Gå til innhold

Divinity: Original Sin 2, noen her som spiller?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg dette spillet her forleden, og jeg har ikke hatt det så gøy i et spill på lenge. Var meget skeptisk i starten da jeg bare var en snau time innom eneren, kan vel nevne at jeg kanskje ikke ga det en ordentlig sjanse.

 

Utrolig hvor mye valgmuligheter man har, og det turbaserte kamp systemet er både artig og byr på en haug av muligheter. Også må jeg nevne at vanskelighetsgraden til spillet ikke er noe man skal kimse av, er vel et av de mer utfordrende spillene jeg har vært borti.

 

Så er det noen flere som spiller her? Hva syns dere?

 

 

 

For de som er nysgjerrig på spillet: https://www.divinity.game/ Er et RPG spill med turbasert kamp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg dette spillet her forleden, og jeg har ikke hatt det så gøy i et spill på lenge. Var meget skeptisk i starten da jeg bare var en snau time innom eneren, kan vel nevne at jeg kanskje ikke ga det en ordentlig sjanse.

 

Utrolig hvor mye valgmuligheter man har, og det turbaserte kamp systemet er både artig og byr på en haug av muligheter. Også må jeg nevne at vanskelighetsgraden til spillet ikke er noe man skal kimse av, er vel et av de mer utfordrende spillene jeg har vært borti.

 

Så er det noen flere som spiller her? Hva syns dere?

 

 

 

For de som er nysgjerrig på spillet: https://www.divinity.game/ Er et RPG spill med turbasert kamp.

 

Trodde det kom ut senere i høst. Er det en beta?

Lenke til kommentar

 

Kjøpte meg dette spillet her forleden, og jeg har ikke hatt det så gøy i et spill på lenge. Var meget skeptisk i starten da jeg bare var en snau time innom eneren, kan vel nevne at jeg kanskje ikke ga det en ordentlig sjanse.

 

Utrolig hvor mye valgmuligheter man har, og det turbaserte kamp systemet er både artig og byr på en haug av muligheter. Også må jeg nevne at vanskelighetsgraden til spillet ikke er noe man skal kimse av, er vel et av de mer utfordrende spillene jeg har vært borti.

 

Så er det noen flere som spiller her? Hva syns dere?

 

 

 

For de som er nysgjerrig på spillet: https://www.divinity.game/ Er et RPG spill med turbasert kamp.

 

Trodde det kom ut senere i høst. Er det en beta?

 

 

Ikke beta, kom ut 14. september om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Akuratt kommet ut av fort joy. Har det ganske så morro om en dog litt frustrert til tider. spille tactician vanskelighetsgrad.

Var også en av de heldige som klarte og få skaffet meg collectors edition de solgte i shoppen. Får den forhåpentligvis i morgen eller torsdag. Rimelig fornøyd sålangt. Grafikken er et stort steg opp fra enarn synes jeg da det er litt mer realistisk stil. Kunne kanskje ønsket at storyen var litt bedre skrevet. Men er for mye igjen til at jeg kan uttale meg for mye om det.

Lenke til kommentar

Ikke beta, kom ut 14. september om jeg ikke husker helt feil.

Er ute til PC, men ikke til konsoll ennå. :)

 

Har testet dette litt, og liker det så langt. Kom aldri helt i gang med det første, fordi jeg ble så lei av å surre rundt i den byen i starten og løse et mord jeg ikke brydde meg en dritt om. Da jeg endelig fant morderen var h*n i en hule mange levels høyere enn meg, så måtte sette hele questen på pause mens jeg surret rundt og gjorde en masse annet møl. Heldigvis ser det ut til at de har lært. Har ikke spilt noe særlig lenge, men for meg virker det som om de går mer rett på sak denne gangen. Ikke at jeg "krever" action hele tiden, men liker å ha en grunn til å bry meg om hva som foregår. :)

 

Vanskelighetsgraden gjør meg fint lite. Er mye klaging på det på Steam, så skulle ikke forundre meg om de balanserer det bedre i en patch. Men samtidig er det mange som klager at den enkleste vanskelighetsgraden er alt for lett, så jeg regner ikke med å bli sittende fast, heller.

