Gå til innhold

intel 8700 /8700k


Hemmis

Anbefalte innlegg

baggie, hvilke komponenter er det Asrock bruker som er av dårligere kvalitet enn de andre?  :hmm:

Nå har jeg vel ikke påstått at Asrock bruker dårligere komponenter enn andre på generell basis slik jeg oppfatter spørsmålet ditt.

Tvert imot skriver vel jeg at Asrock bruker bedre/ bedre kvalitets sikret vrm på meste parten av Z370 korta enn hva andre gjør.

 

Tabellen jeg linket til omhandler kvalitet på VRM, som det fremkom av innlegget mitt. 

 

Usikker på om VRM tabellen omhandler også andre vrm's på HK enn de i forbindelse med cpu.(burde kanskje tatt med det).

 

Jeg presiser også tydelig at det er slik om man legger tabell i link jeg postet til grunn for det jeg skrev.

 

Kanskje du burde lese mitt aktuelle innlegg bedre og bruke litt mer tid på tabellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Javel:
 

 

Jepp. Kjøper på komplett. Men takker. Ser ut for jeg beholder ti kortet, klør i fingrene for å få det i gang. Men vurderer 1800x også. ikke lett dette. hehe.

 

Betaler ikke 6-8k for en cpu som de har fjernet ihs.

Det tilsvarer ett komplett system, hk, ram, cpu og kjøler. Og bare ett år garanti på 8700K.

 

Har det motsatt her, rasket til meg en 8700K før komplett gikk tom. Men de har ikke inne det HK jeg vil ha, det kommer visstnok etter hvert men de vet ikke når. Du har da en dato, det er mer enn jeg har.

 

Så om det flere som skal ha Asus ROG Maximus X Apex så mas gjerne på komplett

Hvorfor? svaret finnes her: http://cdn.overclock.net/c/ce/cec2b48f_z370lineup-WIP.png

 

Hint: vrm.

Samtidig ser en at hvorfor Asrock gjør det bra på OC jevnt over, selv om de ikke har den aller beste kvaliteten på komponentene. 

Skal en legge denne tabellen til grunn, er det liten tvil om at Asrock trolig er det beste alternativet om du ønsker et relativt rimelig HK for OC cpu om man velger minimum Z370 Extreme 4. 

Igjenn ifølge tabellen taper du  ikke Silicon lotteriet, men ikke sikkert du vinner det heller, trolig mer en garanti at du får det du betaler for i det henseende.

 

Det er det i BOLD jeg lurer på her, du bare kommer med en vill påstand. Det er derfor jeg lurer på hva du mener. Jeg tviler ikke på at du mener at Asrock er bra greier, men heller det at om man f.eks sier at X er en bedre VRM enn Y, så må man gjerne si noe mer enn bare at "selv om de ikke har den aller beste kvaliteten på komponentene". Det er en så bred påstand at du blir bedt om vise til noe som kan kvantifisere det? Eller har du bare skrevet feil her? For det er jo en selvmotsigelse i såfall

 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Javel:

 

 

Jepp. Kjøper på komplett. Men takker. Ser ut for jeg beholder ti kortet, klør i fingrene for å få det i gang. Men vurderer 1800x også. ikke lett dette. hehe.

 

Betaler ikke 6-8k for en cpu som de har fjernet ihs.

Det tilsvarer ett komplett system, hk, ram, cpu og kjøler. Og bare ett år garanti på 8700K.

 

Har det motsatt her, rasket til meg en 8700K før komplett gikk tom. Men de har ikke inne det HK jeg vil ha, det kommer visstnok etter hvert men de vet ikke når. Du har da en dato, det er mer enn jeg har.

 

Så om det flere som skal ha Asus ROG Maximus X Apex så mas gjerne på komplett

Hvorfor? svaret finnes her: http://cdn.overclock.net/c/ce/cec2b48f_z370lineup-WIP.png

 

Hint: vrm.

Samtidig ser en at hvorfor Asrock gjør det bra på OC jevnt over, selv om de ikke har den aller beste kvaliteten på komponentene. 

Skal en legge denne tabellen til grunn, er det liten tvil om at Asrock trolig er det beste alternativet om du ønsker et relativt rimelig HK for OC cpu om man velger minimum Z370 Extreme 4. 

Igjenn ifølge tabellen taper du  ikke Silicon lotteriet, men ikke sikkert du vinner det heller, trolig mer en garanti at du får det du betaler for i det henseende.

 

Det er det i BOLD jeg lurer på her, du bare kommer med en vill påstand. Det er derfor jeg lurer på hva du mener. Jeg tviler ikke på at du mener at Asrock er bra greier, men heller det at om man f.eks sier at X er en bedre VRM enn Y, så må man gjerne si noe mer enn bare at "selv om de ikke har den aller beste kvaliteten på komponentene". Det er en så bred påstand at du blir bedt om vise til noe som kan kvantifisere det? Eller har du bare skrevet feil her? For det er jo en selvmotsigelse i såfall

 

 

 

Avslutningsvis angående dette vil jeg  igjen referer til linken jeg baserte meg på. http://cdn.overclock.net/c/ce/cec2b48f_z370lineup-WIP.png

 

Og som du ser av øvre delen av tabellen der er det andre  fabrikanter som står oppført med minimum bedre/høyere kvalitets sortering  av ellers like vrm's, eller kanskje rett og slett vrms's av høyrere kvalitet enn det Asrock er oppgitt med.

 

Vil tro at forfatteren av denne tabellen er den rette og henvende seg til om du vil vite mer om grunnlaget for denne.

 

Kan gå med på at en annen formulering av det du har BOLD'et hadde vært bedre egnet for og unngå misforståelser

 

For og sette det litt på spissen: Er det noen av  produsentene i dette HK segmentet som bruker de aller beste vrm's som er tilgjengelige? Tviler på det.

