Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

 

Noen som har vært på opptak som fargeblinde før? Lurer egentlig bare på om de spør og graver mye om det når man kommer på opptak. Ble jo godkjent av legene, så det bør vel ikke bli noe problemer videre?

Tror du bør være ærlig på det hvertfall. I følge phs står det at total fargeblindhet er direkte diskvalifiserende. Vet ikke hvordan synet er, men vil ikke fargeblindhet være et hinder når det gjelder signalement og eventuelt vitne?

Er selvfølgelig ærlig med det. Men visste ikke om det selv før jeg tok resten hos legen.. Så er ikke veldig ille akkurat. Er bare på den fargeblind testen jeg merker det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen som har vært på opptak som fargeblinde før? Lurer egentlig bare på om de spør og graver mye om det når man kommer på opptak. Ble jo godkjent av legene, så det bør vel ikke bli noe problemer videre?

Tror du bør være ærlig på det hvertfall. I følge phs står det at total fargeblindhet er direkte diskvalifiserende. Vet ikke hvordan synet er, men vil ikke fargeblindhet være et hinder når det gjelder signalement og eventuelt vitne?
Dersom legen vurderer at det ikke vil være til hinder for tjenesten så går det greit. Var hvertfall det før. Husker det sto i veiledningen at dersom man ble vurdert til noe fargeblind skulle legen vurdere om det ville påvirke den tjenesten mtp. å lese trafikklys, se forskjellige nyanser ute i forbindelse med søk og signalement. Tror det kommer til å gå bra siden opptakslegen har vurdert papirene dine til å være gode nok :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

 

Vil ønske lykke til de som søker beredskapstroppen. Å være forberedt er alltid en god ting for å lykkes.

Hvorfor begynner du plutselig å snakke om beredskapstroppen?

 

De er politi de og.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at det kan være lurt å lese seg litt opp på hvordan politiet er organisert (som forberedende til intervjuet), noen som vet hvor detaljert man bør kunne dette? Syntes det er vanskelig å finne informasjon om dette. 

Endret av Meissner
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at det kan være lurt å lese seg litt opp på hvordan politiet er organisert (som forberedende til intervjuet), noen som vet hvor detaljert man bør kunne dette? Syntes det er vanskelig å finne informasjon om dette.

Har aldri hørt om noen som har fått spørsmål om det. Tviler sterkt på at det ville trukket ned om du ikke kunne svare. De er ute etter å finne ut av hva slags personlighet og hvilke holdninger du har, ikke hvilken kunnskap du besitter om politiet.
Lenke til kommentar

 

Jeg har hørt at det kan være lurt å lese seg litt opp på hvordan politiet er organisert (som forberedende til intervjuet), noen som vet hvor detaljert man bør kunne dette? Syntes det er vanskelig å finne informasjon om dette.

Har aldri hørt om noen som har fått spørsmål om det. Tviler sterkt på at det ville trukket ned om du ikke kunne svare. De er ute etter å finne ut av hva slags personlighet og hvilke holdninger du har, ikke hvilken kunnskap du besitter om politiet.

 

Ja jeg stusset litt jeg også. Så tenkte bare å høre om det var noen andre som hadde hørt noe om dette. 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har hørt at det kan være lurt å lese seg litt opp på hvordan politiet er organisert (som forberedende til intervjuet), noen som vet hvor detaljert man bør kunne dette? Syntes det er vanskelig å finne informasjon om dette.

Har aldri hørt om noen som har fått spørsmål om det. Tviler sterkt på at det ville trukket ned om du ikke kunne svare. De er ute etter å finne ut av hva slags personlighet og hvilke holdninger du har, ikke hvilken kunnskap du besitter om politiet.

Ja jeg stusset litt jeg også. Så tenkte bare å høre om det var noen andre som hadde hørt noe om dette.
For mange år siden var politiets organisering og historie en del av spørsmålene man kunne bli stilt på opptak. Dette har de nå gått bort fra. Du vil ikke bli stilt kunnskapsspørsmål. Endret av DeQu
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er krav på bruk av t-skjorte under opptaket, eller om man kan bruke singlet? Er jente, så er ikke snakk om løs singlet hvor niplene vises.

 

Grunnen til at jeg spør er at for at jeg skal få best mulig løft teknikkmessig i benken trenger "bare" skulderblader. 

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er krav på bruk av t-skjorte under opptaket, eller om man kan bruke singlet? Er jente, så er ikke snakk om løs singlet hvor niplene vises.

 

Grunnen til at jeg spør er at for at jeg skal få best mulig løft teknikkmessig i benken trenger "bare" skulderblader.

På PHS sin side om benkpress står det, "Søkeren skal være iført kortermet trøye". Mulig det er som med badehette, at det ikke er et absolutt krav men ønsket. Så ville hatt med en t-skjorte i tilfelle

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er krav på bruk av t-skjorte under opptaket, eller om man kan bruke singlet? Er jente, så er ikke snakk om løs singlet hvor niplene vises.