Lenke til kommentar

Var med i beta og har spilt siden launch. Brukt alt for mange timer på første spillet, og alt ligger an til at det ikke blir noen færre med dette. Alt i alt er det meste blitt bedre i det nye spillet, men vet ikke helt om jeg liker at man ikke lenger kan oppgradere så man får flere action points. Ser grunnen til at de endret det da man ble i overkant OP utover i spillet i det første, men synes også 4 (6) action Points gjennom hele spillet er i minste laget også. Spillet har dessverre noen irriterende bugs enda jeg håper de får rettet på, men alt i alt er det årets RPG spill uten tvil her i gården. Musikken er fantastisk, og han nye komponisten bærer arven godt videre. RIP Kirill.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Hvordan initiativ fungerer er avhengig av vansklighetsgrad, på de to høyeste vansklighetsgradene bestemmer det bare om du får angripe først, og etter første er det anna hver figur mellom deg og finde. Dessverre betyr det at du som spiller ignorerer initiativ på alle bortsett fra en figur, det er ikke den mest elegante løsningen men langt mer interessant enn om man bare måtte pumpe opp initiativ. De ønsket å unngå en situasjon slik som i forrige spill hvor man bare pumpet opp en stat som gjorde innholdet trivielt.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klarer ikke å bestemme meg om jeg skal kjøpe det. Folk sier det er tidenes beste spill, kan ikke la sånne spill gå uspilt. Men samtidig har jeg ikke rørt et RPG siden år 2000. RPG er absolutt ikke min greie egentlig, men hvis historien og gameplayet er der så kan jeg lett la meg bli oppslukt. Prisen er ikke noe å si på heller egentlig, usle 300kr.

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke det første noe særlig, men synes D:OS2 er rimelig bra så langt. Er alt for tidlig for meg å si noe om historien, men det jeg kan si noe om er selve gameplayet. Det er rimelig interessant. For å ta noen få høydepunkter:

 

- Korridoren jeg måtte gjennom var satt fyr på, så hva gjør man? Leter etter en omvei? Løper gjennom flammene og håper på det beste? Venter til flammene slukker av seg selv? Ruller en tønne vann opp i flammene? Alt det der er mulig. Jeg valgte "ingen av dem", og brukte heller litt magi for å skape regn, så regnet slukket flammene. :)

 

- Aller første kamp i spillet var mot to store insekter. Første forsøk? Jeg ble grisebanket, prøvde å heale meg selv, og kom i skade for å heale insektene også. :p Runde to? Tenkte mer strategisk, brukte nevnte regnmagi for å gjøre insektene våte, og så litt ismagi for å fryse dem til is. Dermed var det enkelt nok å denge dem til de døde. :)

 

- Surret rundt på et kjøkken, og leste en tilfeldig plakat på veggen. Dermed lærte jeg flere oppskrifter jeg senere kan bruke til å lage mat.

 

 

Alt dette er veldig tidlig i spillet, men viser litt hva man faktisk er i stand til å gjøre her. Innlevelsen er rimelig bra. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gameplayet er mye av det samme, ja. Men i D:OS1 fikk vi en veldig kjapp tutorial, før vi ble sittende i en liten by i en evighet mens man surret rundt og prøvde å løse en mordgåte jeg gav fullstendig blaffen i. Det ødela flyten for mye for meg. Jeg vil spille spillet, ikke sitte i en time og lese dialog før jeg endelig får gjøre noe meningsfullt. D:OS2 gjør mye av det samme, men det er også helt tydelig at de har lært av D:OS1, og gir oss en mye bedre start. Det er en liten forskjell, men har veldig mye å si. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...