Gå til innhold

Intel ruller 100 selvkjørende biler ut på veiene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skjer med at IT-relaterte firmaer har en fetish for selvkjørende biler? Intel, Nvidia, Google, Apple

 

Silicon valley har sett det som sitt mål i livet å utfordre den etablerte bilindustrien, med microprosessorene sine som de mener bilene har i for liten grad i dag.

Silicon valley kan ikke å sette opp doble bærebruer, velge riktig kvalitet på skruer, Etablere tilstrekkelige jordingspunkt eller sette riktig pasning til kulelager.

Det er enkle ting, det sistnevnte, noe som har gjort at Silicon Valley har undervurdert utfordringen, og bygget verdens mest avanserte rustholk. Den etablerte bilindustrien ler nok sist likevel. De har ei mer moderat tilnærming til "smartifisering" av bilen. Men de kan å sette opp hjuloppheng, og de kan å velge rett skruer, så du slipper å skeivslite dekk som koster 20 000,- pr. sett, og du slipper rustne skruer, i glassfiberkarosseriet ditt. Silicon Valley kan i stor grad tolkes som "Tesla" i denne sammenheng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hva skjer med at IT-relaterte firmaer har en fetish for selvkjørende biler? Intel, Nvidia, Google, Apple

 

Silicon valley har sett det som sitt mål i livet å utfordre den etablerte bilindustrien, med microprosessorene sine som de mener bilene har i for liten grad i dag.

Silicon valley kan ikke å sette opp doble bærebruer, velge riktig kvalitet på skruer, Etablere tilstrekkelige jordingspunkt eller sette riktig pasning til kulelager.

Det er enkle ting, det sistnevnte, noe som har gjort at Silicon Valley har undervurdert utfordringen, og bygget verdens mest avanserte rustholk. Den etablerte bilindustrien ler nok sist likevel. De har ei mer moderat tilnærming til "smartifisering" av bilen. Men de kan å sette opp hjuloppheng, og de kan å velge rett skruer, så du slipper å skeivslite dekk som koster 20 000,- pr. sett, og du slipper rustne skruer, i glassfiberkarosseriet ditt. Silicon Valley kan i stor grad tolkes som "Tesla" i denne sammenheng.

Wow. Hvem tror du utvikler "microprosessorene" til VW, BMW osv. ?

 

Silicon Valley (om du ser det som en "ting", du er klar over at det er konkurrenter der, sant?), er interessert i å komme seg inn i nye markeder. Selvkjørende biler er stort nå og en såkalt snakkis eller w.e.. De utfordrer nok den etablerte industrien på noen måter, men de tjener mest penger på å tilføre sine CPUer, GPUer og smarte programmer til nye innovative kjøretøyer som f.eks. Tesla, Ford og Vauxhall sine nyeste tilkomster.

 

Du Bippe, er en Tesla-hater, og det er ok. Men dine argumenter er ikke gode nok til at vi normale skal kunne forholde oss til dem.

 

Silicon Valley er langt mere enn Tesla.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva skjer med at IT-relaterte firmaer har en fetish for selvkjørende biler? Intel, Nvidia, Google, Apple

 

Tipper det har en sammenheng med at de har observert ett gigant-marked bestående i hovedsak av gamle dinosaurer. IT og teknologi relaterte firmaer som får innpass til å levere forholdsvis kostbare komponenter og systemer til bil-industrien kan tjene noe helt hinsides med penger på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hva skjer med at IT-relaterte firmaer har en fetish for selvkjørende biler? Intel, Nvidia, Google, Apple

 

Silicon valley har sett det som sitt mål i livet å utfordre den etablerte bilindustrien, med microprosessorene sine som de mener bilene har i for liten grad i dag.

Silicon valley kan ikke å sette opp doble bærebruer, velge riktig kvalitet på skruer, Etablere tilstrekkelige jordingspunkt eller sette riktig pasning til kulelager.

