Gå til innhold

[NRK Artikkel] Sunniva blir kalt hore hver dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet egentlig ikke om en eneste offentlig person som ikke har et par femten haters. Det som er litt spesiellt nå til dags er at det ikke nevnes en eneste ting om "tradisjonelle" kjendiser, vi skal på en måte bli manipulert til å (bare) synes synd om nettkjendiser.

 

Er det en gruppe på noen hundre+ tilfeldige personer man har med å gjøre så er det umulig å ikke møte litt dritt, uavhengig av hva man er, kjendis eller ikke. Nå vet jeg ikke helt %'en, men jeg har aldri møtt 100 folk på rad der alle er superhyggelige.

 

Har man med mange folk å gjøre så vanker det litt dritt uansett hva man driver med :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En ting er jo spille dataspill når man er 26 år, men hva i alle dager er poenget med å se på andre spille dataspill?

 

Det er mulig jeg ikke forstår dette, men det slår meg at man kanskje er en smule "spesiell" når man gidder å sitte å se på video av en annen person som spiller et spill, og at det kanskje er derfor enkelte av disse "tilskuerne" hennes ikke eier folkeskikk?

Lenke til kommentar

En ting er jo spille dataspill når man er 26 år, men hva i alle dager er poenget med å se på andre spille dataspill?

 

Det er mulig jeg ikke forstår dette, men det slår meg at man kanskje er en smule "spesiell" når man gidder å sitte å se på video av en annen person som spiller et spill, og at det kanskje er derfor enkelte av disse "tilskuerne" hennes ikke eier folkeskikk?

 

Det argumentet kan du dra om fotball og skiskyting også. Når det kommer til å se på andre så kan man alltid si "hvorfor se på de/dem/ham/hun". Når det kommer til fotballeksempelet så er det også alltid, altså alltid, noen som ikke eier folkeskikk. Hvorfor er det kanskje slik?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En ting er jo spille dataspill når man er 26 år, men hva i alle dager er poenget med å se på andre spille dataspill?

 

Det er mulig jeg ikke forstår dette, men det slår meg at man kanskje er en smule "spesiell" når man gidder å sitte å se på video av en annen person som spiller et spill, og at det kanskje er derfor enkelte av disse "tilskuerne" hennes ikke eier folkeskikk?

 

Vær forsiktig med slik arroganse om du ikke forstår.

 

Det er to aspekter. Det første er at man er interessert i personene bak, og høre på dem som om det var en podcast eller et humorprogram, og det andre er at det er som sport å se folk som er fryktelig flinke i et spill.

 

Jeg hører mest til den første leiren, og jeg spiller nesten ikke selv lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det argumentet kan du dra om fotball og skiskyting også. 

 

Njoa, men det tilsvarende ville bli å se på noen som sitter hjemme i sofaen å ser på fotball.

Nå finnes det vel TV-programmer som faktisk kun viser andre folk som ser på TV, så det er jo mulig det også.

 

 

En ting er jo spille dataspill når man er 26 år

Ja helt sjukt. Enda værre er de som er over 12 og fortsatt ser TV (/sarcasm)

 

Det er mulig du ikke forsto den, men jeg skriver altså at "det er en ting å spille dataspill når man er 26 år .... men en annen ting ..." dersom det blir klarere for deg. 

 

Jeg har altså ingenting i mot at noen spiller dataspill i godt voksen alder, tvert i mot, jeg er eldre enn 26 år og spiller fremdeles dataspill.

Det jeg ikke helt forstår er at voksne mennesker gidder å se på andre spille dataspill, personlig ville jeg heller spilt spillet selv?

 

Vær forsiktig med slik arroganse om du ikke forstår.

 

Formålet var ikke å være arrogant, det er jo derfor at jeg spesifikt skriver at jeg ikke helt forstår det.

Det slår meg uansett som om man må være ganske spesiell for å sitte i timevis å se på andre spille et spill, når man kan spille selv i stedet.

 

Noen ser på "sakte-TV", noen ser på Idol eller Farmen, og jeg kan til dels forstå det, det har en viss underholdningsverdi, selv om jeg ikke ser på det selv, men jeg kan altså ikke forstå hva som er så fascinerende med å sitte å se på andre spille dataspill, det er et totalt mysterium for meg?

 

Det var dog egentlig ikke poenget mitt i det hele tatt, selv om det sikkert fremsto slik, så la meg formulere det litt annerledes.

