Gå til innhold

Definisjon på rasisme?


nahoj

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Kommer vel helt an på hvem det er snakk om. Nei man bør ikke diskriminere mot alle menn når problemet er noen visse menn, slik de gjør i sverige ved å utestenge alle menn fra konserter fordi muslimske menn begår seksuelle overgrep på jentene der.

 

Er ikke det å ikke ta i betraktning de statistiske forskjellene mellom menn og kvinner? Du aksepterer jo ikke at det er naturlige forskjeller, og ødelegger for integreringen av menn i samfunnet?

 

AtW

 

Skjønner ikke helt hva du mener. Problemet er jo åpenbart en fremmed gruppe menn, ikke den innfødte.

 

 

Nei, det er den ikke, se på datane, forskjellene er mye større mellom menn og kvinner enn mellom innvandrere og ikke-innvandrere.

 

AtW

 

Så det er riktig å utestenge alle menn pga. et fenomen skapt av muslimske menn? Ta f.eks. overfallsvoldtekter, hvor 100% av overgriperne er innvandrere (statistikk fra Oslo). Svensk politi sier nå at de ikke greier å håndtere alle voldtektene og kriminaliteten. Alle vet at dette skyldes masseinnvandringen.

 

 

Innbiller du deg virkelig at all kriminaliteten i norge er muslimske menn? Nå er du ute på viddene.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Har du lest mer enn det første avsnittet i den artikkelen? For det første tolker forskerne resultatene som en indikasjon på at adopsjon mellom rasene hadde en positiv effekt på de svarte barna, noe som betyr at kultur har mye å si. En annen ting er at studiet dreide seg om nettopp adopterte barn, som er mer utsatt og mindre privilegerte enn andre.

 

Men la oss nå si at dette studiet beviser det du sier det beviser. Hva mener du følgene burde være?

 

Når det gjelder diskriminering er det ikke lenge siden det ble ulovlig å diskriminere på bakgrunn av rase i USA. Jeg mener diskrimineringen fortsetter, men hvis vi for diskusjonens skyld sier den er over, så vil ettervirkningene fortsatt vedvare. Dette er selvsagt. Privilegier går i arv, og det er klart at om to undertrykkede mennesker plutselig ikke lenger er formelt undertrykkede, vil ikke barna deres automatisk være frie som fuglen. De vil være tilbøyelige til å ende opp på noenlunde det samme utdannelses- og yrkesnivå som foreldrene. Sånn er det også i mer egalitære land som Norge, det er ingen grunn til å tro det er annerledes i statene. Derfor vil slik diskriminering henge i i generasjoner. Sosial mobilitet er begrenset.

 

Det studien viser er at adopsjon hadde en positiv effekt på IQ-en i barndommen, men at den gikk tilbake til gjennomsnittet for resten av afroamerikanere når de ble voksne.

 

Jøder og Asiatere som kom til USA ble ofte diskriminert mot men de integrerte seg fort og deres inntekt overgikk t.o.m. hvite amerikanere, pga. høy IQ i disse gruppene. Det er det samme i Norge eller hvor som helst. Å forklare det med diskriminering duger ikke.

 

Ja, og det kan for eksempel bety, siden det handlet om adoptivbarn som var ganske gamle da de ble adoptert bort, at de hadde en del bagasje som innhentet dem i voksenalderen. Det er flere ankepunkter i artikkelen også. Verden er kompleks, men rasister ser etter forklaringer som bekrefter deres enkle verdensbilde. Det er flere andre studier om dette også, du bør ikke bare slutte å lese i det du har funnet den du tror bekrefter det du liker å tro.

Nå er du veldig generell med de jødene og asiatene, men det var jo vanlig at disse kom fra gode omstendigheter. Jødene som flyktet fra Europa var gjerne de med mest ressurser og innsikt, det burde ikke overraske noen at disse klarte seg bra også i USA. Mange av de mindre privilegerte jødene endte i ovnen, og de som klarte seg gjennom Holocaust gjorde det gjerne fordi de var svært ressurssterke (Maus av Art Spiegelman er anbefalt lesning om dette). Jeg leste faktisk en artikkel fra noen år tilbake hvor det ble hevdet at jødenes dundrende suksess i statene skyldes nettopp det at nazistene rett og slett luket bort de fleste, kun de sterkeste individene ble igjen.

