Gå til innhold

Her er nye iPhone X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Super retina du, de har malt seg opp i et hjørne med det tåpelige greiene om at retina når det menneskesynet kan se, så nå er det super-retina? Enda mye bedre vi kan se? Eller mer ærlig, retina var aldri så høy oppløsning at det overgikk synet.

 

AtW

 

 

Er vel ikke mer tåpelig enn Samsungs Super-UHD (SUHD), som om du fikk enda mer HD ut av en klart definert spec. Men for all del, jeg er enig med deg altså, teit gimmick på mange plan :)

Lenke til kommentar

Super retina du, de har malt seg opp i et hjørne med det tåpelige greiene om at retina når det menneskesynet kan se, så nå er det super-retina? Enda mye bedre vi kan se? Eller mer ærlig, retina var aldri så høy oppløsning at det overgikk synet.

 

AtW

Og det ender ikke der(!):

 

 

ssp_600_575px.jpg

 

 

De sier at OLED "ikke var bra nok for iPhone" fordi lysstyrke var lavere, som hvertfall siden S6 har vært feil. OLED er bedre på "wide color support" enn LCD. Det er AMOLED som begynte med mer enn sRBG om jeg ikke tar helt feil. Og "color accuracy" er heller ikke riktig:

http://www.anandtech.com/show/9146/the-samsung-galaxy-s6-and-s6-edge-review/4

 

Så det er faktisk en løgn. De har ikke brukt OLED, fordi OLED er så bra at de ikke kunne klart å få nok skjermer fra Samsung til å møte demand. Nå har Samsung klart å bygget opp nok kapasitet til at de kan klare et begrenset salg av iPhones med den skjermen. Apple tjener ikke så bra på å være ærlig om skjermen, siden de alltid vil være nr. 2 til Samsung, men denne lyvingen synes jeg ikke noe om.

Endret av Lunaris
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Syntes det så ut som den "kameraflippen" i toppen på fronten dekket over deler av det som skjedde på skjermen.

 

Både på videoavspilling og demoen av AR-spillet var dette ganske synlig.

 

Håper i så tilfelle at man kan endre dette i innstillinger så fullskjerm-apper bruker et rektangulært område på utsiden av denne flippen. ? De resterende områdene på sidene av flippen kan da bare være til klokke, batteriprosent osv..

Lenke til kommentar

Super retina du, de har malt seg opp i et hjørne med det tåpelige greiene om at retina når det menneskesynet kan se, så nå er det super-retina? Enda mye bedre vi kan se? Eller mer ærlig, retina var aldri så høy oppløsning at det overgikk synet.

 

AtW

Når de en gang i fremtiden får samme oppløsning som de andre har i 2017, så blir det "superduper retina"
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Super retina du, de har malt seg opp i et hjørne med det tåpelige greiene om at retina når det menneskesynet kan se, så nå er det super-retina? Enda mye bedre vi kan se? Eller mer ærlig, retina var aldri så høy oppløsning at det overgikk synet.

 

AtW

 

 

Er vel ikke mer tåpelig enn Samsungs Super-UHD (SUHD), som om du fikk enda mer HD ut av en klart definert spec. Men for all del, jeg er enig med deg altså, teit gimmick på mange plan :)

 

Bortsett fra at....

UHD er klart definert oppløsning, som tydelig sier hvilken oppløsning det er. "Retina" er et magisk tulleord som ikke betyr noe som helst, som Apple hevdet er det menneskeøyet kan se, som åpenbart var en løgn fra deres side, og så får du masse folk som går rundt å snakker om "retina" oppløsning. Det alene gjør alt med retina til det tulleste navnet på noe skjerm noensinne.

 

"Super" retina er altså en super som liksom skal forbedre den delen. Den delen Apple sa ikke kunne forbedres. Så det nye navnet er i direkte kontrast med hva Apple hevdet det originale navnet betydde.

