Gå til innhold

Derfor er det vanskelig å finne radiosignaler fra romvesener


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De sliter i hvert fall med brukeroppslutningen av den grunnen. Det har vært full krig om temaet i SETI-forum og mange har forlatt når de har funnet ut hvor dårlig dekning SETI egentlig har. Mange har gått over til Folding@Home og en haug lignende veldedige distribuerte beregninger.

Lenke til kommentar

https://m.youtube.com/watch?v=vYIk2kfiL0Q

Kikk på dette i 1 min eller 2. Er alle disse folka tullinger eller skuespillere? Tror ikke det.

Så da kommer spørsmålet ? Lytte etter radiosignaler ? Er folka på så ekstremt forskjelige planeter ? Er det så lite tillit mellom Amerikaner? Null kommunikasjon.

 

Det merkelige er at det for det aller meste er amerikanere som rapporterer slikt.

Hva jeg så en iskald og klar vinternatt lar seg overhodet ikke forklare med våre fysiske lover. Jeg har forsøkt å fortelle et par mennesker hva jeg så, men jeg ga opp fordi jeg følte at de så på meg som en idiot. Jeg sier ikke at jeg så fremmede romfartøy, men det jeg så var virkelig nok. Det fikk jeg bevis for. Problemet er som sagt at bryter mot våre fysiske lover, og dermed utelukker de aller fleste det som ren fantasi og løgn.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at jeg så fremmede romfartøy, men det jeg så var virkelig nok. Det fikk jeg bevis for. Problemet er som sagt at bryter mot våre fysiske lover, og dermed utelukker de aller fleste det som ren fantasi og løgn.

Jeg tror at det finnes en masse interessant som vitenskapen ikke har kontroll på.

 

Derifra til at homeopati har noe for seg eller at et rart lysglimt på himmelen er bevis på intelligent utomjordisk liv er et stort steg.

 

"Extraordinary claims require extraordinary evidence."

 

-k

Lenke til kommentar

Etter min mening så vil de fleste livsformer i universet være som dyrene på jorden, ikke intelligente. Det finnes millioner av arter bare på jorda, men kun én er intelligent nok til å sende radiosignaler. Det sier jo litt.

 

Det andre punktet er at de enorme avstandene gjør det vanskelig å kommunisere eller reise. Og det vil være veldig liten sjanse for at det er noen andre innen rekkevidde.

 

Det siste punktet er at livsformer som faktisk er mye mer intelligente enn mennesker ikke vil ha noen interesse av å kommunisere med oss, siden de allerede forstår universet og oss bedre enn vi vet hvordan enkle maur fungerer eller oss selv for den saks skyld. Søken etter liv på andre planeter er noe menneskelig som vi ønsker akkurat nå i en antageligvis kort tidsperiode.

Lenke til kommentar

Spennende, selv om jeg tror de leter fånyttes. For å regne ut hvor sannsynlig det er for liv i andre galakser og planeter, så må en regne ut sannsynligheten for liv kan oppstå spontant på jorden. Når dette viser seg å være tilnærmet umulig, hvor skal en da lete etter det umulige andre steder?

Fordi det har ikke oppstått spontant på jorden. Det har kommet utenfra med kometer.  Da faller hele denne argumentasjonen.

Lenke til kommentar

 

Spennende, selv om jeg tror de leter fånyttes. For å regne ut hvor sannsynlig det er for liv i andre galakser og planeter, så må en regne ut sannsynligheten for liv kan oppstå spontant på jorden. Når dette viser seg å være tilnærmet umulig, hvor skal en da lete etter det umulige andre steder?

Fordi det har ikke oppstått spontant på jorden. Det har kommet utenfra med kometer.  Da faller hele denne argumentasjonen.

 

Haha, om så hadde vært tilfelle så står jo fremdeles spørsmålet om hvor sannsynlig det har oppstått på kometer eller andre planeter. Det er med andre ord like lite sannsynlig at livet oppstår fra død materie der, som her. Så ordet spontant er der fremdeles.

Lenke til kommentar

 

 

Spennende, selv om jeg tror de leter fånyttes. For å regne ut hvor sannsynlig det er for liv i andre galakser og planeter, så må en regne ut sannsynligheten for liv kan oppstå spontant på jorden. Når dette viser seg å være tilnærmet umulig, hvor skal en da lete etter det umulige andre steder?

Fordi det har ikke oppstått spontant på jorden. Det har kommet utenfra med kometer.  Da faller hele denne argumentasjonen.

 

Haha, om så hadde vært tilfelle så står jo fremdeles spørsmålet om hvor sannsynlig det har oppstått på kometer eller andre planeter. Det er med andre ord like lite sannsynlig at livet oppstår fra død materie der, som her. Så ordet spontant er der fremdeles.

 

Poenget er

1) Vi er her og det er 2 eller 3 alternativer. ( 4 alternativer ) 

1) Livet har oppstått her

2) eller det har kommet iform av nedfrossede microrganismer fra andre steder i rommet vha meteoritter. 

Hvis det har oppstått på vår jord har det hatt kanskje 4-5 milliarder år på å utvikle seg,

men dersom det har kommet utenifra, kan det ha hatt mer enn dobbelt så lang tid på å utvikle seg. Universet er nemlig 13,7 milliarder år.

3) Vi er plantet her av mer avanserte sivilisasjoner. ( Dette er nok litt omstridt men dog mulig ) 

 

4) Potesen om at det er så ekstremt vanskelig å utvikle liv kan være FEIL... Det er ikke sikkert det tar så lang tid, men 

det er en kunnskap vi ikke kjenner , så derfor forstår vi det ikke enda

Lenke til kommentar

Det kan finnes et femte alternativ:
5) Liv oppstår ofte (hele tiden) på alle planeter med gunstige forhold, men nye tilfeller av oppstått liv (protoliv) utkonkurreres lett av allerede etablerte livsformer i dette miljøet. Derfor ser det ut som protolivet kun har oppstått én gang i enhver beboelig planets historie, selv om det kanskje har vært millionvis av protoliv-hendelser. Dette kan godt ha vært tilfellet på jorda også. Hvis vi hadde funnet en livsform på jorda som ikke har noe slektskap med andre livsformer kan dette være et indisium som peker i denne retningen. Dessverre for hypotesen er det (enda) ikke funnet en slik uavhengig livsform, alle livsformer man har funnet hittil på jorda er i slekt med hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...