Gå til innhold

Har EA det litt for konfortabelt på toppen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skal du unngå hardware trøbbel så kjøper du konsoll, dei fleste som utvikler på pc får jo aldri tid til å få brukt nok tid på det for at det skal vera mest mogleg problemfritt

 

spel industrien i dag er ein skam, til og med blizzard er ein skam som ikkje greier å fikse på 1 bug som har ruinert warcraft 3 det siste halvåret

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Nå skal det sies at EA ikke er en total katastrofe. De har jo tross alt Red alert 2. Og jeg tror de er ansvarlig for Generals og, husker ikke helt men jeg tror det.

Men i det siste har det kommet mye tull ramlende ut av EA.

 

Så nettopp Mr.Lees innlegg om Westwood. Den var jeg ikke klar over. Savnet også mer story. Men likte likevel spillet.

red alert 2 var mer "frie tøyler" for Westwood studios og EA fulgte ikke med som en hauk, noe som resulterte i at spillet leverte varene.

her var EA en mer ren utgiver mens Westwood fikk stå for produksjonen.

gameplayet stod sterkt og det hele var veldig underholdende samt at det leverte en grei dose med humor.

dette var også det siste prosjektet hvor de brukte fmv sekvensene sine

(vær så snill, straff EA) og dette tyder også på at det var her EA startet å "rydde" opp i sakene. de kuttet ut ALT som var sett på som overflødig, dvs mesteparten av det som blir sett på som selve krydderet i spillet, nemlig det som gjorde bakgrunnshistorien troverdig, spennende og underholdende.

fmv sekvensene ble begravd, sannsynligvis den delen som var med på å bygge opp en del av communitien rundt c&c hvor hver enkelt hadde sin fraksjon som de holdt med, GDI eller Nod.

selv om c&c tiberian dawn var underholdende i seg selv så var fmv sekvensene med på å gjøre historien troverdig og underholdende og du følte med en gang at du var mer engasjert i spillet.

jeg husker den gode følelsen jeg fikk når Kane viser seg for første gang i tib. sun, alt var med på å skape 2 universer, tiberium delen og red alert serien.

etter ra2 ble fmv avdelingen til Westwood lagt ned, det kostet for mye.

senere la man merke til at alt stort sett var under EA`s kontroll, og

generals var mer "deres" prosjekt, og selv om de som jobbet på ra2 jobbet på prosjektet generals så hadde de langt fra så frie tøyler som de hadde i ra2.

alt som ikke hadde med spilletid ble strippet og vi ble presentert søvndyssende videosekvenser rendret med grafikkmotoren til spillet, ingen underholdning, ingen bakgrunn for hvorfor alt skjer.

det som skuffer mest er at vi ALDRI får se den oppfølgeren vi alltid har ventet på, den oppfølgeren som skulle avslutte hele tiberium sagaen, den som skulle fortelle oss alt som skjedde med kane, den skulle sette et punktum for den serien og er nok det strategispillet jeg alltid har ønsket meg.

 

for min del kan de legge c&c serien død nå, på den måten så forsvinner den med et godt rykte i det minste, istedenfor at EA skal få lov til å drepe alle de positive tankene rundt serien og melke den tom for penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...