse for mobiler:

https://www.techspot.com/review/1452-oneplus-5/page3.html

 

De tester skjerm, CPU, NAND, GPU, kamera skikkelig. Så der kan du se resultater. Linket her OnePlus 5. Gå til PCMark for Android så ser du den er nr. 1 og et stykke over S8, selv om den i rent syntetiske tester er rimelig likt med S8. Hvis du lager sånn youtube video, så ser du at OnePlus 5 er den raskeste i en app test. PCMark for Android er helt klart den beste testen for hva du kan forvente av ytelse som forbruker. Alt annet er å tolke hva disse syntetiske resultatene sier i praksis. (Legg ellers merke til at denne nettsiden ikke bruker Geekbench i det hele tatt engang).

Utgangspunktet ditt her er at du mener Apple A11 bionic chip er bygget på Qualcomm, fordi du mener Qualcomm ble kjøpt opp av Apple, men det er jo riv ruskende galt og rent oppspinn. Apple sin A11 chip er heller ikke SoC uavhengig, rask søk så får man det bekreftet. Apple sin A11 chip er bygget på en egen arkitektur fra Apple gjennom selskapet ARM, ikke Qualcomm sin snapdragon. A11 er heller ikke 10nm LPP som du hevder i andre kommentaren fin, men bygget på 10nm finfet, samme som vi ser i nVidias nyeste GPUer. Man kan derfor ikke så sømløst sammenlikne hardwaren til S8 og iPhone som du tilsynelatende tror.

 

Du har masse halvsannheter i det du skriver, og et rask søk viser at mye av det du påstår ikke stemmer.

 

Du sier også at techspot er grundige og at S8 der leder på ytelse. Det blir feil. I din grafene hvor S8 leder har de tatt en 3Dmark test med KUn android produkter. Er ikke rart et android produkt ligger øverst når det kun er android produkt med i målingen.

 

Anandtech derimot har gjort en 3Dmark test MED BÅDE android og IOS produkter, og der slår til og med IPhone S6 Samsung Galaxy 7 på noen punkter. Anandtech har dessverre ikke fått gjort en 3Dmark test med iPhone 8 ennå, men med utgangspunkt i at iPhone 8/X er 40% raskere enn forgjengeren iPhone 7, så vil det ikke overraske om iPhone 8 ligger godt i ledelsen i 3Dmark.

 

https://www.anandtech.com/show/10685/the-iphone-7-and-iphone-7-plus-review/3

 

Du kan ikke kun lese av en test med KUN android produkter og konkluderende at S8 derfor er bedre enn iPhone 7 i hardware. Det du sier om at Apple bruker en 1 år gammel systembrikke er også feil, Apple sin forrige system brikke var A10,den er ett år og sitter i iPhone 7, den som sitter i iPhone 8/X er A11 og er nyere enn Qualcomm sin Snapdragon som sitter i samsung Galaxy S8.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Ehm, hæ?

 

Når skrev jeg at A11 (som er en SoC) er bygget på Qualcomm (som er et selskap). Det er jo ikke en skikkelig setning engang. Jeg har ellers aldri skrevet Qualcomm ble kjøpt av Apple.

 

Hva mener du med at A11 ikke er "SoC uavhengig"? A11 er en SoC.

 

Nei Apples A11 er ikke bygget av Apple arkitektur gjennom ARM. Apple lisensierer arkitekturen fra ARM. Og så har de designet sin egen CPU basert på den arkitekturen. Men de bruker ganske lite ARM IP.

 

Du er klar over at all 10 nm er FinFET, ikke sant? FinFET står for "finnene" i transistorene for å hindre elektronlekkasje. LPE og LPP har ingenting med FinFET eller ikke. LPE = Low Power Early. LPP er Low Power Plus. Og nei Nvidia bruker hverken LPE eller LPP. De bruker en 10 nm prosess som er laget for høyt strømforbruk.

 

Jeg sammenligner ikke HW fra S8 til iPhone 8. Jeg sammenligner ytelse i tester.

 

Jeg vet ikke hvor du får 3DMark fra. Ingen diskuterte GPU her engang. Og jeg linket ikke til en test av Galaxy S8. Jeg linket til test av OnePlus 5. Men uansett så er jo det du sier feil. 3DMark testen inkluderer både iPhone og Galaxy, og mange andre. Og S8 er over iPhone 7 i 3DMark testen:

 

Chart-8.png

 

 

Det er ellers lett å si at mye av det jeg sier er halvsannheter og et kjapt søk forteller at jeg tar feil. Det er noe helt annet å faktisk prøve å søke og motbevise meg. Så hvis du ikke har noe du spesifikt du mener jeg tar feil, så ser jeg ikke poenget i å skrive noe slikt. Tar jeg feil? Da vil jeg og vite det, slik at jeg kan skrive det riktig neste gang. Hvis du ikke egentlig har noe, ser jeg ikke poenget med å late som du har.

