Gå til innhold

Microsoft forbereder seg på å økse Paint


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dette er bare tull, Windows 10 er på ingen måte dummet ned i forhold til tidligere Windowsversjoner. Å sammenligne med Chrome OS blir på grensen til banalt. De gjør endringer, greit nok, lev med det. Det høyt elskede Windows XP ble omtalt som et Fisherprice OS når det ble lansert, det gikk bra det også.

Jeg er uening. Windows 10 er svært dummet ned. Nesten som det er laget for dumme folk.

 

Helt ubrukelig OS for folk som kan mer enn å klikke på nettleseren og skrive inn "Facebook.com"

Du kan være så uenig du bare vil, den beskrivelsen du gir er fremdeles bare tull. Du må gjerne like W7 eller whatever bedre, det er opp til deg, men også noe helt annet.

Lenke til kommentar

 

Det følger jo Microsoft sin linje de siste årene med å ta bort stadig flere funksjoner, strippe systemet, oversimplifisere og generelt sett gjøre systemet ubrukelig for annet enn fjas.

 

Microsoft går fra å være et operativsystem til å bli et nettlesersystem hvor folk kan fjase på Facebook. Brukergrensesnittet er stort sett gjort ubrukelig, noe som gir fortgang til prosessen bort fra operativsystem til nettlesersystem.

 

Stripper Microsoft bort flere funksjoner nå, vil systemet bli en parallell til ChromeOS.

 

Mange IT selskaper følger denne linjen og tar bort nyttige funksjoner og oversimplifiserer alt til det blir helt ubrukelig. Firefox er et annet eksempel hvor ting blir verre og verre, heller enn bedre.

Dette er bare tull, Windows 10 er på ingen måte dummet ned i forhold til tidligere Windowsversjoner. Å sammenligne med Chrome OS blir på grensen til banalt. De gjør endringer, greit nok, lev med det. Det høyt elskede Windows XP ble omtalt som et Fisherprice OS når det ble lansert, det gikk bra det også.

 

 

Jo, det er det. Det er dummet ned, på mange sentrale fronter.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan være så uenig du bare vil, den beskrivelsen du gir er fremdeles bare tull. Du må gjerne like W7 eller whatever bedre, det er opp til deg, men også noe helt annet.

Jeg bruker ikke Windows. Men angående Windows har det gått raskt nedover siden Windows 7. Windows 7 er tross alt på mange måter et fritt system hvor folk kan gjøre som de vil. Ikke bare har Windows 8, 10 ødelagt grensesnittet og gjort systemet oversimplifisert, de har også tatt bort en hel del brukerfriheter og introdusert Apple liknende bruksmønstertyranni.

 

Windows 7 er både friere, mer komplekst, bedre for avanserte brukere og har flere funksjoner enn Windows 8, 10.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjør ikke meg noe da jeg fortsatt bruker Win 7 til daglig (laptop). På den stasjonære får jeg installere Snagit når den tid kommer. Brukte Snagit mye på jobben for å legge til piler, markeringer og tekst, og like brukervennlig program som Paint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...