Det er enkle ting, det sistnevnte, noe som har gjort at Silicon Valley har undervurdert utfordringen, og bygget verdens mest avanserte rustholk. Den etablerte bilindustrien ler nok sist likevel. De har ei mer moderat tilnærming til "smartifisering" av bilen. Men de kan å sette opp hjuloppheng, og de kan å velge rett skruer, så du slipper å skeivslite dekk som koster 20 000,- pr. sett, og du slipper rustne skruer, i glassfiberkarosseriet ditt. Silicon Valley kan i stor grad tolkes som "Tesla" i denne sammenheng.

Antar du har lang erfaring som eier av en Tesla siden du er så ekstremt misfornøyd? Eller har du lest deg opp på nettet rundt alt det som finnes av feil og mangler på bilene?

Jeg har vært Tesla eier siden 2014, og japp, har hatt noe trøbbel ja. Vindu som lekker, software som henger slik at bilen må restartes, dørhåndtak som ikke vil komme ut.

 

Men jeg har ikke hatt noe mer problemer med mine Tesla'er, enn jeg har hatt med tidligere nye biler jeg har eiet (Audi, VW). Og rustholk? Bilen er laget av aluminium. Skeivslitte dekk vet jeg mange har slitt med. Har ikke opplevd det selv.

 

Og om det er så ufattelig enkelt å klaske sammen en bil, så skulle man jo tro at de O store etablerte guru-selskapene klarte å gjøre det uten å gjøre for mange graverende feil. Men nei, det klarer det ikke. Trenger ikke være guru på googling for å finne bilmerker som må trekke tilbake massevis av biler pga feil på bremser, airbags, hjuloppheng, software og whatnots.

 

Og det viktigste Tesla har gjort og gjør, er at de sparker resten av bilindustrien rett i eksos-åpningen. Jeg har sett 1, en aktør som har lansert noe nytt fossilt i år og det er Mazda med sin HCCI teknologi. Alle de andre roper og skriker om at de skal komme med elbiler, en eller annen gang.

Volvo har sagt de skal kutte ut fossile motorer, så snart det er praktisk mulig. De sier 2020.

Tesla kan nok ikke ta all æren for de tingene her, men de kan jaggu ta mye av den æren. Og jeg er glad for å ha bidratt med noen skarve kroner til dette prosjektet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Hva skjer med at IT-relaterte firmaer har en fetish for selvkjørende biler? Intel, Nvidia, Google, Apple

Silicon valley har sett det som sitt mål i livet å utfordre den etablerte bilindustrien, med microprosessorene sine som de mener bilene har i for liten grad i dag.

Silicon valley kan ikke å sette opp doble bærebruer, velge riktig kvalitet på skruer, Etablere tilstrekkelige jordingspunkt eller sette riktig pasning til kulelager.

Det er enkle ting, det sistnevnte, noe som har gjort at Silicon Valley har undervurdert utfordringen, og bygget verdens mest avanserte rustholk. Den etablerte bilindustrien ler nok sist likevel. De har ei mer moderat tilnærming til "smartifisering" av bilen. Men de kan å sette opp hjuloppheng, og de kan å velge rett skruer, så du slipper å skeivslite dekk som koster 20 000,- pr. sett, og du slipper rustne skruer, i glassfiberkarosseriet ditt. Silicon Valley kan i stor grad tolkes som "Tesla" i denne sammenheng.

Wow. Hvem tror du utvikler "microprosessorene" til VW, BMW osv. ?

 

Silicon Valley (om du ser det som en "ting", du er klar over at det er konkurrenter der, sant?), er interessert i å komme seg inn i nye markeder. Selvkjørende biler er stort nå og en såkalt snakkis eller w.e.. De utfordrer nok den etablerte industrien på noen måter, men de tjener mest penger på å tilføre sine CPUer, GPUer og smarte programmer til nye innovative kjøretøyer som f.eks. Tesla, Ford og Vauxhall sine nyeste tilkomster.

 

Du Bippe, er en Tesla-hater, og det er ok. Men dine argumenter er ikke gode nok til at vi normale skal kunne forholde oss til dem.