 

S-en i SUHD så ikke for super. Den står ikke for noe. Det er ikke Super-UHD, det er bare S-UHD. Hva betyr det? Hvem vet? Det er bare en meningsløs bokstav, egentlig, men den representerer en klar forskjell i teknologi. Alle SUHD skjermer har kvantepiksler, alle uten har ikke. Så S-en representerer kvantepiksler.

 

"Super" i "super retina" representerer egentlig OLED, men navnet går oppløsningen, eller pikseltettheten, ikke teknologien. Så navnet er helt bak mål, på de fleste måter. 

 

 

Ikke at det egentlig betyr noe, eller at det har noe å si for folk som kjøper den...... men dette er et forum, så her betyr det noe :p

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Men mer seriøst:

 

Jeg tror ansiktsgjenkjenning blir viktig for suksessen her. De har jo satset på det som "eneste" opplåsningsmetode. I tillegg til all slags av betalinger og slikt. Fungerer jo med kode, men du mister jo en av nyvinninger hvis det ikke fungerer så bra. De har åpenbart brukt en del tid på det, så bør være bedre enn konkurrerende løsninger som f.eks Samsung som har masse muligheter. Og hvis en fungerer bra, er jo det nok. Samtidig så så vi jo i presentasjonen at det ikke fungerte så bra i hva som burde vært ganske optimale forhold.

 

Ellers så synes jeg iPhone X er morsom med tanke på reklame. Apple sier alltid de har fremtiden og det nye. Samsung sier fremtiden allerede er her, det er nyeste Galaxy. Og så kommer Tim på scenen og snakker om største revolusjon siden første iPhone, og hvordan den er bygget for fremtiden, og de sitatene...... men så er det egentlig et svar på telefoner som LG G6 og S8 som kom for 6 mnd siden. Jeg mener jeg forventet ikke at de skulle slå sin egen supplier til launch med disse tingene, men kanskje de kunne tonet ned "fremtiden" snakket sitt. Jeg mener bryr ikke Apple kunder seg mer om at telefonen er bra enn at den er mer high-tech og futuristisk enn en Android telefon? Fordi hvorfor kjøper du da iPhone....?

Lenke til kommentar

Men mer seriøst:

 

Jeg tror ansiktsgjenkjenning blir viktig for suksessen her. De har jo satset på det som "eneste" opplåsningsmetode. I tillegg til all slags av betalinger og slikt. Fungerer jo med kode, men du mister jo en av nyvinninger hvis det ikke fungerer så bra. De har åpenbart brukt en del tid på det, så bør være bedre enn konkurrerende løsninger som f.eks Samsung som har masse muligheter. Og hvis en fungerer bra, er jo det nok. Samtidig så så vi jo i presentasjonen at det ikke fungerte så bra i hva som burde vært ganske optimale forhold.

 

Ellers så synes jeg iPhone X er morsom med tanke på reklame. Apple sier alltid de har fremtiden og det nye. Samsung sier fremtiden allerede er her, det er nyeste Galaxy. Og så kommer Tim på scenen og snakker om største revolusjon siden første iPhone, og hvordan den er bygget for fremtiden, og de sitatene...... men så er det egentlig et svar på telefoner som LG G6 og S8 som kom for 6 mnd siden. Jeg mener jeg forventet ikke at de skulle slå sin egen supplier til launch med disse tingene, men kanskje de kunne tonet ned "fremtiden" snakket sitt. Jeg mener bryr ikke Apple kunder seg mer om at telefonen er bra enn at den er mer high-tech og futuristisk enn en Android telefon? Fordi hvorfor kjøper du da iPhone....?

 

Det jeg liker at de har gjort med iPhone X, er at de har gitt den det ypperste av teknologi som finnes på markedet i dag, og en del ny egenutviklet teknologi (alt fra brikkesett til AR og kamerasystemer). De har på en måte gitt blaffen i prisen, og bare gjort telefonen mest mulig ekstrem. Jeg personlig kjenner jeg gleder meg enormt til tester av telefonen, og tror den kommer til å få toppscore. Når det er sagt, er prisen trolig for høy til at jeg har råd. :) 8000-9000 kr hadde vært stivt, men 11 000 er en helt ny priskategori for mobiler.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...