Gå til innhold

Galaxy S9 kan få iPhone X-aktig ansiktsskanning


Anbefalte innlegg

 

Effekten av minnemengde vises i liten grad på benchmarks om ikke benchmarken er spesiallaget for det. Er ikke minnet fullt har det null effekt å legge til mer. Eneste er vel at man bruker litt mer strøm.

 

Generelt er effekt av minne veldig OS-avhengig - iOs klarer seg med langt mindre enn Android, av forskjellige arkitekturgrunner.

Ja, men nå er jo HW i s8 generelt "raskere"/større enn iphone 7. Etter hva jeg kan se når jeg søker etter specs. Ser også det er veldig sprikende resultater på slike benchmarks og tester. Bør vell defineres en standard.

Hvilke benchmark og tester er sprikende? Alle sertifiserte tester jeg har sett så har iPhone 6s og iPhone 7 scoret høyere på benchmark enn Galaxy S8.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Effekten av minnemengde vises i liten grad på benchmarks om ikke benchmarken er spesiallaget for det. Er ikke minnet fullt har det null effekt å legge til mer. Eneste er vel at man bruker litt mer strøm.

 

Generelt er effekt av minne veldig OS-avhengig - iOs klarer seg med langt mindre enn Android, av forskjellige arkitekturgrunner.

Ja, men nå er jo HW i s8 generelt "raskere"/større enn iphone 7. Etter hva jeg kan se når jeg søker etter specs. Ser også det er veldig sprikende resultater på slike benchmarks og tester. Bør vell defineres en standard.

Hvilke benchmark og tester er sprikende? Alle sertifiserte tester jeg har sett så har iPhone 6s og iPhone 7 scoret høyere på benchmark enn Galaxy S8.

 

 

Jeg googlet bare iphone 7 vs s8 benchmark og fikk umiddelbart sprikende alternativ. Om de er sertifisert eller ikke vet jeg ikke, finnes det noen standarder her? 

Lenke til kommentar

 

 

 

Effekten av minnemengde vises i liten grad på benchmarks om ikke benchmarken er spesiallaget for det. Er ikke minnet fullt har det null effekt å legge til mer. Eneste er vel at man bruker litt mer strøm.

Generelt er effekt av minne veldig OS-avhengig - iOs klarer seg med langt mindre enn Android, av forskjellige arkitekturgrunner.

 

Ja, men nå er jo HW i s8 generelt "raskere"/større enn iphone 7. Etter hva jeg kan se når jeg søker etter specs. Ser også det er veldig sprikende resultater på slike benchmarks og tester. Bør vell defineres en standard.
Hvilke benchmark og tester er sprikende? Alle sertifiserte tester jeg har sett så har iPhone 6s og iPhone 7 scoret høyere på benchmark enn Galaxy S8.

Jeg googlet bare iphone 7 vs s8 benchmark og fikk umiddelbart sprikende alternativ. Om de er sertifisert eller ikke vet jeg ikke, finnes det noen standarder her?

Når du ikke vet hvordan du finner en sertifisert test, så lurer jeg på hvordan du så bastant kan være tvilende til at iPhone har bedre hardware enn Samsung. For å finne en gyldig benchmark så er det best å gå til en primærkilde. Den mest adekvate benchmarken for mobiltelefoner, som nærmest har blitt en standard er geekbench 4. Deres resultater finner vi på deres nettside som er browser.geekbench.com . Det er disse resultatene de fleste seriøse nettsidene baserer seg på.

 

På enkelttråd (prosessor) som er den prosessorkraften som brukes av de fleste programmer på mobil og PC er Apple overlegen. Eneste S8 scorer over iPhone 7 på er flertrådytelse, men denne ytelsen er det ikke alle såper/programmer som klarer å dra nytte av. På grafikk (metal score) er iPhone igjen overlegen sammenliknet med S8, og sammenlikner vi S8 med iPhone 8 så taper S8 på alle tre områder. Det er dette jeg baserer meg på når jeg sier at iPhone har bedre hardware enn Samsung, det er ingen påstand men tall som taler for seg.

post-387355-0-11391200-1508441179_thumb.png

post-387355-0-74910000-1508441189_thumb.png

post-387355-0-14656400-1508441214_thumb.png

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar
Når du ikke vet hvordan du finner en sertifisert test, så lurer jeg på hvordan du så bastant kan være tvilende til at iPhone har bedre hardware enn Samsung. For å finne en gyldig benchmark så er det best å gå til en primærkilde. Den mest adekvate benchmarken for mobiltelefoner, som nærmest har blitt en standard er geekbench. Deres resultater finner vi på deres nettside som er browser.geekbench.com . Det er disse resultatene de fleste seriøse nettsidene baserer seg på.

