Gå til innhold

Din favoritt live performance (musikk)


bshagen

Anbefalte innlegg

Har ikke sett en slik tråd her inne, så tenkte det kunne være greit at det fantes en? (Sorry, om jeg satte denne i feil forum)

Spørsmålet er, hva er din favoritt live performance?

Reglene er enkle:

- Kun én video per innlegg
- Trenger ikke å være en full konsert, kan også bare være en sang fra en konsert f.eks

- Kan poste flere innlegg, trenger ikke bare ha én favoritt

- Vanlige musikkvideoer er off topic

- Alle sjangre er godtatt

- Og kommentarer på poster er lov inntil neste video er postet, dette for å unngå at samme video dukker opp i sitater

- Apropos, ikke sitér innlegg med en video i


GLEDER MEG til å se hva dere poster :D

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har rundt 250 konserter på dvd&blu ray og den mest spilte er Pink Floyds "PULSE", den finnes kun på dvd så bilde er ikke så imponerende, lyden er også komprimert DD. Men en fantastisk performance og diskret surround mix gjør den til en favoritt.

 

Den beste lydmessig er Kraftwerks 3-D The Katalogue på blu ray med diskret og aktiv Atmos mix - fullt kjør med suveren lydkvalitet i 7.1.4.

 

Jeg vektlegger lydkvalitet og surround mix høyt.

Lenke til kommentar

 

Men altså - jeg redigerte innlegget mitt over en haug med ganger - med samme fremgangsmåte som du viser til - men det gikk ikke, gjør det samme nå - i et nytt innlegg og det fungerer med en gang.

 

Greit nok :)

 

Sjekker på redigering og innleggene inneholder eksakt samme link, er det rart man drikker hehe

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Digger også den AC/DC-konserten der, mye på grunn av trøkket.

 

Av de jeg kommer på, er disse mine 5 favoritter (mulig jeg kommer på mer senere) 

 

1) Pink Floyd, Pulse

Trenger egentlig ikke å si så mye. Foretrekker til og med noen av sangene over studioinnspillingene, som i seg selv sier ganske mye. Spiller mange av mine favorittsanger, inkludert hele DSOTM. Skulle gitt mye for å ha vært der.

  

 

2) Led Zeppelin, The song remains the same

Live-versjonene av Stairway to heaven og Since i've been loving you er nesten til å grine av. Kanskje de to beste sangene jeg har hørt fra en live-konsert noensinne, og jeg liker live-versjonen av begge sangene bedre enn studiolåtene. Ingen kan improvisere like bra som Jimmy Page.

 

 

3) John Mayer, Where the light is

Et roligere litt bluesaktig album som jeg hører på ofte. Lyden han får frem på gitaren er magisk. Stort pluss for Daughters og coveret på Free Falling, men de to største favorittene er henholdsvis Slow dancing in a burning room og Gravity. 

 

 

4) Dire Straits, Alchemy

Hovedsakelig på grunn av hvor vanvittig bra live-versjonen av Sultans of swing er! Alle i bandet spiller på sitt beste, spesielt Knopfler og Terry Williams på trommene.

 

 

The Beatles - Rooftop concert

Veldig synd at det ikke ligger ut mer av denne konserten på youtube eller liknende. Kunne jeg reist tilbake i tid og valgt én konsert å dra på, hadde det vært denne. Tidenes største band holdt en siste konsert, i visshet om at de aldri kom til å spille igjen, og de valgte å gjøre det uannonsert og nesten alene på et hustak. Eneste minus at det var alt for få låter.

 

 

Honorable mention(s)

RHCP - Slane castle - Litt småsurt vokalmessig her og der, men ellers en veldig bra konsert.

Queen - Live aid - kanskje tidenes mest kjente konsert? Varte bare i 30 minutter, eller noe i den duren, men uansett veldig bra.

AC/DC - River plate - Vill stemning, og alltid artig å se en gjeng med gamliser rocke for full guffe.

Led Zeppelin - Celebration Day - Blir rørt hver gang jeg ser denne. Hadde knapt spilt etter Bonham døde, så kommer de på scenen en siste gang, med sønnen til Bonzo på trommene og spiller fremdeles fantastisk.

Endret av Momspaghetti
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...