Gå til innhold

[NRK Artikkel] Sunniva blir kalt hore hver dag


Anbefalte innlegg

Diverse spill som f.eks Resident Evil 7 er underholdende å se andre spille. Om man selv har runnet det og vet akkurat hvor det kommer til å komme noe skummelt så er det artig å se reaksjonene til streamerne på twitch.

 

Har diverse streamere som jeg liker å se på, men de jeg ser på har ikke mer enn rundt 10-100 som ser på, på en gang så da er det mulig å ta del i chatten å prate med streameren. Få deres mening om spillet som de spiller osv.

 

Bynte selv å se på twitch for rundt 2 år siden og ser nå på twitch omtrent hver dag.

 

Single Player spill spiller jeg heller selv enn å se på andre spille de, men mange spill som f.eks PUBG, Mario Maker og klassiske retro spill ( som jeg allerede har spilt ) er som regel alltids gøy å se andre spill. Kommer likevel også ann på om streameren man finner er underholdende og om han/hun har ett bra community å tøve med.

 

Spill som Quiplash er også veldig gøy på twitch i tillegg så er det kos å kunne requested sanger på kanalen man ser på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye er sagt, men her er mine tanker om streaming.

Det kan være mange grunner til at folk velger å se på en stream. Kanskje er det et nytt spill som akkurat har kommet ut. Du leser muligens noen anmeldelser av spillet, men du vil gjerne se litt av det også. En del velger nok ofte YouTube hvor folk er raske med å legge ut videoer av nye spill, mens andre igjen vil heller se spillet live. Da er en stream på feks twitch et fint sted. Her kan du se spillet live i aksjon, men best av alt, er muligens den interaktive delen, hvor du kan stille spørsmål i chaten og muligens få svar på ting du lurer på.

 

En annen ting er parallellen som kan trekkes til feks fotball på TV. Du kan velge å spille fotball selv, du kan også se ditt lokale lag spille, men for mange er det mye større å se de store lagene med de beste spillerne i PL, La Liga, CL til og med EM og VM. Sånn er det også med streamer. Man kan spille et spill selv, man kan også se de store lagene konkurrere innen E-sport, og av og til er det også slik at noen av de som spiller for de beste lagene velger å streame. Da har man mulighet til å se hvordan en av de beste i sitt spill går frem når han/hun spiller. Du får innblikk i hvordan de tenker, hvilke vurderinger de gjør, hvordan de beveger seg, hva de fokuserer på, hvordan de kommuniserer osv. Man får med andre ord muligheten til å lære av de aller aller beste.

 

Den siste tingen jeg kommer på i farten, er underholdningsverdien. De aller fleste som driver med streaming er avhengig av å være underholdende for å holde det gående. Her finnes det mange forskjellige typer. Som nevnt over, kan det være fordi du er profesjonell spiller, du kan ha meget god humor og holde det gående lenge. Du kan være flink til å forklare og vise frem ting, kommunisere med chaten/seere. Kanskje er du ekstremt kreativ, hvor du i spill kan bygge spektakulære bygninger eller andre ting. Det finnes så mye forskjellig, og sjansen er stor for at du finner det på et spill på en stream der ute. Det er rett og slett en annen form for underholdning som mange folk liker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...