 

Silicon Valley er langt mere enn Tesla.

 

Hvis jeg er en Teslahater, så er du en hundebæsj. Det konkluderer diskusjonen. Jeg kan vurdere å ta opp tråden med noen som ikke tillegger meg meninger eller legger ord i munnen på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Den autonome teknologien på bilene vil være tilsvarende nivå 4, den nest høyeste graden. Her overvåker systemet omgivelsene og tar egne avgjørelser, også når føreren ikke reagerer. Det er imidlertid først ved nivå fem at bilene i praksis kan designes uten ratt og pedaler."

 

Jeg synes media ofte er litt for lettvinte når de snakker om disse nivåene av autonomitet. Man omtaler nivå 4 og 5 i samme åndedrag, som om de var naboer, og som nivå 5 mer eller mindre skulle være en trivitalitet, nå som man har fungerende konseptbiler på nivå 4.

 

Realiteten er vel at steget fra nivå 4 til nivå 5 er minst like vanskelig som samtlige av de foregående stegene til sammen, uten noen egentlig garanti for at man i det hele tatt vil greie å løse problemstillingen 100%.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke biler er ikke utsatt for rust her i salt/sørpe Norge? Og hvilke biler har ikke litt feil? Hva med dørhåndtak på VW som fryser bom fast på vinteren? Og han jeg nettopp snakke med som hadde en Mazda SUV som var 3 år og hadde gått 55 tusen km og heile motoren eksploderte innvendig pga turbovifta gikk i oppløsning,hva kostet det? Hva med feil på VW ,Audi som hjullager,clutsher,brytere,turboer osv? Slikt slipper man på Tesla. Nei prøv ikke å fortelle at det er meir feil på Tesla enn andre bilmerker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke biler er ikke utsatt for rust her i salt/sørpe Norge? Og hvilke biler har ikke litt feil? Hva med dørhåndtak på VW som fryser bom fast på vinteren? Og han jeg nettopp snakke med som hadde en Mazda SUV som var 3 år og hadde gått 55 tusen km og heile motoren eksploderte innvendig pga turbovifta gikk i oppløsning,hva kostet det? Hva med feil på VW ,Audi som hjullager,clutsher,brytere,turboer osv? Slikt slipper man på Tesla. Nei prøv ikke å fortelle at det er meir feil på Tesla enn andre bilmerker.

 

Enig, man slipper alt ifra oljeskift til bremseklosser samt risikoen for feil på en hel haug med andre bevegelige deler i en fossil bil som ikke finnes i en Tesla. Så det blir en rar argumentasjon når man da kritiserer bilen med minst risiko for feil og kostnader for å nettopp ha noen feil. Feil funnet på Tesla er ikke graverende i den forstand at de forringer sikkerheten og småfeil er jo som kjent ikke til å unngå for noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva skjer med at IT-relaterte firmaer har en fetish for selvkjørende biler? Intel, Nvidia, Google, Apple

Silicon valley har sett det som sitt mål i livet å utfordre den etablerte bilindustrien, med microprosessorene sine som de mener bilene har i for liten grad i dag.

Silicon valley kan ikke å sette opp doble bærebruer, velge riktig kvalitet på skruer, Etablere tilstrekkelige jordingspunkt eller sette riktig pasning til kulelager.

Det er enkle ting, det sistnevnte, noe som har gjort at Silicon Valley har undervurdert utfordringen, og bygget verdens mest avanserte rustholk. Den etablerte bilindustrien ler nok sist likevel. De har ei mer moderat tilnærming til "smartifisering" av bilen. Men de kan å sette opp hjuloppheng, og de kan å velge rett skruer, så du slipper å skeivslite dekk som koster 20 000,- pr. sett, og du slipper rustne skruer, i glassfiberkarosseriet ditt. Silicon Valley kan i stor grad tolkes som "Tesla" i denne sammenheng.

Wow. Hvem tror du utvikler "microprosessorene" til VW, BMW osv. ?