 

 

Så det er altså ikke noe som er en sertifisert test? Det er bare noe du velger å følge, og andre tydeligvis. Jeg er ikke bastant, jeg sier at specs er oppgitt bedre på S8 og det er de. Tester viser begge veier, og når det ikke finnes noen standarder så er det vanskelig å tolke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når du ikke vet hvordan du finner en sertifisert test, så lurer jeg på hvordan du så bastant kan være tvilende til at iPhone har bedre hardware enn Samsung. For å finne en gyldig benchmark så er det best å gå til en primærkilde. Den mest adekvate benchmarken for mobiltelefoner, som nærmest har blitt en standard er geekbench. Deres resultater finner vi på deres nettside som er browser.geekbench.com . Det er disse resultatene de fleste seriøse nettsidene baserer seg på.

 

Så det er altså ikke noe som er en sertifisert test? Det er bare noe du velger å følge, og andre tydeligvis. Jeg er ikke bastant, jeg sier at specs er oppgitt bedre på S8 og det er de. Tester viser begge veier, og når det ikke finnes noen standarder så er det vanskelig å tolke.

Les svaret mitt igjen. Benchmark 4 er sertifisert, og der vinner Apple på alle fronter. At andre usertifiserte tester sier noe annet er irrelevant ettersom at det ikke er noen sikkerhet for godkjenning av resultatene.

 

Du er bastant når du fornekter fakta, og mener at jeg kun velger tester som favorittiserer Apple, det gjør jeg ikke. Jeg holder meg til faktatall, som Geekbench hvor resultatene ikke kan jukses med eller modifiseres.

 

Specs er ikke oppgitt bedre på S8, S8 og iPhone har ulike grensesnitt og arkitektur på hardware, så da kan man ikke sammenlikne specs på papiret. Samme med Intel og AMD, eller nVidia og AMD i PC verden.

 

At du ikke kjenner til standardene (Geekbench burde du kjent til før du uttalte deg), og ikke har nok kunnskap om hardware betyr ikke at det er vanskelig å tolke forskjellene.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

 

 

Hva er forskjellen på den nåværende ansikts-gjenkjenningen som allerede eksisterer på S8 og dette?

 

Lurer jeg og på, den fungerer topp! Skulle bare ønske ir blasting eller noe slik fremme for bedre prestasjoner i mørket. Men dette har vell ikke iphone heller ?

Er jo nettopp det iPhone X har.

Det er mye forskjell mellom de to.

Samsung bruker kun ansiktsregistrering av et bilde som taes av brukeren.

Apple bruker 3D mapping av hele ansiktet.

 

I bruk vil det ikke oppleves så veldig forskjellig, men med tanke på sikkerhet er Apple sin mye sikrere.

Samsung anbefaler ikke bruk av ansiktsgjenkjenning for høyest sikkerhet, da må fingerprint eller irisscanner brukes.

 

For å "lure" samsung sin trenger man bare et bilde av brukeren, mens du trenger å printe en nær perfekt 3d-maske av brukeren for å lure FaceID.

 

Tldr:

De to fungerer i bakgrunnen på helt forskjellige måter. Apple sin er MYE sikrere.

Lenke til kommentar

 

 

Når du ikke vet hvordan du finner en sertifisert test, så lurer jeg på hvordan du så bastant kan være tvilende til at iPhone har bedre hardware enn Samsung. For å finne en gyldig benchmark så er det best å gå til en primærkilde. Den mest adekvate benchmarken for mobiltelefoner, som nærmest har blitt en standard er geekbench. Deres resultater finner vi på deres nettside som er browser.geekbench.com . Det er disse resultatene de fleste seriøse nettsidene baserer seg på.

