Gå til innhold

Galaxy S9 kan få iPhone X-aktig ansiktsskanning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe S8+ i morgen, og grunnen til at jeg ikke venter på iPhone X, er for å være pragmatisk. Godt mulig iPhone X har et sikrere system, som ikke lar seg lure; men ærlig talt som privatperson bekymrer jeg meg ikke særlig mye.

 

På andre arenaer er Galaxy S8+ nok allerede på høyde med iPhone X. Screen-to-body ratio, kamera, batteritid, design. Elementære faktorer der Samsung faktisk er best. At iOS er langt bedre i bruk, er den eneste store ulempen. Det orker jeg imidlertid ikke å betale over dobbelt for i en forbruksvare som byttes så ofte. :p

Lenke til kommentar

Er vell mer snakk om at den kommer til å ha fingerprintsensor bygd inn i skjermen. Med iPhone X kan man, per i dag, ikke godkjenne nettbank/mobilbank ved bruk av ansiktsgjenkjenning.... altså tar man et langt steg bakover.man kan derimot benytte fingeravtrykk og iris scanning til dette.

 

Hvor ble det forresten av artikkelen "iPhone X kommer trolig til å ha Xiaomi aktig display", "iPhone 8 kommer trolig til å ha Samsung aktig ladeløsning", "iPhone X kommer til å ha Samsung aktig multitasking og navigeringsløsning", "iPhone kommer trolig til å ha Motorola aktig sikkerhetsløsning" ?

Endret av GadgetBoy
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Er vell mer snakk om at den kommer til å ha fingerprintsensor bygd inn i skjermen. Med iPhone X kan man, per i dag, ikke godkjenne nettbank/mobilbank ved bruk av ansiktsgjenkjenning.... altså tar man et langt steg bakover.man kan derimot benytte fingeravtrykk og iris scanning til dette.

 

 

Hvor i all verden har du dette fra!? 

 

Alle apper som i dag benytter TouchID vil automatisk erstattes med FaceID - uten oppdatering. Med andre ord vil nettbankappen fungere med FaceID med mindre bankene setter stopper for det. Apple har bevist at FaceID er sikrere en TouchID, så jeg ser ingen grunn til at de skal stoppe det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva er forskjellen på den nåværende ansikts-gjenkjenningen som allerede eksisterer på S8 og dette?

 

Lurer jeg og på, den fungerer topp! Skulle bare ønske ir blasting eller noe slik fremme for bedre prestasjoner i mørket. Men dette har vell ikke iphone heller ?

Er jo nettopp det iPhone X har.

 

 

I så tilfelle håper jeg S9 også stjeler denne ideen :) For der sliter virkelig s8! 

Lenke til kommentar

Er vell mer snakk om at den kommer til å ha fingerprintsensor bygd inn i skjermen. Med iPhone X kan man, per i dag, ikke godkjenne nettbank/mobilbank ved bruk av ansiktsgjenkjenning.... altså tar man et langt steg bakover.man kan derimot benytte fingeravtrykk og iris scanning til dette.

 

Hvor ble det forresten av artikkelen "iPhone X kommer trolig til å ha Xiaomi aktig display", "iPhone 8 kommer trolig til å ha Samsung aktig ladeløsning", "iPhone X kommer til å ha Samsung aktig multitasking og navigeringsløsning", "iPhone kommer trolig til å ha Motorola aktig sikkerhetsløsning" ?

 

Nå som tek.no er eid av VG, så kommer aldri dette. VG er jo sponset av apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjenkjenningen i iPhone X vil automatisk fungere overalt der TouchId er brukt så langt, uten at appene må endres. Det fungerer også uavhengig av eksisterende lys da telefonen har sin egen punktprojektor.

Nei, dette er ikke tilfellet.det eneste Apple har sagt er at Faceid vil fungere med Apple Pay og et utvalg tredjepartsprogrammer. Forbes var uten og sa at Faceid ikke automatisk ville bli godtatt som godkjent bekreftelse ved bruk av banktjenester, grunnen er at sikkerhetsgraden ikke svarer til den påkrevde standarden. Det har med andre ord ingenting å si hvor bra det er så lenge det ikke følger en godkjent standard og husk at denne godkjenningen har ikke Apple noe med.

Det kan derimot tenkes at dette er Apples store masterplan for å flytte bank og betaling over til Apple Pay, noe de virkelig trenger for her er de parkert for lenge siden.

Lenke til kommentar

Ser at du påstår mye rart, bla at 60% av iPhone består av Samsung deler. Regner med at du kan fremskaffe dokumentasjon på det.

Det som imidlertid er sikkert er at Samsung Display har produsert skjermen, og at Samsung muligens levere ett brikkesett, hvis det blir 60% så er dagens telefoner enkle greier vi har med å gjøre.

 

Og ang Face ID, la oss se hva Apple egentlig sier:

 

"Face ID gjør det mulig å låse opp iPhone X ved å se på enheten. Du kan bruke funksjonen for å godkjenne kjøp fra iTunes Store, App Store og iBooks Store samt betalinger med Apple Pay. Utviklere kan også tillate bruk av Face ID til å logge på appene sine. Apper som allerede støtter Touch ID, får automatisk støtte for Face ID."

 

https://support.apple.com/no-no/HT208108

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

de trenger kreative hjerner

 

Nå er vell Samsung en av produsentene med mest kreative hjerner, iPhone X er ikke annet en en kopi av hva Samsung og resten av Android leiren har gjort de tre siste årene. Den er faktisk såpass kopibasert at 60% av iPhone X er bygget av Samsung deler.
Få se liste over disse 60% av delene.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...