 

Silicon Valley (om du ser det som en "ting", du er klar over at det er konkurrenter der, sant?), er interessert i å komme seg inn i nye markeder. Selvkjørende biler er stort nå og en såkalt snakkis eller w.e.. De utfordrer nok den etablerte industrien på noen måter, men de tjener mest penger på å tilføre sine CPUer, GPUer og smarte programmer til nye innovative kjøretøyer som f.eks. Tesla, Ford og Vauxhall sine nyeste tilkomster.

 

Du Bippe, er en Tesla-hater, og det er ok. Men dine argumenter er ikke gode nok til at vi normale skal kunne forholde oss til dem.

 

Silicon Valley er langt mere enn Tesla.

 

Hvis jeg er en Teslahater, så er du en hundebæsj. Det konkluderer diskusjonen. Jeg kan vurdere å ta opp tråden med noen som ikke tillegger meg meninger eller legger ord i munnen på meg.

Ok, det var kanskje å gå for langt å kalle deg Teslahater, det fins jo tross alt et elbil-firma til med tilknytning til Silicon Valley, men de har jo ikke gitt ut noen biler enda?

Å hate Tesla er helt greit, hundebæsj blir litt ... Godt argument!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Og rustholk? Bilen er laget av aluminium.

 

Dette er et argument som går igjen hver gang det tas opp hvor bra aluminium er for biler. Så i tilfelle du ikke er klar over det:

 

Det som på folkemunne kalles rust skjer med aluminium også. Forskjellen er at stål flaker av og aluminium støver av. Tesla vil, på samme måte som alle andre biler, smuldre opp over tid.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva skjer med at IT-relaterte firmaer har en fetish for selvkjørende biler? Intel, Nvidia, Google, Apple

Silicon valley har sett det som sitt mål i livet å utfordre den etablerte bilindustrien, med microprosessorene sine som de mener bilene har i for liten grad i dag.

Silicon valley kan ikke å sette opp doble bærebruer, velge riktig kvalitet på skruer, Etablere tilstrekkelige jordingspunkt eller sette riktig pasning til kulelager.

Det er enkle ting, det sistnevnte, noe som har gjort at Silicon Valley har undervurdert utfordringen, og bygget verdens mest avanserte rustholk. Den etablerte bilindustrien ler nok sist likevel. De har ei mer moderat tilnærming til "smartifisering" av bilen. Men de kan å sette opp hjuloppheng, og de kan å velge rett skruer, så du slipper å skeivslite dekk som koster 20 000,- pr. sett, og du slipper rustne skruer, i glassfiberkarosseriet ditt. Silicon Valley kan i stor grad tolkes som "Tesla" i denne sammenheng.

Wow. Hvem tror du utvikler "microprosessorene" til VW, BMW osv. ?

 

Silicon Valley (om du ser det som en "ting", du er klar over at det er konkurrenter der, sant?), er interessert i å komme seg inn i nye markeder. Selvkjørende biler er stort nå og en såkalt snakkis eller w.e.. De utfordrer nok den etablerte industrien på noen måter, men de tjener mest penger på å tilføre sine CPUer, GPUer og smarte programmer til nye innovative kjøretøyer som f.eks. Tesla, Ford og Vauxhall sine nyeste tilkomster.

 

Du Bippe, er en Tesla-hater, og det er ok. Men dine argumenter er ikke gode nok til at vi normale skal kunne forholde oss til dem.

 

Silicon Valley er langt mere enn Tesla.

 

Hvis jeg er en Teslahater, så er du en hundebæsj. Det konkluderer diskusjonen. Jeg kan vurdere å ta opp tråden med noen som ikke tillegger meg meninger eller legger ord i munnen på meg.

Ok, det var kanskje å gå for langt å kalle deg Teslahater, det fins jo tross alt et elbil-firma til med tilknytning til Silicon Valley, men de har jo ikke gitt ut noen biler enda?

Å hate Tesla er helt greit, hundebæsj blir litt ... Godt argument!

