Gå til innhold

Har EA det litt for konfortabelt på toppen?


Anbefalte innlegg

Begynner EA å ta litt lett på det fordi de er så store, eller har de bare vært litt uheldige i det siste?

Grunnlaget for min uttallelse er Need for speed: Underground.

Jeg kjøpte dette lørdag 28/11 og dro hjem for å prøve den nyeste utgaven av min favoritt bilspill serie, men nei... Fikk samme problem som så mange andre; Spillet ville ikke starte. Søkte på forum, og fikk tips om å endre de regionale innstillingene. Det fungerte jo, men er jo ikke en holdbar løsning. Etter nesten en uke med brevveksling med EA support om dette (med diverse dårlig skjulte anklager om at jeg sikkert hadde en piratkopi) fikk jeg svar fra norsk support: Bruk svenske regionale innstillinger... Det er jo ingen hjelp det!!!! Jeg vil spille nfsu uten å bytte regionale innstillinger hele tiden!!!

Neste punkt er patchingen av spillet... Idiotisk... Fikk en link (som ikke fungerte i Opera på min maskin), starter opp, trykker på "check for patch" ok.. sjekker... "download patch" ok greit det... Men hva skjer?? Prøvde denne linken 10-12 ganger før jeg tilfeldigvis leste på et forum at patchen blir lastet ned i bakgrunnen, uten noen form for informasjon! Jeg har ISDN linje... Jeg kan ikke bare la maskinen stå på internett over lengre tid bare fordi en patch kanskje blir lastet ned...

 

Og til slutt vil jeg avslutte med en liten fillesak... Hvor mye hadde det kostet EA å sende ut spillene sine i cover laget for 2 cd'er i steden for cover for 1 cd, og den andre cden i settet liggende i en plast/papplomme. (Tenker på bl.a. NFSU og BF1942)

 

P.S. Mens jeg blåser ut litt damp i retning av EA: Hvorfor har de ikke implementert nettverksspilling i NFSU?? Det er jo den kuleste måten å spille på! (Ikke alle kan eller vil sitte på nettet hele tiden)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si meg enig her.

Måten EA ikke kan innrømme sine egne feil, og bare kommer med slike midlertidige og lite vennlige løsninger er bare helt latterlig.

Nå har ikke jeg spillene det er snakk om her, men både med NHL og FIFA de siste årene har det vært mye det samme.

Et par dager etter release finner dem ut at; oi, der var det viss noe vi ikke hadde tenkt på, som vi ikke tenkte på sist release heller. Så kommer det en patch (les; 2 dager) etter release. Og denne patchinga er et stykke for seg selv. En omfattende prosess for å laste ned patchen og for å få den til å virke. Og mange får det ikke til en gang. Hvorfor ikke legge ut en enkel exe fil som alle andre gjør. Nei, det ville blitt for enkelt.

 

Problemet er vel, at utenom alt dette som er galt, lager de tross alt meget gode spill og har vel litt for liten konkurranse på toppen. Iallefall på sportspillsiden. Og da er det vel ikke så farlig, for folk kjøper jo spilla deres uansett. /me as well.

Lenke til kommentar

Vel, EA tok over Westwood, og med det Command & Conquer serien, og etter den tid har eg aldri likt EA. Misliker de sterkt. Sjølv om eg ikkje er ein fan av Blizzard sine spill så ligger det masse respekt hos Blizzard med tanke på oppfølging av spill som patching osv.

 

EA lager eit spill, så driter de i det og lager eit nytt....trist men sant.

 

De lager nye sportsspill kvart år (FIFA, NHL osv) og det er ikkje store forandringene i de, men de lever på navnet og folk kjøper som galne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Vel, EA tok over Westwood, og med det Command & Conquer serien, og etter den tid har eg aldri likt EA. Misliker de sterkt. Sjølv om eg ikkje er ein fan av Blizzard sine spill så ligger det masse respekt hos Blizzard med tanke på oppfølging av spill som patching osv.

 

EA lager eit spill, så driter de i det og lager eit nytt....trist men sant.

 

De lager nye sportsspill kvart år (FIFA, NHL osv) og det er ikkje store forandringene i de, men de lever på navnet og folk kjøper som galne.

er helt enig, derfor finner jeg det utrolig morsomt med pjokker som begynner med "buhu vi hater microsoft" men på den andre siden så digger de EA.

jeg hadde lite respekt for dem på forhånd, jeg fikk enda mindre respekt for dem når de kjøpte opp westwood kun for å få tak i one of the worlds most populare franchises.

Lenke til kommentar

tja, de driter jo ikke i dem da, det kommer jo en ny patch til sportsspillene deres hvert bidige år!

 

for ikke å snakke om the sims, det blir jo "patchet" hver mnd. eller no slikt :p

 

men til alvor..EA spyr ut middelmådige (de fleste) spill på samlebånd. pga. som så mange har sagt, selskapet drives av "suits" som IKKE har greip på hva spillerene er intressert i (kvalitet, story, oppfølging...++)

 

og...ja, liker ikke oppkjøpet av Westwood...tviler på at C&C:G hadde hatt så råtten story (for det hadde det...vel...ikkeeksisterende da..) hvis Westwood folka hadde fått laget det...

 

forresten ang. Blizzard...noen som veit om de 4 avhopperene som visstnok dannet kjernen i Blizzard teamet/firmaet ble av? om de har noe på gang?

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at EA ikke er en total katastrofe. De har jo tross alt Red alert 2. Og jeg tror de er ansvarlig for Generals og, husker ikke helt men jeg tror det.

Men i det siste har det kommet mye tull ramlende ut av EA.

 

Så nettopp Mr.Lees innlegg om Westwood. Den var jeg ikke klar over. Savnet også mer story. Men likte likevel spillet.

Endret av The_evil_blue_toad
Lenke til kommentar
Har du sett alle de latterlige expansions packa til The Sims? greit at de vil tjene penger, men det er da vel ****** meg måte på!!??

Regner med at det var meg du mente.

Ja jeg har sett de og jeg er skremt :scared:

Men ville bare påpeke at ikke alle spill de rører faller om og dør. Men at de gir ut gode spill like ofte som BioWare eller Blizzard. Bare at forskjellen er at de har mye søppel i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Har du sett alle de latterlige expansions packa til The Sims? greit at de vil tjene penger, men det er da vel ****** meg måte på!!??

Regner med at det var meg du mente.

Ja jeg har sett de og jeg er skremt :scared:

Men ville bare påpeke at ikke alle spill de rører faller om og dør. Men at de gir ut gode spill like ofte som BioWare eller Blizzard. Bare at forskjellen er at de har mye søppel i mellomtiden.

der er vi enige :D Fordi det har faktisk kommet et og annet spill en SJELDEN gang som er bra fra EA også!

Lenke til kommentar
Når du tenker på fotballspillene så har de ganske konkurranse av This is football, og det andre som jeg selv synes er mye bedre. Og derfor tok EA seg litt sammen når fifa2004 kom ut. Det har vært mye bedre enn de fra 2000 og oppover.

Men ellers så lker jeg ikke EA, de lager gode spill (sportspill)

Linux er også et bra OS, men mesteparten velger Windows allikevel. Blir samma sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...