Så det er altså ikke noe som er en sertifisert test? Det er bare noe du velger å følge, og andre tydeligvis. Jeg er ikke bastant, jeg sier at specs er oppgitt bedre på S8 og det er de. Tester viser begge veier, og når det ikke finnes noen standarder så er det vanskelig å tolke.

Les svaret mitt igjen. Benchmark 4 er sertifisert, og der vinner Apple på alle fronter. At andre usertifiserte tester sier noe annet er irrelevant ettersom at det ikke er noen sikkerhet for godkjenning av resultatene.

 

Du er bastant når du fornekter fakta, og mener at jeg kun velger tester som favorittiserer Apple, det gjør jeg ikke. Jeg holder meg til faktatall, som Geekbench hvor resultatene ikke kan jukses med eller modifiseres.

 

Specs er ikke oppgitt bedre på S8, S8 og iPhone har ulike grensesnitt og arkitektur på hardware, så da kan man ikke sammenlikne specs på papiret. Samme med Intel og AMD, eller nVidia og AMD i PC verden.

 

At du ikke kjenner til standardene (Geekbench burde du kjent til før du uttalte deg), og ikke har nok kunnskap om hardware betyr ikke at det er vanskelig å tolke forskjellene.

 

 

Jeg leste svaret ditt, dette skrev du:

 

 

 

 Den mest adekvate benchmarken for mobiltelefoner, som nærmest har blitt en standard er geekbench 4. 

 

Poenget er at for å få ett ikke subjektivt svar må en teste på en måte som er satt av en uavhengig kilde og følger en prosess. Om dette er gekkbench 4 er usikkert da svarene dine spriker. Ta bil feks, der testes det feks på EPA standard, som er nære virkeligheten. 

 

Men, sett alt dette til side. Poenget var at påstanden var at HW til s8 var utdatert men den er spekket over iphone 7. At iphone 7 slår s8 har jeg aldri sagt i mot, jeg har bare sagt at ved generell googling er resultatene sprikende. 

 

Jeg fornekter ikke fakta, men du må gjerne vise til hvor jeg gjør det siden du så bastant sier jeg gjør det... Når har jeg sagt du velger tester som favoriserer apple? Nå vaser du virkelig her.. 

 

Jo, specs er oppgitt bedre. Men jeg benekter ikke at arkitektur på hardware er forskjellig. Men specs er fortsatt oppgitt bedre.. 

 

http://www.ubergizmo.com/products/lang/en_us/devices/galaxy-s8,iphone-7/

 

Jeg tror du må slappe litt av, jeg skjønner at du er veldig opptatt av dette. Det er ikke jeg. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Når du ikke vet hvordan du finner en sertifisert test, så lurer jeg på hvordan du så bastant kan være tvilende til at iPhone har bedre hardware enn Samsung. For å finne en gyldig benchmark så er det best å gå til en primærkilde. Den mest adekvate benchmarken for mobiltelefoner, som nærmest har blitt en standard er geekbench. Deres resultater finner vi på deres nettside som er browser.geekbench.com . Det er disse resultatene de fleste seriøse nettsidene baserer seg på.

 

Så det er altså ikke noe som er en sertifisert test? Det er bare noe du velger å følge, og andre tydeligvis. Jeg er ikke bastant, jeg sier at specs er oppgitt bedre på S8 og det er de. Tester viser begge veier, og når det ikke finnes noen standarder så er det vanskelig å tolke.

Les svaret mitt igjen. Benchmark 4 er sertifisert, og der vinner Apple på alle fronter. At andre usertifiserte tester sier noe annet er irrelevant ettersom at det ikke er noen sikkerhet for godkjenning av resultatene.

Du er bastant når du fornekter fakta, og mener at jeg kun velger tester som favorittiserer Apple, det gjør jeg ikke. Jeg holder meg til faktatall, som Geekbench hvor resultatene ikke kan jukses med eller modifiseres.

Specs er ikke oppgitt bedre på S8, S8 og iPhone har ulike grensesnitt og arkitektur på hardware, så da kan man ikke sammenlikne specs på papiret. Samme med Intel og AMD, eller nVidia og AMD i PC verden.