 

Bilen, Tesla (Mod S) er en god bil. Problemet er at merket, Tesla, hyper den opp til så mye mer enn hva den er.

Så istedenfor å være en positiv overraskelse, som den virkelig kunne ha vært, så blir den bare en skuffelse i forhold til all hypen.

For med DEN hypen, så kan den ikke leve opp til forventningene. Ingen bil kan det.

Les bare første avsnitt på hjemmesida til Tesla. Jeg blir kvalm av sånt selvskryt, og det er ikke fordi det kommer fra Tesla. Det ville vært akkurat like kvalmt, uansett hvem det kom fra.

 

https://www.tesla.com/no_NO/models

 

"Model S er designet fra bunnen av og opp til å være den tryggeste og mest spennende sedanen på veien. Med ytelse uten sidestykke levert gjennom Teslas unike helektriske drivverk, akselerer Model S fra 0-100 km/t på ned til så lite som 2.7 sekunder. Model S kommer med Autopilot-muligheter designet til å gjøre kjøring på motorvei, ikke bare tryggere men også mindre stressende."

 

Du som var så opphengt i å knekke faktafeil, la oss fortsette med den rutinen:

 

*Ytelsen er alldeles ikke "uten sidestykke", det finnes et godt knippe kjøretøy med vesentlig høyere ytelse en Mod S. For ikke å snakke om tidligere fadeser med rolling-start på akselerasjonstest, og "sportsbilen" Roadster, der hvor batteriet gikk varmt etter to runder på banen. Hva slags sportsbil er det som går varm ved banekjøring? Tesla har allerede brukt opp kvoten sin når det gjelder selvskryt om ytelse. De burde holde kjeft, og levere istedenfor.

 

*"Teslas unike helelektriske drivverk". Hva er unikt? Det eneste unike jeg kan komme på er at (jeg tror) det meste er produsert in-house. Men prinsipielt, så er det ingneting unikt.

 

*"Model S kommer med Autopilot-muligheter" Litt råflott å kalle en førerassistent for "Autopilot"?

 

Dette gjør at bilen blir en skuffelse. Den yter ikke som den lover, den har ikke unikt drivverk, og den kjører ingen steder av seg selv fordi den ikke har autopilot.

Hadde Tesla bare hatt vett til å moderere selvskrytet, så hadde faktisk bilen vært imponerende.

 

Tidligere husker jeg også en epistel om "ekte rekkevidde". Den har de tydeligvis fjernet. Jeg kan bare spekulere i hvorfor. Kanskje fordi det ble vanskelig å skille ekte rekkevidde fra falsk rekkevidde? Eller kanskje fordi rekkevidden på dieselbiler var veldig veldig mye mer ekte. Hvem vet..... Borte er ihvertfall den "ekte" rekkevidden, og bra er det. Så nå har den bare rekkevidde.

 

De markedsfører også bilen som "premium". Hva nå enn "premium" er for noe.

Jeg misliker oppdiktede og helt meningsløse floskelord. Og alt for mange bilprodusenter er veldig flinke til å utvide ordboka med bare svada. Styrer konsekvent unna alle dem som gjør det. "SkyActiv teknologi".... Javel, himmelen blir aktiv over en ny Mazda..... kult.....

"BlueHDI".... Altså, Blå høytrykks direkteinnsprøytning? Tviler veldig sterkt på at noen komponenter i Peugeot sin innsprøytning faktisk er blå!

4matic? Hæ, Mercedes?

"Ekte rekkevidde"..... Javel, Tesla.... Da har vel Citroen min 3x ekte rekkevidde, som kommer 3 ganger så langt?

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hva skjer med at IT-relaterte firmaer har en fetish for selvkjørende biler? Intel, Nvidia, Google, Apple

Silicon valley har sett det som sitt mål i livet å utfordre den etablerte bilindustrien, med microprosessorene sine som de mener bilene har i for liten grad i dag.

Silicon valley kan ikke å sette opp doble bærebruer, velge riktig kvalitet på skruer, Etablere tilstrekkelige jordingspunkt eller sette riktig pasning til kulelager.