 

 

Og selvfølgelig er iPhone 8 bedre i 3DMark enn noen annen telefon. iPhone 8 er bedre i alle GPU og CPU tester enn noe annet. Apple har ledelse i både CPU og GPU. Ingen kan nekte for det. Det som derimot ikke stemmer er at selv en 1 år gammel iPhone slår en helt ny Android. Den beste GPUen på en Android telefon nå er norskutviklede Mali GPU på nye Huawei telefonen. 

 

 

Til slutt, Galaxy S8 bruker både Exynos og Snapdragon. Derfor det står (Exynos) i parantes på Samsung telefonen i grafen her. De to er ikke det samme.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe S8+ i morgen, og grunnen til at jeg ikke venter på iPhone X, er for å være pragmatisk. Godt mulig iPhone X har et sikrere system, som ikke lar seg lure; men ærlig talt som privatperson bekymrer jeg meg ikke særlig mye.

 

På andre arenaer er Galaxy S8+ nok allerede på høyde med iPhone X. Screen-to-body ratio, kamera, batteritid, design. Elementære faktorer der Samsung faktisk er best. At iOS er langt bedre i bruk, er den eneste store ulempen. Det orker jeg imidlertid ikke å betale over dobbelt for i en forbruksvare som byttes så ofte. :p

 

Skulle egentlig vente på en iPhone X selv, tenkte på akkurat de samme greiene som deg og endte opp med en S8+ forrige uke. Veldig fornøyd med kjøpet hittil.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva er forskjellen på den nåværende ansikts-gjenkjenningen som allerede eksisterer på S8 og dette?

 

Lurer jeg og på, den fungerer topp! Skulle bare ønske ir blasting eller noe slik fremme for bedre prestasjoner i mørket. Men dette har vell ikke iphone heller ?

Er jo nettopp det iPhone X har.

 

 

I så tilfelle håper jeg S9 også stjeler denne ideen :) For der sliter virkelig s8! 

Det er samme teknologi som Microsoft bruker i sin Kintect kamera løsning.

1. gen brukte samme teknologi som skal brukes i iPhone 10.

Men så kjøpte apple opp leverandøren av løsningen.

2. gen er viderutvikling hvor Microsoft har kjørt på egen regi.

 

Så teknologien er ikke ny, men størrelsen er ny.

http://www.mdpi.com/sensors/sensors-16-00996/article_deploy/html/images/sensors-16-00996-g002.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

de trenger kreative hjerner

Nå er vell Samsung en av produsentene med mest kreative hjerner, iPhone X er ikke annet en en kopi av hva Samsung og resten av Android leiren har gjort de tre siste årene. Den er faktisk såpass kopibasert at 60% av iPhone X er bygget av Samsung deler.

 

Nå må du skjerpe deg. At Samsung er leverandør av deler bestilt av Apple til telefonen deres betyr ikke at delene er laget etter Samsungs egne telefoner. Samsung er bare en leverandør av deler etter spesifikasjon fra Apple, som flere andre.

 

Hvordan er iPhone X en kopi av "Android leiren"? Og er det ikke litt idiotisk å sammenligne et enkelt selskap (Apple) med utallige andre? Vel, det er jo en fjær i hatten til Apple at det må en haug med Android-selskaper til for å konkurrere med dem...

 

"Android-telefoner er like bra som iPhone! Du må bare ta en del fra leverandør A, denne delen fra leverandør B, og denne fra leverandør B, fra leverandør C, D, E, F... Og hvis man samler sammen funksjonalitet og slikt fra et dusin Android-leverandører får man kanskje tilsammen det du får i en enkelt pakke i en iPhone!"

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

All klaging på kopiering er egentlig ganske meningsløst. Det har veldig lite for seg. Alle driver jo og henter inspirasjon fra hverandre, og lager produkter basert på det de ser fra andre. Det er slikt et fritt, åpent marked fungerer. Noen finner noe bra, og markedet beveger seg i den retningen. 

 

Så når folk sier iPhone følger Android leiren så stemmer det helt. Og hva er "Android-leiren"? Det er jo markedet det. Det vil jo og være vanskelig for noen å akseptere at Apple faktisk også følger markedet og ikke bare gjør alt helt uten påvirkning da.

 

Og slutt å late som iPhone er den perfekte samlingen av alt :p Det er den ikke. Ingen telefon er best til alt. Ulike telefoner har ulike styrker og svakheter. Derfor vi har mange å velge mellom. Derfor vi kan finne ut hvor markedet går, fordi vi kan mye ulikt og om noen gjør noe folk liker selger de mer. Eksempel på det er når iPhone hadde den "perfekte" skjermstørrelsen, men så fra alle andre at større skjermstørrelser var klart mer likt. Dermed så gikk Apple i den retningen også, og opplevde en god økning i salgstall, som bekreftet det. Så de fortsatte med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...