 

Ser du bruker skjellsordet rasist igjen. Kan du definere det? Du kommer bare med spekulasjoner og bortforklaringer.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Innbiller du deg virkelig at all kriminaliteten i norge er muslimske menn? Nå er du ute på viddene.

 

AtW

 

Nei, det har jeg aldri sagt.

 

 

Så svar på spørsmålet mitt da, istedet for å kun snakke om ting som ikke var hele spørsmålet. Om du ikke husker spørsmålet, så handlet om KRIMINALITET på generell basis.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser du bruker skjellsordet rasist igjen. Kan du definere det? Du kommer bare med spekulasjoner og bortforklaringer.

Nei, jeg har både definert og forklart flere ganger. Les gjennom tråden på nytt. ATW har også vært inne på noe av det samme. Ikke kalte jeg deg rasist heller, jeg bare beskrev atferden. Du velger selv om du ønsker å passe beskrivelsen.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Innbiller du deg virkelig at all kriminaliteten i norge er muslimske menn? Nå er du ute på viddene.

 

AtW

 

Nei, det har jeg aldri sagt.

 

 

Så svar på spørsmålet mitt da, istedet for å kun snakke om ting som ikke var hele spørsmålet. Om du ikke husker spørsmålet, så handlet om KRIMINALITET på generell basis.

 

AtW

 

jeg har svart på spørsmålet

 

 

Nei man bør ikke diskriminere mot alle menn når problemet er noen visse menn
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Innbiller du deg virkelig at all kriminaliteten i norge er muslimske menn? Nå er du ute på viddene.

 

AtW

 

Nei, det har jeg aldri sagt.

 

 

Så svar på spørsmålet mitt da, istedet for å kun snakke om ting som ikke var hele spørsmålet. Om du ikke husker spørsmålet, så handlet om KRIMINALITET på generell basis.

 

AtW

 

jeg har svart på spørsmålet

 

 

Nei man bør ikke diskriminere mot alle menn når problemet er noen visse menn

 

 

Er ikke da følgen at man ikke bør føre tiltak mot innvandrere, eller muslimer, av samme grunn? Det er bare noen enkeltindivider som er problemet?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ser du bruker skjellsordet rasist igjen. Kan du definere det? Du kommer bare med spekulasjoner og bortforklaringer.

Nei, jeg har både definert og forklart flere ganger. Les gjennom tråden på nytt. ATW har også vært inne på noe av det samme. Ikke kalte jeg deg rasist heller, jeg bare beskrev atferden. Du velger selv om du ønsker å passe beskrivelsen.

 

Mener du "å tilegne ulike raser ulike egenskaper"? Da er det jo rasisme å si at svarte er flinkere løpere.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Innbiller du deg virkelig at all kriminaliteten i norge er muslimske menn? Nå er du ute på viddene.

 

AtW

 

Nei, det har jeg aldri sagt.

 

 

Så svar på spørsmålet mitt da, istedet for å kun snakke om ting som ikke var hele spørsmålet. Om du ikke husker spørsmålet, så handlet om KRIMINALITET på generell basis.

 

AtW

 

jeg har svart på spørsmålet

 

 

Nei man bør ikke diskriminere mot alle menn når problemet er noen visse menn

 

 

Er ikke da følgen at man ikke bør føre tiltak mot innvandrere, eller muslimer, av samme grunn? Det er bare noen enkeltindivider som er problemet?

 

AtW

 

Ja, men det er umulig å kontrollere i tilfellet som konserter, og problemet hadde ikke eksistert uten muslimske menn.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Innbiller du deg virkelig at all kriminaliteten i norge er muslimske menn? Nå er du ute på viddene.