Det er enkle ting, det sistnevnte, noe som har gjort at Silicon Valley har undervurdert utfordringen, og bygget verdens mest avanserte rustholk. Den etablerte bilindustrien ler nok sist likevel. De har ei mer moderat tilnærming til "smartifisering" av bilen. Men de kan å sette opp hjuloppheng, og de kan å velge rett skruer, så du slipper å skeivslite dekk som koster 20 000,- pr. sett, og du slipper rustne skruer, i glassfiberkarosseriet ditt. Silicon Valley kan i stor grad tolkes som "Tesla" i denne sammenheng.

Wow. Hvem tror du utvikler "microprosessorene" til VW, BMW osv. ?

 

Silicon Valley (om du ser det som en "ting", du er klar over at det er konkurrenter der, sant?), er interessert i å komme seg inn i nye markeder. Selvkjørende biler er stort nå og en såkalt snakkis eller w.e.. De utfordrer nok den etablerte industrien på noen måter, men de tjener mest penger på å tilføre sine CPUer, GPUer og smarte programmer til nye innovative kjøretøyer som f.eks. Tesla, Ford og Vauxhall sine nyeste tilkomster.

 

Du Bippe, er en Tesla-hater, og det er ok. Men dine argumenter er ikke gode nok til at vi normale skal kunne forholde oss til dem.

 

Silicon Valley er langt mere enn Tesla.

 

Hvis jeg er en Teslahater, så er du en hundebæsj. Det konkluderer diskusjonen. Jeg kan vurdere å ta opp tråden med noen som ikke tillegger meg meninger eller legger ord i munnen på meg.
Ok, det var kanskje å gå for langt å kalle deg Teslahater, det fins jo tross alt et elbil-firma til med tilknytning til Silicon Valley, men de har jo ikke gitt ut noen biler enda?

Å hate Tesla er helt greit, hundebæsj blir litt ... Godt argument!

 

Bilen, Tesla (Mod S) er en god bil. Problemet er at merket, Tesla, hyper den opp til så mye mer enn hva den er.

Så istedenfor å være en positiv overraskelse, som den virkelig kunne ha vært, så blir den bare en skuffelse i forhold til all hypen.

For med DEN hypen, så kan den ikke leve opp til forventningene. Ingen bil kan det.

Les bare første avsnitt på hjemmesida til Tesla. Jeg blir kvalm av sånt selvskryt, og det er ikke fordi det kommer fra Tesla. Det ville vært akkurat like kvalmt, uansett hvem det kom fra.

 

https://www.tesla.com/no_NO/models

 

"Model S er designet fra bunnen av og opp til å være den tryggeste og mest spennende sedanen på veien. Med ytelse uten sidestykke levert gjennom Teslas unike helektriske drivverk, akselerer Model S fra 0-100 km/t på ned til så lite som 2.7 sekunder. Model S kommer med Autopilot-muligheter designet til å gjøre kjøring på motorvei, ikke bare tryggere men også mindre stressende."

 

Du som var så opphengt i å knekke faktafeil, la oss fortsette med den rutinen:

 

*Ytelsen er alldeles ikke "uten sidestykke", det finnes et godt knippe kjøretøy med vesentlig høyere ytelse en Mod S. For ikke å snakke om tidligere fadeser med rolling-start på akselerasjonstest, og "sportsbilen" Roadster, der hvor batteriet gikk varmt etter to runder på banen. Hva slags sportsbil er det som går varm ved banekjøring? Tesla har allerede brukt opp kvoten sin når det gjelder selvskryt om ytelse. De burde holde kjeft, og levere istedenfor.

 

*"Teslas unike helelektriske drivverk". Hva er unikt? Det eneste unike jeg kan komme på er at (jeg tror) det meste er produsert in-house. Men prinsipielt, så er det ingneting unikt.

 

*"Model S kommer med Autopilot-muligheter" Litt råflott å kalle en førerassistent for "Autopilot"?