For det har vel ikke vært tvil noen sted at dette handler om VRM, og kun det.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Avslutningsvis angående dette vil jeg  igjen referer til linken jeg baserte meg på. http://cdn.overclock.net/c/ce/cec2b48f_z370lineup-WIP.png

 

Og som du ser av øvre delen av tabellen der er det andre  fabrikanter som står oppført med minimum bedre/høyere kvalitets sortering  av ellers like vrm's, eller kanskje rett og slett vrms's av høyrere kvalitet enn det Asrock er oppgitt med.

 

Vil tro at forfatteren av denne tabellen er den rette og henvende seg til om du vil vite mer om grunnlaget for denne.

 

Kan gå med på at en annen formulering av det du har BOLD'et hadde vært bedre egnet for og unngå misforståelser

 

For og sette det litt på spissen: Er det noen av  produsentene i dette HK segmentet som bruker de aller beste vrm's som er tilgjengelige? Tviler på det.

For det har vel ikke vært tvil noen sted at dette handler om VRM, og kun det.

 

OCN er plassen for god info, ingen tvil om det, men det er likevel synsing der inne også. Her inne så er det fortsatt folk som tror at Nvidia med viten og vilje ødelegger eldre GPUer igjennom driver-oppdateringer for at folk skal kjøpe de nye GPUene, så det er derfor jeg kicker litt på at det er greit at folk kommer med litt mer grunnlag for det de skriver her. For det er ganske mye rart man kan lese her inne. Dette var ikke ment som et angrep på noen måte, jeg ville bare grave litt mer i det du mente med dette :)

 

Man kan f.eks si at man har én komponent på ett HK som er bedre enn det som sitter i det andre, men det er ikke sikkert det har noe å si for hva du kan overklokke. X99 f.eks var jo sånn, og historien har ikke vært så ulik etterpå, omtrent alle HK klokket CPU likt, på tvers av mange ulike konfigurasjoner. Mitt X99 OCF-kort skal kunne tåle 1300W igjennom socketen med sin 12-fase design dual MOSFET bla bla, men det har jo null og si i praksis. Rampage V har jo ikke dette, men klokker jo ikke akkurat dårligere

 

Om jeg skal synse litt jeg også, så har man god kvalitet på HK fra ca midten og opp til toppkortene, og det er mer spesielle features man trenger/ikke trenger som burde bestemme for hva man skal gå for 

 

Når det gjelder VRMs her, så må dette måles bedre for å kunne være bastant, syns nå jeg :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Fant ut at ustabiliteten i mitt forsøk på OC av 8700K kom fra minnet, G.skill 3600Mhz C15 var ustabilt på XMP volten 1,35 selv om jeg satte CPU til stock.

Økte volten på DRAM til 1,4 og alt ble mye mye bedre. Kjører nå 4,8 GhZ fint og stabilt på 1,36 vcore  (LLC2 = 1,296v under max load).

 

Høyere hastigheter virker å kreve en del mer volt og det vet jeg ikke om jeg skal ha 24/7 videre. Corsair h100i v2 gir OK kjøling, men blir vanskelig å unngå høy viftestøy /  temp (>60% / 70c ) på mer volt enn det jeg kjører nå.

Endret av Cain_85
Lenke til kommentar

Ny customloop med 12/16mm slanger, D5 pumpe, CoolStream PE 360 og Supremacy EVO full nikkel vannblokk.

 

Temperaturen gikk ned 20 grader (helt lydløst) sammenlignet med min gamle Kraken X61 når den gikk på full pupp! Og Kraken X61 er jo en knallgod AiO.

 

Jeg visste at custom loop var bedre enn AiO, men ante ikke at forskjellen var så stor :)

 

Så nå er PC-en min klar for 8700K :)

Venter bare på at Silicon Lottery skal få inn noen flere binnede CPU-er på 5.2GHz+ før jeg handler :)

 

post-131058-0-12038000-1511101768_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ny customloop med 12/16mm slanger, D5 pumpe, CoolStream PE 360 og Supremacy EVO full nikkel vannblokk.

 

Temperaturen gikk ned 20 grader (helt lydløst) sammenlignet med min gamle Kraken X61 når den gikk på full pupp! Og Kraken X61 er jo en knallgod AiO.

 

Jeg visste at custom loop var bedre enn AiO, men ante ikke at forskjellen var så stor :)

 

Så nå er PC-en min klar for 8700K :)

Venter bare på at Silicon Lottery skal få inn noen flere binnede CPU-er på 5.2GHz+ før jeg handler :)

 

attachicon.gifP1170646-s.jpg

 

Blir det noe særlig dyrere å kjøpe binnet cpu fra Digitalimpuls? Du må vel betale moms og frakt etc fra siliconlottery?

Lenke til kommentar

Er ikke pengene det står på, men har god erfaring med SL.

Og de tilbyr også 1 års garanti, det gjør ikke Digital Impuls :)Intel 8700K prosessor som er deliddet og reliddet med flytende metall og lim fra oss. Denne prosessen gir deg LANGT bedre temperaturer og mer headroom på overklokking. 

 

Intel 8700K prosessor som er deliddet og reliddet med flytende metall og lim fra oss. Denne prosessen gir deg LANGT bedre temperaturer og mer headroom på overklokking. 

Vi gir 1års Garanti på prosessoren.

 

 

https://www.digitalimpuls.no/stasjonær-pc/komponenter/cpu/intel/socket-lga1151-gen-2/intel-core-i7-8700k-3-70ghz-delid-5ghz-socket-lga1151-6-core-ht-142246-p0000161076

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...