At du ikke kjenner til standardene (Geekbench burde du kjent til før du uttalte deg), og ikke har nok kunnskap om hardware betyr ikke at det er vanskelig å tolke forskjellene.

 

Jeg leste svaret ditt, dette skrev du:

 

 

 

 Den mest adekvate benchmarken for mobiltelefoner, som nærmest har blitt en standard er geekbench 4. 

 

Poenget er at for å få ett ikke subjektivt svar må en teste på en måte som er satt av en uavhengig kilde og følger en prosess. Om dette er gekkbench 4 er usikkert da svarene dine spriker. Ta bil feks, der testes det feks på EPA standard, som er nære virkeligheten. 

 

Men, sett alt dette til side. Poenget var at påstanden var at HW til s8 var utdatert men den er spekket over iphone 7. At iphone 7 slår s8 har jeg aldri sagt i mot, jeg har bare sagt at ved generell googling er resultatene sprikende. 

 

Jeg fornekter ikke fakta, men du må gjerne vise til hvor jeg gjør det siden du så bastant sier jeg gjør det... Når har jeg sagt du velger tester som favoriserer apple? Nå vaser du virkelig her.. 

 

Jo, specs er oppgitt bedre. Men jeg benekter ikke at arkitektur på hardware er forskjellig. Men specs er fortsatt oppgitt bedre.. 

 

http://www.ubergizmo.com/products/lang/en_us/devices/galaxy-s8,iphone-7/

 

Jeg tror du må slappe litt av, jeg skjønner at du er veldig opptatt av dette. Det er ikke jeg.

Du er ganske farget av dine meninger når du kan hevde at en telefon som yter dårligere enn iPhone er spekket over iPhone. Du viser veldig lite forståelse for hvordan hardware måles, derfor jeg mener du er bastant.

 

Og hvor i mine svar er jeg sprikende? Jeg er ganske tydelig på at Geekbench er en troverdig måling som gir belegg for min påstand om at S8 har utdatert hardware sammenliknet med iPhone.

 

At specs er oppgitt bedre er ikke synonymt med at specs er bedre i reell ytelse. Det er dette du ikke ser ut til å forstå, når du gang på gang maser om at S8 er bedre ifølge specs. Den er ikke bedre i specs når alle valide benchmarks viser motsatt. Men du er visst låst på at S8 har bedre specs, så hva fakta og faktisk ytelse viser er visst revnende likegyldig for deg.

 

Jeg nekter deg ikke å ha din påstand, men selv så baserer jeg meg på harde fakta når jeg inn i en diskusjon.

Men denne diskusjonen er egentlig ikke verdt å ta før du er villig til det samme; å legge egne meninger til side og heller basere deg på hva faktiske tester sier. På papiret ser kanskje S8 sin hardware bedre ut, men realiteten vises dessverre det motsatte i benchmarks som Geekbench. At du subjektivt mener at S8 har bedre specs gjør det ikke til fakta. Punktum.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Når du ikke vet hvordan du finner en sertifisert test, så lurer jeg på hvordan du så bastant kan være tvilende til at iPhone har bedre hardware enn Samsung. For å finne en gyldig benchmark så er det best å gå til en primærkilde. Den mest adekvate benchmarken for mobiltelefoner, som nærmest har blitt en standard er geekbench. Deres resultater finner vi på deres nettside som er browser.geekbench.com . Det er disse resultatene de fleste seriøse nettsidene baserer seg på.

 

Så det er altså ikke noe som er en sertifisert test? Det er bare noe du velger å følge, og andre tydeligvis. Jeg er ikke bastant, jeg sier at specs er oppgitt bedre på S8 og det er de. Tester viser begge veier, og når det ikke finnes noen standarder så er det vanskelig å tolke.
Les svaret mitt igjen. Benchmark 4 er sertifisert, og der vinner Apple på alle fronter. At andre usertifiserte tester sier noe annet er irrelevant ettersom at det ikke er noen sikkerhet for godkjenning av resultatene.

