Gå til innhold

Svar ærlig


Anbefalte innlegg

Ja tror det. Men har vært lite borti det, rett og slett fordi det er en type mat jeg ikke har vokst opp med, og får ikke noe forhold til det liksom.

Om man klarte å løse aldringskoden, sånn at du kunne forbli ung og frisk i ubegrensa tid: Hvor lenge ville du ønsket å være i live?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke. Jeg har ikke lyst til å leve "evig", men jeg kunne gjerne tenkt meg å oppleve f.eks. 2100 og se hvordan verden og teknologi ser ut da, evt. år 3000 også hvis jeg gadd å leve så lenge.

Har du bruker på TikTok?

Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (9 timer siden):

Vet ikke hvem ABB er. Så, null peiling.

-----------------

Har du noen rare Playstation spill i hylla som folk aldri har hørt om?

ABB = anders behring breivik (fortjener ikke stor bokstav)

Personlig sier jeg NEI, ALDRI NOEN GANG, han kan råtne i fengsel.

--------------

Nei, tviler på at jeg har det.

Har du nasket/stjålet på butikk noen gang?

Lenke til kommentar

Ja og det er en litt morsom/søt historie. Jeg ble overtalt av en jente i klassen da vi gikk i 1 klasse til å bli med å stjele viskelær i en lekebutikk, noe hun hadde hjort flere ganger før. Jeg var veldig redd for å bli tatt og prøvde først å overtale henne til å la vær. Vi ble ikke tatt, og jeg hadde dårlig samvittighet i mange år etterpå. I lang tid var jeg livredd for at eieren av lekebutikken og politiet plutselig skulle ringe på døra og sette meg i fengsel 😂 Det ene vislelæret jeg stjal gjemte jeg bort og skammet meg fælt over, turte aldri å bruke det. Og syns det var ekkelt å gå i lekebutikken etterpå og turte aldri å se eieren inn i øynene noe mer. Kastet det da jeg ble stor og flyttet hjemmefra, lekebutikken var nedlagt. Hun jenta gikk for å stjele flere viskelær uka etter, men da nektet jeg å bli med. Hun ble tatt da, og fikk jo bare kjeft og husarrest hjemme. Så hvorfor jeg i mange år var redd for at politiet skulle sette meg i fengsel er et lite mystrium. Jaja, har ikke stjålet noe siden det da :lol:

Gir du innimellom penger eller kjøper en kaffe/kakao etc til tiggere/uteliggere? 

Lenke til kommentar

Alt ettersom. Sist jeg gjorde noe lignende, var det en pent kledd eldre herremann utenfor en Aldi i Spania. Innimellom hentet han handlevogner som han satte på plass inne i butikken. En svært respektabel mann, fint kledd, med en hund og et skilt der det sto: "Jeg har ingen jobb". Spurte hva han ville ha på butikken, handlet varer for ca 40 euro tror jeg. Ga ham handleposen og ønsket ham godt nytt år, før jeg tuslet av gårde....

Veeeeeeeeeldig mange tiggere, spesielt i turistifiserte strøk er organisert som mafia. Da gir man i praksis penger til kriminelle bander. Når det gjelder rusmisbrukere, så kan du banne på at pengene går til rus.... eller "medisin" om man vil. Da går igjen pengene til kriminelle miljøer. (Jeg har jobbet mange år i rusomsorgen, så dette kan jeg mye om).

Hva er den lengste turen du noen sinne har gått til fots? 

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (18 minutter siden):

Har gått pilegrimsleden fra Oslo til Nidaros.

Ville du reist til Sydpolen om du fikk muligheten?

Nei, det ville jeg ikke. Er syd - Frankrike som gjelder for meg (som jeg btw er på vei til akkurat nå). 

Har du noen gang hoppet i fallskjerm?

 

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (9 timer siden):

Ja og det er en litt morsom/søt historie. Jeg ble overtalt av en jente i klassen da vi gikk i 1 klasse til å bli med å stjele viskelær i en lekebutikk, noe hun hadde hjort flere ganger før. Jeg var veldig redd for å bli tatt og prøvde først å overtale henne til å la vær. Vi ble ikke tatt, og jeg hadde dårlig samvittighet i mange år etterpå. I lang tid var jeg livredd for at eieren av lekebutikken og politiet plutselig skulle ringe på døra og sette meg i fengsel 😂 Det ene vislelæret jeg stjal gjemte jeg bort og skammet meg fælt over, turte aldri å bruke det. Og syns det var ekkelt å gå i lekebutikken etterpå og turte aldri å se eieren inn i øynene noe mer. Kastet det da jeg ble stor og flyttet hjemmefra, lekebutikken var nedlagt. Hun jenta gikk for å stjele flere viskelær uka etter, men da nektet jeg å bli med. Hun ble tatt da, og fikk jo bare kjeft og husarrest hjemme. Så hvorfor jeg i mange år var redd for at politiet skulle sette meg i fengsel er et lite mystrium. Jaja, har ikke stjålet noe siden det da :lol:

Gir du innimellom penger eller kjøper en kaffe/kakao etc til tiggere/uteliggere? 

Jeg har også stjelt ting og tang. Jeg stjelte noen Spawn blad i nærheten av barneskolen, der ble jeg aldri fersket. Holdt på med det ganske lenge der, med uten og bli tatt. Men når jeg ble rundt 13 til 17 åra (husker ikke nøyaktig alder), da stjelte jeg Magic The Gathering på city, underetasjen av Praksenteret. Det var det en lekebutikk den gangen. Førsta da ble jeg tatt på fersken. Etter det igjen var jeg og stjelte dame/jente klær, omtrent i samme alder. Der ble jeg fersket av foreldrene mine. Når jeg nærmet meg 18 til 20 åre da stjal jeg og kompisen min poteter, og spiste det rå som sneks, der ble vi heller ikke tatt. Over 20 års alderen sluttet jeg og stjele.

 

Tilbake til leken:

Trippelure skrev (57 minutter siden):

Nei, jeg har høydeskrekk og er redd for snøras (alle ras egentlig), så det holder for meg å gå i fjellet hjemme og klatre i skråninger i skogen. 

Ville du blitt med å dykke flere tusen meter under vann i ubåt?

Jah, det hadde jeg virkelig likt, så klart ville jeg dykket lag med proffe fagfolk som kan jobben sin.

Har du noen gang vekt naboen din med høy musikk? Hvis ja, hva slags musikk spilte du?

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Naturen og alt som er i den, fra planter, steiner, dyr, værfenomener, vann, sol osv. Jeg liker uttrykket 'skaperverket' og syns det er dekkende for det jeg forsøker å beskrive ❤️ Mennesker er også en del av skaperverket og har mye vakkert å bidra med i helheten, men jeg liker ikke alt mennesker lager og gjør når det ødelegger naturen og skaperverket, oss selv inkludert.

Tror du at det finnes en skaper eller en gud? 

Endret av Trippelure
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...