Gå til innhold

10.000 ruter-batterier kan være brannfarlige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Heldigvis har man powerbanks i våre dager. Og det å konvertere spenning og å benytte overgangsplugger er ofte ganske enkelt å få til.

 

Du kan gjerne forklare hvordan du driver en ICE-router fra en Power bank.

Tatt i betraktning at alle power banks har USB2-output med 5V, og ICE-routeren  har 12V input.

Denne routeren (W1) går på 5V. Funker fint å drive den med powerbank. Har gjort det selv flere ganger. Du må derimot ha en spesiell ledning med USB i ene enden og DC plugg i den andre. Det fant jeg på Ebay. Den nyere routeren, (A1) går derimot på 12V og kan følgelig ikke drives/lades fra powerbank.

Endret av Hallgeir Jensen
Lenke til kommentar

Ice burde vel ha visst bedre når de stapper i et batteri som ser ut å være beregnet for radiostyrte kjøretøy, fly, fartøy. For er ikke slike batterier kjent for å være litt mer usikre enn en del andre typer lithiumbatterier ?  :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

ICE Kan ikke kreve at kundene kjøper en buck-converter på eBay.

Her må ICE tilby løsningen uoppfordret.

Jeg hadde sikkert klart å finne en løsning, men jeg har mer enn gjennomsnittlig greie på elektronikk.

Det har selvsagt ikke den gjennomsnittlige ICE-kunde.

 

Jeg er nysgjerrig på hva slags løsning de tilbyr kunder som er avhengig av batteriet, og kontaktet dem angående dette? Noen som vet?

 

Hvorfor kan ikke batterileverandøren levere et nytt parti identiske batteriet, men uten feilen?

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ICE Kan ikke kreve at kundene kjøper en buck-converter på eBay.

Her må ICE tilby løsningen uoppfordret.

Jeg hadde sikkert klart å finne en løsning, men jeg har mer enn gjennomsnittlig greie på elektronikk.

Det har selvsagt ikke den gjennomsnittlige ICE-kunde.

 

Jeg er nysgjerrig på hva slags løsning de tilbyr kunder som er avhengig av batteriet, og kontaktet dem angående dette? Noen som vet?

 

Hvorfor kan ikke batterileverandøren levere et nytt parti identiske batteriet, men uten feilen?

Hallo!

Jeg fikk mail fra ICE i går (mandag 16/10-17) ang. batteriet. I mailen var det en link til et skjema som skal brukes dersom du er avhengig av å bruke routeren på batteristrøm. Det skal angis årsak til at du trenger batteristrøm. ICE kontakter deretter de som ha meldt fra om behov for batteri pr. telefon, og det avtales hva som skjer videre.

Jeg anskaffet ICE-abonnementet for å ha som backup til mitt faste brebånd ved nedetid, bl.a. strømbrudd, og som nettforbindelse på ferier og turer i skog og mark. Det var altså batterimuligheten (og pris + dekning i villmarka) som var avgjørende for inngåelsen av abonnementet, og for meg er ikke abonnementet brukbart uten batteridrevet router.

Jeg fylte ut skjemaet i går, og ble oppringt i dag (tirsdag) fra ICE. Vi ble enige om at jeg skal få tilsendt en ny router (ikke W1) med batteri, og at jeg ville bli kontaktet igjen for nærmere avtale. Hvilken router det da er snakk om aner jeg ikke ennå. Ser at noen tidligere i tråden snakker om en W2-router, men finner ikke info om den på ICE's nettsider. Det er vist en som heter A1 og en lommerouter.

Når det gjelder nytt batteri til W1-routeren, fikk jeg beskjed om at dette ikke kan skaffes, og dermed er uaktuelt. Det skal visstnok ikke brukes andre batterier i W1-routeren enn det som er levert. Dette batteriet er merket WeTelecom V-B23 og er en batteripakke på 3,7V 1500 mAh bestående av 4 mindre Li-ion batterier pakket sammen i en plastpakning med 3 ledninger stikkende ut samlet i en plugg.

Endret av brumlebass1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

ICE Kan ikke kreve at kundene kjøper en buck-converter på eBay.

Her må ICE tilby løsningen uoppfordret.

Jeg hadde sikkert klart å finne en løsning, men jeg har mer enn gjennomsnittlig greie på elektronikk.

Det har selvsagt ikke den gjennomsnittlige ICE-kunde.

 

Jeg er nysgjerrig på hva slags løsning de tilbyr kunder som er avhengig av batteriet, og kontaktet dem angående dette? Noen som vet?

 

Hvorfor kan ikke batterileverandøren levere et nytt parti identiske batteriet, men uten feilen?

Hallo!

Jeg fikk mail fra ICE i går (mandag 16/10-17) ang. batteriet. I mailen var det en link til et skjema som skal brukes dersom du er avhengig av å bruke routeren på batteristrøm. Det skal angis årsak til at du trenger batteristrøm. ICE kontakter deretter de som ha meldt fra om behov for batteri pr. telefon, og det avtales hva som skjer videre.

Jeg anskaffet ICE-abonnementet for å ha som backup til mitt faste brebånd ved nedetid, bl.a. strømbrudd, og som nettforbindelse på ferier og turer i skog og mark. Det var altså batterimuligheten (og pris + dekning i villmarka) som var avgjørende for inngåelsen av abonnementet, og for meg er ikke abonnementet brukbart uten batteridrevet router.

Jeg fylte ut skjemaet i går, og ble oppringt i dag (tirsdag) fra ICE. Vi ble enige om at jeg skal få tilsendt en ny router (ikke W1) med batteri, og at jeg ville bli kontaktet igjen for nærmere avtale. Hvilken router det da er snakk om aner jeg ikke ennå. Ser at noen tidligere i tråden snakker om en W2-router, men finner ikke info om den på ICE's nettsider. Det er vist en som heter A1 og en lommerouter.

Når det gjelder nytt batteri til W1-routeren, fikk jeg beskjed om at dette ikke kan skaffes, og dermed er uaktuelt. Det skal visstnok ikke brukes andre batterier i W1-routeren enn det som er levert. Dette batteriet er merket WeTelecom V-B23 og er en batteripakke på 3,7V 1500 mAh bestående av 4 mindre Li-ion batterier pakket sammen i en plastpakning med 3 ledninger stikkende ut samlet i en plugg.

Du har nok rett, det finnes ikke en som heter W2. Den heter A1 tror jeg, og ser ganske lik ut men lenger antenner. Den må ha 12V inn og kan således ikke lades/drives fra en vanlig Powerbank.

Endret av Hallgeir Jensen
Lenke til kommentar

Er veldig merkelig om det ikke skal være mulig å skaffe et nytt batteri. Denne routeren er egentlig bedre en den nye. Den starter raskere, kan lades/drives med powerbank, den tar alle frekvensbånd, er mulig å velge hvilke frekvensbånd den skal bruke. Det kan være kjekt om du f.eks har en ekstern antenne beregnet for 450Mhz. Og den er ikke operatørlåst. Vel, min virker i alle fall med både Telia og Telenor simkort.

Endret av Hallgeir Jensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...