Du er bastant når du fornekter fakta, og mener at jeg kun velger tester som favorittiserer Apple, det gjør jeg ikke. Jeg holder meg til faktatall, som Geekbench hvor resultatene ikke kan jukses med eller modifiseres.

Specs er ikke oppgitt bedre på S8, S8 og iPhone har ulike grensesnitt og arkitektur på hardware, så da kan man ikke sammenlikne specs på papiret. Samme med Intel og AMD, eller nVidia og AMD i PC verden.

At du ikke kjenner til standardene (Geekbench burde du kjent til før du uttalte deg), og ikke har nok kunnskap om hardware betyr ikke at det er vanskelig å tolke forskjellene.

 

Jeg leste svaret ditt, dette skrev du:

 

 

 

 Den mest adekvate benchmarken for mobiltelefoner, som nærmest har blitt en standard er geekbench 4. 

 

Poenget er at for å få ett ikke subjektivt svar må en teste på en måte som er satt av en uavhengig kilde og følger en prosess. Om dette er gekkbench 4 er usikkert da svarene dine spriker. Ta bil feks, der testes det feks på EPA standard, som er nære virkeligheten. 

 

Men, sett alt dette til side. Poenget var at påstanden var at HW til s8 var utdatert men den er spekket over iphone 7. At iphone 7 slår s8 har jeg aldri sagt i mot, jeg har bare sagt at ved generell googling er resultatene sprikende. 

 

Jeg fornekter ikke fakta, men du må gjerne vise til hvor jeg gjør det siden du så bastant sier jeg gjør det... Når har jeg sagt du velger tester som favoriserer apple? Nå vaser du virkelig her.. 

 

Jo, specs er oppgitt bedre. Men jeg benekter ikke at arkitektur på hardware er forskjellig. Men specs er fortsatt oppgitt bedre.. 

 

http://www.ubergizmo.com/products/lang/en_us/devices/galaxy-s8,iphone-7/

 

Jeg tror du må slappe litt av, jeg skjønner at du er veldig opptatt av dette. Det er ikke jeg.

Du er ganske farget av dine meninger når du kan hevde at en telefon som yter dårligere enn iPhone er spekket over iPhone. Du viser veldig lite forståelse for hvordan hardware måles, derfor jeg mener du er bastant.

 

Og hvor i mine svar er jeg sprikende? Jeg er ganske tydelig på at Geekbench er en troverdig måling som gir belegg for min påstand om at S8 har utdatert hardware sammenliknet med iPhone.

 

At specs er oppgitt bedre er ikke synonymt med at specs er bedre i reell ytelse. Det er dette du ikke ser ut til å forstå, når du gang på gang maser om at S8 er bedre ifølge specs. Den er ikke bedre i specs når alle valide benchmarks viser motsatt. Men du er visst låst på at S8 har bedre specs, så hva fakta og faktisk ytelse viser er visst revnende likegyldig for deg.

 

Jeg nekter deg ikke å ha din påstand, men selv så baserer jeg meg på harde fakta når jeg inn i en diskusjon.

Men denne diskusjonen er egentlig ikke verdt å ta før du er villig til det samme; å legge egne meninger til side og heller basere deg på hva faktiske tester sier. På papiret ser kanskje S8 sin hardware bedre ut, men realiteten vises dessverre det motsatte i benchmarks som Geekbench. At du subjektivt mener at S8 har bedre specs gjør det ikke til fakta. Punktum.

For meg så virker det litt som at du prøver å misforstå med vilje her. Det eneste han prøver å si er at Samsung 8 ser bedre ut på papiret, og han sier jo rett ut at det kan godt hende at det ikke er tilfellet i tester.

 

Jeg leser det ikke som stor forskjell i meningene deres skal jeg være helt ærlig.

 

Det han sier er at Samsung er bedre speccet, og ja, er er den på papiret. Dette trenger ikke nødvendigvis reflektere faktisk ytelse i bruk og test. Dere er i bunn og grunn relativt enige her.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Du er ganske farget av dine meninger når du kan hevde at en telefon som yter dårligere enn iPhone er spekket over iPhone. Du viser veldig lite forståelse for hvordan hardware måles, derfor jeg mener du er bastant.

