Gå til innhold

intel 8700 /8700k

Hemmis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser bare ut som at 3600 cl16 ikke går ann.. Prøvd med 1.4000V ja. Vil ikke boote engang.

jeg kjørte vel 4266Mhz på CL17 og 4133Mhz på CL16 hvis jeg ikke tar helt feil.. g.skill 4133Mhz.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bygget en maskin for en kunde med Asus Strix Z370-F og 8700k. syns den er en helt ok cpu, men støtte på mye rart som jeg helt ikke kan si hvorfor eller hva men regner nok med uferdig bios.

Stock bios gjort null i den . legger inn windows vcore 1.560 volt ifølge Aida64.Cpu-z,Hwmonitor . og cpu throttler Bios sier 1.120

Setter jeg den på låst volt manuelt er alt i orden , men setter jeg bios til stock igjen skjer det samme , gjort med batteri ute,jumper og bios reset

Bios er 0430

Skrevet

jaja, da var det som jeg fryktet. Enten har Lefdal kløna nå som satan, eller så har de løyet om lagerbeholdning. Fikk pakke levert på døra i dag, og det var ingen cpu i den da kan du si. Der var det et sennheiser headset......

Skrevet

jaja, da var det som jeg fryktet. Enten har Lefdal kløna nå som satan, eller så har de løyet om lagerbeholdning. Fikk pakke levert på døra i dag, og det var ingen cpu i den da kan du si. Der var det et sennheiser headset......

Nice jobba av lagergjengen :p

Skrevet

Nice jobba av lagergjengen :p

Super oppgitt, så helt off-topic i forhold til tråden. Sorry mods. Blir en interessant telefonsamtale til lefdal i morgen...

Skrevet (endret)

Har bygget en maskin for en kunde med Asus Strix Z370-F og 8700k. syns den er en helt ok cpu, men støtte på mye rart som jeg helt ikke kan si hvorfor eller hva men regner nok med uferdig bios.

Stock bios gjort null i den . legger inn windows vcore 1.560 volt ifølge Aida64.Cpu-z,Hwmonitor . og cpu throttler Bios sier 1.120

Setter jeg den på låst volt manuelt er alt i orden , men setter jeg bios til stock igjen skjer det samme , gjort med batteri ute,jumper og bios reset

Bios er 0430

Prøvd nyere BIOS?

For gøy, slå av SVID support i bios.

Jeg gir opp denne maskinen. Bluescreener nå på settings som jeg gjorde noen timer med RB (AVX) på. ??

EDIT: Kjører nå med disse innstillingene med hele 1.45V... Krasja just istad, så vet ikke om brikkene er konk eller hva som skjer..

post-319721-0-56987200-1513196680_thumb.png

Endret av Snusmumr1kk1
Skrevet (endret)

Har iallefall sendt mld. til karen jeg kjøpte brikkene av, så håper det ordner seg dersom jeg kan virkelig få sjekka at det er brikkene.. Er jo snodig.. 

Får ta en ny bios flash og teste litt mer imorgen før jeg reiser til Oslo for helga..

Endret av Snusmumr1kk1
Skrevet (endret)

Du kan jo prøve å øke litt på tRAS, til f.eks 48. Øke mer på spenningen til IMC (vccsa?). Bytte til de andre RAM-sporene på hovedkortet.

Endret av andrvas
Skrevet

Har iallefall sendt mld. til karen jeg kjøpte brikkene av, så håper det ordner seg dersom jeg kan virkelig få sjekka at det er brikkene.. Er jo snodig..

Får ta en ny bios flash og teste litt mer imorgen før jeg reiser til Oslo for helga..

Han solgte brikkene fordi han ikkje fikk dem stabile...?

Det tipper jeg ;)

Skrevet

@CT: Sjekket at ikke du har bøyd cpu pinner?

Har erfart Bluescreen og minne problemer den gang jeg hadde 5-6 bøyde pinner på CPU socket, tok noen dager før problemene oppsto, derfra ble det bare verre og verre, hjalp og bytte spor på ram(LGA 2011)

Skrevet (endret)

Kan prøve idag. Hadde ingen bøyde pins før jeg monterte CPUe, så jeg tviler, men man vet jo aldri.

Har vannblokk så er ikke så farlig om jeg bruker slotsa til venstre eller høyre.

IO og Sa er på 1.200V allerede, og det er mer enn nok.

Endret av Snusmumr1kk1
Skrevet

Er det noen som har en guide for overklokking av Coffee Lake? Jeg har ikke overklokket noe moderne intel hardware, det siste jeg overklokket var x58 og det virker som en del ting har forandret seg siden den gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...