 

AtW

 

Nei, det har jeg aldri sagt.

 

 

Så svar på spørsmålet mitt da, istedet for å kun snakke om ting som ikke var hele spørsmålet. Om du ikke husker spørsmålet, så handlet om KRIMINALITET på generell basis.

 

AtW

 

jeg har svart på spørsmålet

 

 

Nei man bør ikke diskriminere mot alle menn når problemet er noen visse menn

 

 

Er ikke da følgen at man ikke bør føre tiltak mot innvandrere, eller muslimer, av samme grunn? Det er bare noen enkeltindivider som er problemet?

 

AtW

 

Ja, men det er umulig å kontrollere i tilfellet som konserter, og problemet hadde ikke eksistert uten muslimske menn.

 

 

Jeg skjønner ikke helt hva konserteksemplet ditt skal bety, men "ja", altså man bør ikke føre tiltak mot innvandrere?

 

AtW

Lenke til kommentar

Merk forskjellen på å si at svarte i gjennomsnitt er bedre løpere, som godt kan være riktig, og å si at svarte er bedre løpere enn hvite, som er rasistisk. Poenget er at det ikke er rasen som bestemmer egenskapen.

Svarte er i gjennomsnitt bedre løpere enn hvite, hvite er i gjennomsnitt smartere enn svarte. Noen svarte er smartere enn de fleste hvite, noen hvite er bedre løpere enn de fleste svarte. Er det rasisme?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva konserteksemplet ditt skal bety, men "ja", altså man bør ikke føre tiltak mot innvandrere?

 

AtW

 

Hadde det vært min konsert ville jeg utestengt visse innvandrere istedet for alle menn, men de får vel gjøre som de vil. Men man trenger ikke å begrunne sin avsky mot masseinnvandring ved å så at "for mange" av dem er sånn og sånn. Å ønske at Norge bevarer sin etnisk norske identitet er grunn nok.

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner ikke helt hva konserteksemplet ditt skal bety, men "ja", altså man bør ikke føre tiltak mot innvandrere?

 

AtW

 

Hadde det vært min konsert ville jeg utestengt visse innvandrere istedet for alle menn, men de får vel gjøre som de vil. Men man trenger ikke å begrunne sin avsky mot masseinnvandring ved å så at "for mange" av dem er sånn og sånn. Å ønske at Norge bevarer sin etnisk norske identitet er grunn nok.

 

 

Hva er dine grunner da, kun "å bevare etnisk norsk identitet"? Ikke noe annet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke nahoj har et veltenkt syn på saken.

 

Jeg har ingen "avsky" til masseinnvandring, men jeg ser at innvandringen vi tar i stor grad ikke er til sin hensikt, det er dyrt og det går ut over samfunnets helsestandard. Jeg har ingen presis toleranse for dette, men den er lavere enn ved den hyppigheten vi har tatt imot innvandrere de siste 5 årene.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skjønner ikke helt hva konserteksemplet ditt skal bety, men "ja", altså man bør ikke føre tiltak mot innvandrere?

 

AtW

 

Hadde det vært min konsert ville jeg utestengt visse innvandrere istedet for alle menn, men de får vel gjøre som de vil. Men man trenger ikke å begrunne sin avsky mot masseinnvandring ved å så at "for mange" av dem er sånn og sånn. Å ønske at Norge bevarer sin etnisk norske identitet er grunn nok.

 

 

Hva er dine grunner da, kun "å bevare etnisk norsk identitet"? Ikke noe annet?

 

AtW

 

La oss si at hele Oslos befolkning ble byttet ut med somaliere, ville du likt det? Å gå inn på alle konsekvensene av en slik transformering vil bli så omfattende at det er meningsløst. Vår etnisk norske identitet var noe vi tok for gitt før, men nå er det noe som er i ferden med å forsvinne. Det finnes virkelig ikke ord for denne forbrytelsen som begås mot Europa - og motivene for denne forbrytelsen er så ondsinnet at jeg ikke vil gå inn på det her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...