Gå til innhold

Microsoft Edge kommer til iOS og Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig fornøyd med Arrow Launcher, men overrasket at de skal lage Edge til Android og iOS. Det er hvert fall ubrukelig på PC.

 

Å ja? Jeg har brukt og bruker fortsatt Edge som eneste nettleser både privat og på jobb og har null problemer. Hvordan den er ubrukelig, er merkelig. Vil tro Microsoft hadde fanget opp dette i så fall.

Lenke til kommentar

Ja, man skulle for eksempel tro de ville sørge for at egne produkter vises riktig i sin egen nettleser, men det er merkelig som du sier.

Husker ikke nøyaktig hva, men var vel både Forefront Identity Manager og Application Catalog fra SCCM, samt Sharepoint som ikke fungerte.. Hvert fall i starten, mulig det er blitt bedre.

Men når de inkluderer en knapp i menyen for å "Åpne med Internet Explorer" sier det seg selv at det ikke er en spesielt gjennomtenkt leser.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Ja, man skulle for eksempel tro de ville sørge for at egne produkter vises riktig i sin egen nettleser, men det er merkelig som du sier.

Husker ikke nøyaktig hva, men var vel både Forefront Identity Manager og Application Catalog fra SCCM, samt Sharepoint som ikke fungerte.. Hvert fall i starten, mulig det er blitt bedre.

Men når de inkluderer en knapp i menyen for å "Åpne med Internet Explorer" sier det seg selv at det ikke er en spesielt gjennomtenkt leser.

 

Jeg trodde den knappen for å åpne i Internet Explorer var for lite gjennomtenkte nettsteder.

Lenke til kommentar

Jeg trodde den knappen for å åpne i Internet Explorer var for lite gjennomtenkte nettsteder.

 

Helt korrekt. Edge er den nettleseren som er minst snill med "feilkoda" sider eller gamle standarder (feil standarder). I og med at man særlig innen store organisasjoner ofte har mye rask som ikke følger annet enn IE6/IE7, dvs krever kompabilitetsmodus for å vies riktig - ja da hadde det vært håpløst å ikke tilby en mulighet til rask å åpne i en nettleser som har kompabilitetsmodus.

 

Personlig bruker jeg ikke Edge så mye, men redigeringsmuligheten er fin i en del tilfeller.

Lenke til kommentar

Hvorfor edge når man kan chrome? Når man har blitt vandt til å bruke en nettleser på tvers av plattformer der alt er sømløst, blir det to steg til siden og tre tilbake å gå for edge nå. For min del har chrome gått fra å være em irritasjon til å bli midten av universet mitt pga. brukervennligheten. Faktisk så mye at jeg kan bryte løs fra microsofts plattform overhodet. Edge er "too little, too late".

Lenke til kommentar

Hvorfor edge når man kan chrome?

Fordi Chrome ikke er perfekt det heller. Blant annet så får det mine enheter til å suge til seg av RAM-ressursene. Bloatware vil jeg kalle Chrome  ;)

 

Må jeg anskaffe gaming-spec'et PC for å kjøre Chrome? Jeg har faen meg (ikke-unnskyld språket) 8 Gig RAM og 500 Gig SSD Samsung EVO, 4-kjernet pentium (2014), på Win10..

 

https://ark.intel.com/products/82105/Intel-Pentium-Processor-N3540-2M-Cache-up-to-2_66-GHz

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Hvorfor edge når man kan chrome?

Fordi Chrome ikke er perfekt det heller. Blant annet så får det mine enheter til å suge til seg av RAM-ressursene. Bloatware vil jeg kalle Chrome ;)

 

Må jeg anskaffe gaming-spec'et PC for å kjøre Chrome? Jeg har faen meg (ikke-unnskyld språket) 8 Gig RAM og 500 Gig SSD Samsung EVO, 4-kjernet pentium (2014), på Win10..

 

https://ark.intel.com/products/82105/Intel-Pentium-Processor-N3540-2M-Cache-up-to-2_66-GHz

Jeg har en asus r417s med intel celeron cpu, 2 GB RAM, 32 GB SSD som rocker en intel gpu som knapt klarer full HD. Chrome kjører helt fint på min pc. Jeg bruker også google docs, regneark, draw og googles "powerpoint" på skolen. Kjører windows 10 og har 2 GB sidevekslingsfil for å hjelpe ram hvis det skorter.

Lenke til kommentar

Chrome kjører også rimelig fint på min PC, men ikke i en hver situasjon. Jeg kan f.eks. ikke ha "uendelig" antall faner. Man må jo kunne forvente at en PC som har både 8 Gig RAM, samt 500 Gig SSD klarer å swap'e dette på fornuftig vis.

 

Om det er Windows 10 eller Google Chrome sin feil vet jeg ikke, for jeg tror ikke flaskehalsen ligger på hardware-siden. Men, med PC så kan man aldri vite helt. Det er jo Chrome som lager flere faner, men det kan jo hende at det er Win10 for det som ikke takler minnehåndtering fornuftig. Men en føler jo at det er på Chrome at hemskoen ligger likevel.

 

LibreOffice har fremdeles en rimelig treg oppstart på denne PC-en. Er jo en pekepinn om at det ikke er den sterkeste maskinen en snakker om. Men det starter og det fungerer på et vis, om jeg ikke har for mange andre programmer oppe. Den takler selvsagt også en blanding, men Chrome-fanene er virkelig en dreper om en har for mange.

 

Jeg har gjerne innimellom både Edge og Chrome-faner oppe samtidig om hverandre, og sammen med litt annen programvare. Chrome er min hovednettleser i bruk. Få nok faner og det rocker bra.

Endret av G
Lenke til kommentar

Får Edge for iOS/Android adresselinjen i bunn og utseende blir omtrentlig lik den som er på Windows 10M så er det et steg i riktig retning. Er det noe jeg savner på på Android så er det tastaturet (Swift ligner veldig og vet at MS eier det men allikevel er Flow på W10M langt deiligere å bruke) og nettleseren.

 

Kan være scaling også, da jeg har satt den på lavere DPI på min 950XL. Alt føles så svært på Android.

Lenke til kommentar

 

Veldig fornøyd med Arrow Launcher, men overrasket at de skal lage Edge til Android og iOS. Det er hvert fall ubrukelig på PC.

 

Å ja? Jeg har brukt og bruker fortsatt Edge som eneste nettleser både privat og på jobb og har null problemer. Hvordan den er ubrukelig, er merkelig. Vil tro Microsoft hadde fanget opp dette i så fall.

Sikkert ikke ubrukelig, men mye dårligere enn alternativene. Man velger selvsagt selv hva man vil bruke, det er jo noen som kjører Lada også.

Lenke til kommentar

 

Veldig fornøyd med Arrow Launcher, men overrasket at de skal lage Edge til Android og iOS. Det er hvert fall ubrukelig på PC.

 

Å ja? Jeg har brukt og bruker fortsatt Edge som eneste nettleser både privat og på jobb og har null problemer. Hvordan den er ubrukelig, er merkelig. Vil tro Microsoft hadde fanget opp dette i så fall.

Ingen vits i å diskutere dette. Dette er smak og behag. Noen synes Edge er ubrukelig, mens andre hater den. Vi er forskjellige. Slik er det bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...