 

Dette gjør at bilen blir en skuffelse. Den yter ikke som den lover, den har ikke unikt drivverk, og den kjører ingen steder av seg selv fordi den ikke har autopilot.

Hadde Tesla bare hatt vett til å moderere selvskrytet, så hadde faktisk bilen vært imponerende.

 

Tidligere husker jeg også en epistel om "ekte rekkevidde". Den har de tydeligvis fjernet. Jeg kan bare spekulere i hvorfor. Kanskje fordi det ble vanskelig å skille ekte rekkevidde fra falsk rekkevidde? Eller kanskje fordi rekkevidden på dieselbiler var veldig veldig mye mer ekte. Hvem vet..... Borte er ihvertfall den "ekte" rekkevidden, og bra er det. Så nå har den bare rekkevidde.

 

De markedsfører også bilen som "premium". Hva nå enn "premium" er for noe.

Jeg misliker oppdiktede og helt meningsløse floskelord. Og alt for mange bilprodusenter er veldig flinke til å utvide ordboka med bare svada. Styrer konsekvent unna alle dem som gjør det. "SkyActiv teknologi".... Javel, himmelen blir aktiv over en ny Mazda..... kult.....

"BlueHDI".... Altså, Blå høytrykks direkteinnsprøytning? Tviler veldig sterkt på at noen komponenter i Peugeot sin innsprøytning faktisk er blå!

4matic? Hæ, Mercedes?

"Ekte rekkevidde"..... Javel, Tesla.... Da har vel Citroen min 3x ekte rekkevidde, som kommer 3 ganger så langt?

Hørt på makan til negativ prat. Tesla modell S er til nå den mest gjennomførte elbilen på markedet. For ikke å snakke om modell X. Så langt er det ingen bilprodusenter som er i nærheten på elbil. Det er en uomtvistelig sannhet. Hva som kan komme i fremtiden er en annen sak.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hørt på makan til negativ prat. Tesla modell S er til nå den mest gjennomførte elbilen på markedet. For ikke å snakke om modell X. Så langt er det ingen bilprodusenter som er i nærheten på elbil. Det er en uomtvistelig sannhet. Hva som kan komme i fremtiden er en annen sak.

 

 

Selvsagt er jeg negativ, til å bli regelrett løyet opp i trynet av selgere som skal selge meg et produkt til mange hundre tusen kroner!

Selger deg førerassistentsystemer som "autopilot", firehjulstrekk som "unik drivlinje", og "ytelse uten sidestykke", på en bil som blir forbikjørt av flere andre modeller? Det er villedende markedsføring, svindel og blank løgn! Ikke hvit engang!

Hadde en bruktbilselger gjort det, hadde han blitt holdt for å være useriøs. Minst! Men når Tesla, Peugeot og Mazda gjør det, nei da er det plutselig helt greit.... Måtte gudene vite hvorfor....

Lenke til kommentar

 

Hørt på makan til negativ prat. Tesla modell S er til nå den mest gjennomførte elbilen på markedet. For ikke å snakke om modell X. Så langt er det ingen bilprodusenter som er i nærheten på elbil. Det er en uomtvistelig sannhet. Hva som kan komme i fremtiden er en annen sak.

 

 

Selvsagt er jeg negativ, til å bli regelrett løyet opp i trynet av selgere som skal selge meg et produkt til mange hundre tusen kroner!

Selger deg førerassistentsystemer som "autopilot", firehjulstrekk som "unik drivlinje", og "ytelse uten sidestykke", på en bil som blir forbikjørt av flere andre modeller? Det er villedende markedsføring, svindel og blank løgn! Ikke hvit engang!

Hadde en bruktbilselger gjort det, hadde han blitt holdt for å være useriøs. Minst! Men når Tesla, Peugeot og Mazda gjør det, nei da er det plutselig helt greit.... Måtte gudene vite hvorfor....

 

 

Med subsidiene vi har i Norge på el-bil så får du helt sinnsykt mye for pengene om du går for en Tesla. Og da spesielt model 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...