Gå til innhold

Trenger dress, skjorte, slips og sko på budsjett


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal på et intervju for internship innen finans (Private Equity) om halvannen uke, og har forstått det slik at det og møte opp med chinos og slitte Converse er en dårlig ide. Er derfor på jakt etter en dress og alt tilbehør. Jeg har en svart jakke fra Tiger of Sweden hjemme som jeg ikke har prøvd på lenge, denne kan brukes etter en rens dersom den skulle passe. Mulig den er noe stor, er det evt noe vits og ta den til en skredder? 

 

Har et budsjett på 5-6k noe jeg har innsett at er alt for lite for full pakke, er det dressmann jeg må gå for? Bor i Oslo så har mange steder jeg kan titte, ser at House of Singles har en dresspakke og rundt 4k, kan denne være ok? http://houseofsingles.no/element/17/Desspakke 

 

Om noen kan gi noen tips når det gjelder fargevalg osv hadde det også vært flott.

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er viktigere at klærne sitter som de skal, enn at de er fra Tiger of Sweden.

 

Må du ha full dress?

 

Du får en fin mørk blå bukse (jeans?) til rundt tusenlappen. En (hvit) skjorte på dressmann koster fem hundre. En (grå?) blazer fra Zara koster rundt fem hundre og så har du en tusenlapp til sko og belte (i samme farge). Svarte sko og belte passer til flere typer bukser og dresser enn brune.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dressmann sine Super 100-dresser er god kvalitet og mye for pengene. De ligger på rundt 2,5K. Du kan få helt kurante skjorter der til ca. 500, og da har du 3K til resten.

 

HoS er sikkert OK for pengene det også. Siden du bor i Oslo har du jo tross alt et ganske stort utvalg, men andre som er kjent i byen får evt tipse om steder man kan sjekke ut. Jeg nevner Dressmann fordi det er det eneste i umiddelbar nærhet på "bygda".

 

(Husk uansett å kjøpe mørk grå/navy dress, heller enn svart.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om det kun er snakk om eit internship-intervju så kan du også vurdere å leige ein dress.

 

Då slepp du å brenne av heile budsjettet på noke som du ikkje blir heilt fornøgd med. Og får du ikkje internshipet så har du pengar til overs til noko anna.

Får du jobben så har du litt lenger tid til å finne ei løysing for arbeidsantrekk (som typisk er litt mindre stivt enn intervjuantrekket).

Lenke til kommentar

Spiller det noen særlig rolle hvorvidt en dress er 100 % ull eller ull og polyester?

100% ull er vell ansett som å være eit flottare valg. Men med ull og polyester så held dressen seg langt meir rynkefri sidan polyester retter seg ut medan ull kan holde på brettane.

Så med kun ull så må du bruke litt meir tid på å holde dressen fin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må dessverre det ja, ganske formel akkurat denne bransjen.

.... eh?

 

Nei, den bransjen er stort sett ikke spesielt formelt i klesveien, men det kommer endel anpå hvilket firma du skal inn til ... samt hvor du skal, og hvilken stilling du prøver på.

 

Generalt tror jeg du vil komme lenger med chinos og ny skjorte enn du vil om du kommer i en billigdress fra Dressmann.

 

Bruk heller 2-3 000 på en ny skjorte fra Kiton enn å bruke det dobbelte på en billigdress.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg bruker selv dress på jobb hver dag, og litt tips er å ikke legge for mye i det når det kommer til krone og øre. Topp- og midmodellen til Dressmann duger i massevis. I alle fall for den del av garderoben som skal brukes hver dag.

 

Selvsagt skal den sitte godt, men å smelle av 5.000 på et arbeidsantrekk (som du gjerne har minst 5+ av) synes jeg er noe bortkastet. Dressbukser blir latterlig fort utslitt om du er kontorrotte... og en dress til 2-3.000 føles langt bedre å bruke hver dag, i regn, søl fra lunchen, svette osvosvosv enn festdrakten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...