 

Jeg er farget? Det er fakta at HW er oppgitt med bedre specs, at den yter bedre i en test som er sterkt kritisert for å vise til noe helt annet enn daglig bruk er noe helt annet. Jeg har vært enig med deg om at måten en bruker HW på kan spille inn, som testen viser. Det skal også sies at testen du viser til ble laget for iOs platformen og at den kun vinner på enkelt kjerne tester, det er helt normalt at SW nå bruker flere kjerner. Men som sagt, den er oppgitt bedre men tester viser at den scorer dårligere. Jeg er enig i det. 

 

 

 

Og hvor i mine svar er jeg sprikende? Jeg er ganske tydelig på at Geekbench er en troverdig måling som gir belegg for min påstand om at S8 har utdatert hardware sammenliknet med iPhone.

 

Jeg har allerede vist deg hvordan svarene dine spriket, skal jeg gjøre det igjen? 

 

 

 

At specs er oppgitt bedre er ikke synonymt med at specs er bedre i reell ytelse. Det er dette du ikke ser ut til å forstå, når du gang på gang maser om at S8 er bedre ifølge specs. Den er ikke bedre i specs når alle valide benchmarks viser motsatt. Men du er visst låst på at S8 har bedre specs, så hva fakta og faktisk ytelse viser er visst revnende likegyldig for deg.

 

Jo jeg gjør det og har sagt det i dette svaret og tidligere. Men du virker ikke til å ville lese alt jeg skriver. På samme måte som du er låst på at det eneste som betyr noe er benchmark scores som er sterkt kritisert til å ikke male ett bilde av virkeligheten mener du? 

 

 

 

Jeg nekter deg ikke å ha din påstand, men selv så baserer jeg meg på harde fakta når jeg inn i en diskusjon.

Men denne diskusjonen er egentlig ikke verdt å ta før du er villig til det samme; å legge egne meninger til side og heller basere deg på hva faktiske tester sier. På papiret ser kanskje S8 sin hardware bedre ut, men realiteten vises dessverre det motsatte i benchmarks som Geekbench. At du subjektivt mener at S8 har bedre specs gjør det ikke til fakta. Punktum.

 

Dette har jeg vell forklart nok allerede, jeg er enig i at den oppfører seg dårligere i tester. Absolutt, det er det jo ingen tvil om. Det som er mitt poeng er at testene gjerne ikke viser ett bilde av hvor bra telefonene oppfører seg i virkeligheten. Dette ser en jo lett om en leser kritikk til testene, ser at en kun fokserer på enkelt kjerner selv om det er helt normalt å kjøre flere tråder i dag osv. 

 

Poenget mitt er fortsatt det samme, specs er oppgitt bedre. Men igjen, før du ser rødt er jeg enig i at dette ikke nødvendigvis betyr at den er bedre. Som batteri feks, som er langt større. Trenger ikke bety at en får mer brukstid ut av mobilen generelt, men batteriet er fortsatt større. 

 

Sånn, nå tror jeg vi har fått diskutert dette ferdig ? :)

Lenke til kommentar

Hva i alle dager mener dere med "bedre spekket"? Sånn helt konkret. Mere ram?

 

Jeg mener at minnet er større, batteriet er større, kamera bedre, klokket i en høyere frekvens osv. Det er kun det som har vært mitt poeng. At iphone 7 ikke trenger dette for å gjøre en like god jobb er en annen sak, svaret mitt  var kun til en kommentar som mente HW var utdatert. 

Lenke til kommentar

Du er ganske langt ute på jordet nå, altså. Bare at du snakker om "klokket til høyere frekvens" viser at du mangler grunnleggende forståelse for hvordan man sammenlikner forskjellige arkitekturer.

 

Har du lest hva jeg har skrevet? Jeg har ganske mange ganger sagt at jeg er inneforstått med det og at tester også viser dette... Poenget er at den er oppgitt med en høyere frekvens, det kan du ikke benekte. Det var det som var utgangspunktet mitt, i tillegg til flere kjerner som igjen utspeiler seg på tester(scorer høyere på multi kjerner) men som igjen ikke viser noe om normalt punkt da SW ikke utnytter dette på samme måte. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...