Gå til innhold

Pendle fra Oslo til høgskolen i sørøst norge ringerike.


Zork-

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om det er noen som har gått på eller som skal gå på hsn i ringeriket fra Oslo? Ser at det tar litt over en time med toget for å komme seg dit. Er det veldig slitsomt? Går det greit å pendle så langt fram og tilbake?

 

Jeg vil tro det skal gå greit hvis ikke det er forelesning hver dag eller om det ikke er obligatorisk å møte opp. Jeg har bare lyst til å høre fra noen som har erfaring med å gå på en skole som ligger litt langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som pendler en slik distanse hver dag, så det burde gå greit i seg selv. Husk at du kan arbeide på toget, eller se på serier o.l for å få tiden til å gå. Jeg kan ikke si noe spesifikt om studiet du skal gå, men generelt så har man nokså stor frihet til å organisere dagene sine som man vil, m.a.o. du kan sikkert slippe unna med å møte opp på bare det som er obligatorisk. Fins også mye bra læringsressurser på youtube, f.eks innen matematikk og fysikk. 

Lenke til kommentar

Toget tar ca. 1,5 time, kostar 205 kr kvar veg for student, og går ca. 5 ganger om dagen (Oslo-Bergen). Det blir nok fort buss du pendlar med der (Brakar rute 200). Du kan jo se an i starten koss det funkar ifht. kor mykje du kan sitta heime å jobba. Viss du må møta opp på Hønefoss fleire gongar i veka hadde i alle fall eg vurdert ein hybel på staden. Månadskort for student Oslo-Hønefoss kostar kr 1350, så ein god del av hybelen er tent inn berre der. I tillegg kjem verdien av å spara ~2 timer transport per dag du er på skolen.

Endret av MKap
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg studerer på Ringerike. Mange jeg studerer med tar buss til Oslo. Det virker ikke som om det er noe problem, og prisen er ikke gal heller.

 

Enn så lenge er tog et forholdsvis dårlig alternativ. Dette på grunn av ruten toget tar (ikke om Sundvollen, men om Drammen), og at togstasjonen er et stykke unna skolen. Buss for alle pengene!

 

Lykke til! :) 

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg studerer på Ringerike. Mange jeg studerer med tar buss til Oslo. Det virker ikke som om det er noe problem, og prisen er ikke gal heller.

 

Enn så lenge er tog et forholdsvis dårlig alternativ. Dette på grunn av ruten toget tar (ikke om Sundvollen, men om Drammen), og at togstasjonen er et stykke unna skolen. Buss for alle pengene!

 

Lykke til! :)

 

Ringeriksbanen skal vel stå ferdig tidligst 2025. Regner med at TS avslutter sin grad innen den tid ja.

 

 

Anbefaler hybel. For min del synes jeg 2-3 timer med pendling er slitsomt, men folk er forskjellige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...