Min personlige oppfatning, er at desto særere interesser man har, og desto særere nettsider man finner på nettet, desto frekkere og ufine er kommentarene på disse sidene.

 

Jeg registrer jo at folk som PewDiePie har en hel hærskare av mennesker som gidder å sitte å se på at fyren spiller dataspill, og at Youtube generelt ikke akkurat er en "sær" nettside, selv om det finnes mange sære videoer der.

 

Hvorvidt jeg forstår dette eller ikke er irrelevant, men det kan vel neppe anses som annet enn temmelig sært å sitte å se på videoer av andre som spiller dataspill, selv om millioner av mennesker ser ut til å finne store glede i det, og det overrasker derfor ikke at kommentarene er av det ufine slaget.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

 

Vær forsiktig med slik arroganse om du ikke forstår.

 

Formålet var ikke å være arrogant, det er jo derfor at jeg spesifikt skriver at jeg ikke helt forstår det.

Det slår meg uansett som om man må være ganske spesiell for å sitte i timevis å se på andre spille et spill, når man kan spille selv i stedet.

 

Jeg kan så vidt erindre når jeg var yngre, og man spilte med venner "på tur", og ingenting var kjedeligere enn å sitte å glane på at andre fikk spille, mens man ventet på tur for å få spille selv.

 

Jeg har forsøkt å se noen av disse videoene der andre folk spiller dataspill, og følelsen jeg får er omtrent den samme, det er drit kjedelig, og jeg forundres over at noen gidder, men som sagt, en hver får gjøre som de vil, og jeg registrer jo at folk som PewDiePie har en hel hærskare av mennesker som gidder å sitte å se på at fyren spiller dataspill, å det er sikker bare meg som ikke finner det særlig givende.

 

 

Du fokuserer for mye på spillet, og for lite på personene bak. Dette er ikke som å se på vennene dine spille der de snakker om taktikk og hva som skjer i spillet. Dette er som å være med i en samtale med vennegjengen din (eller høre på et talkshow), og en av de spiller på TVen i bakgrunnen. Dette er hva folk som Pewdiepie gjør.

 

PewDiePie og norske Prebz & Dennis sikter seg inn på en ung demografi med i hovedsak barn, så å forstå seg på disse blir vanskelig om man er ny i denne scenen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du fokuserer for mye på spillet, og for lite på personene bak. Dette er ikke som å se på vennene dine spille der de snakker om taktikk og hva som skjer i spillet. Dette er som å være med i en samtale med vennegjengen din (eller høre på et talkshow), og en av de spiller på TVen i bakgrunnen. Dette er hva folk som Pewdiepie gjør.

 

Okay, igjen, jeg forstår ikke dette, og det virker temmelig sært for meg, men jeg dømmer ingen, folk kan se på hva de vil for meg

 

 

Jeg må innrømme at når det kommer til "talkshow", så ser jeg heller på Leno enn dette?

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Det er lov å ikke like noe, men milliarder av barn og ungdom tar ikke feil.

 

Jeg er enig i det. Jeg skal gjøre noe man ikke ofte opplever på nettet, å innrømme at jeg tar feil, og faktisk beklage.

 

Jeg forstår ikke dette, og burde vel egentlig ikke kommentert i det hele tatt, selv om jeg faktisk har sett noen slike streamer, og selv har spilt noen av disse spillene. Har man ikke noe fornuftig å komme med, så er det ofte bedre å holde kjeft.

 

Nå redigerte jeg også innlegget mitt mens du skrev, uten at det fremstår så mye bedre av den grunn.

 

La meg si det på en annen måte, å modere meg litt; det skal være unødvendig å bli kalt "hore" hver eneste dag på nettet, og det fremstår for meg som ganske spesielt dersom hun får slike kommentarer daglig.

Etter min mening er det mye som tyder på at hun har et "spesielt" publikum, dersom dette forekommer så ofte som artikkelen får det til å virke som, uten at alle som sitter å ser på slike videoer av den grunn er "spesielle".

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Jeg vil spekulere i at det ikke er de som er lojale som troller streamere. Vil nok også tro at det er en magnet for anti-sosial atferd og psykopater, men dette handler nok mer om at du er helt anonym, og kan se en evt. reaksjon til offeret ditt. Lojale følgere knytter et veldig personlig forhold til streamere, noe som er tydelig når man ser de møte sine (unge) fans.

 

Anbefaler deg sterkt å se denne: https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/mddp11001116/11-10-2016

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...