 

Grunnen til at jeg spør er at for at jeg skal få best mulig løft teknikkmessig i benken trenger "bare" skulderblader.

Som nevnt over her så sier PHS at det skal brukes kortermet trøye, da er sikkert singlet godkjent. Hvor hvidt de kontrollerer det vet jeg ikke, men jeg tenker det er naturlig å følge slike føringer.

 

Når det gjelder løfteteknikk så må jeg innrømme at jeg stusser litt på det du sier. Om hvilke type overdel du bruker skal være forskjellen på om du klarer - eller ikke klarer kravet, så er du kanskje ikke godt nok forberedt? Jeg ville ikke følt meg veldig trygg om type overdel skulle være forskjellen mellom bestått opptak eller ikke.

 

Masse lykke til, ha troen på deg selv så går det fint!! :)

Endret av Gjossen
Lenke til kommentar

 

Noen som vet om det er krav på bruk av t-skjorte under opptaket, eller om man kan bruke singlet? Er jente, så er ikke snakk om løs singlet hvor niplene vises.

 

Grunnen til at jeg spør er at for at jeg skal få best mulig løft teknikkmessig i benken trenger "bare" skulderblader.

Som nevnt over her så sier PHS at det skal brukes kortermet trøye, da er sikkert singlet godkjent. Hvor hvidt de kontrollerer det vet jeg ikke, men jeg tenker det er naturlig å følge slike føringer.

 

Når det gjelder løfteteknikk så må jeg innrømme at jeg stusser litt på det du sier. Om hvilke type overdel du bruker skal være forskjellen på om du klarer - eller ikke klarer kravet, så er du kanskje ikke godt nok forberedt? Jeg ville ikke følt meg veldig trygg om type overdel skulle være forskjellen mellom bestått opptak eller ikke.

 

Masse lykke til, ha troen på deg selv så går det fint!! :)

 

Når jeg var på opptak fikk vi beskjed om at alle måtte ha kortermet slik at en kunne kontrollere at albueleddet hadde fullt utslag ved pull-ups. Vil derfor tro en bestemmer selv om det er singlet eller t-skjorte, men henger meg på det som er sagt overfor, sikkert greit å ha ei t-skjorte i bakhånd i tilfelle. 

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om det er krav på bruk av t-skjorte under opptaket, eller om man kan bruke singlet? Er jente, så er ikke snakk om løs singlet hvor niplene vises.

 

Grunnen til at jeg spør er at for at jeg skal få best mulig løft teknikkmessig i benken trenger "bare" skulderblader.

Som nevnt over her så sier PHS at det skal brukes kortermet trøye, da er sikkert singlet godkjent. Hvor hvidt de kontrollerer det vet jeg ikke, men jeg tenker det er naturlig å følge slike føringer.

 

Når det gjelder løfteteknikk så må jeg innrømme at jeg stusser litt på det du sier. Om hvilke type overdel du bruker skal være forskjellen på om du klarer - eller ikke klarer kravet, så er du kanskje ikke godt nok forberedt? Jeg ville ikke følt meg veldig trygg om type overdel skulle være forskjellen mellom bestått opptak eller ikke.

 

Masse lykke til, ha troen på deg selv så går det fint!! :)

Hehe, misforstå meg rett. Kravet er ikke noe problem uavhengig av hvilke klær jeg bruker. Er bare at treneren min er styrkeløfter så jeg er trent til å benke med oppspenn og løfter teknikkmessig bedre om jeg bruker løfte-T-skjorte eller singlet. Men kravet klarer jeg uansett, om teknikken er dårlig eller hva :) Endret av Krisley
Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet om det er krav på bruk av t-skjorte under opptaket, eller om man kan bruke singlet? Er jente, så er ikke snakk om løs singlet hvor niplene vises.

 

Grunnen til at jeg spør er at for at jeg skal få best mulig løft teknikkmessig i benken trenger "bare" skulderblader.

Som nevnt over her så sier PHS at det skal brukes kortermet trøye, da er sikkert singlet godkjent. Hvor hvidt de kontrollerer det vet jeg ikke, men jeg tenker det er naturlig å følge slike føringer.

 

Når det gjelder løfteteknikk så må jeg innrømme at jeg stusser litt på det du sier. Om hvilke type overdel du bruker skal være forskjellen på om du klarer - eller ikke klarer kravet, så er du kanskje ikke godt nok forberedt? Jeg ville ikke følt meg veldig trygg om type overdel skulle være forskjellen mellom bestått opptak eller ikke.

 

Masse lykke til, ha troen på deg selv så går det fint!! :)

Hehe, misforstå meg rett. Kravet er ikke noe problem uavhengig av hvilke klær jeg bruker. Er bare at treneren min er styrkeløfter så jeg er trent til å benke med oppspenn og løfter teknikkmessig bedre om jeg bruker løfte-T-skjorte eller singlet. Men kravet klarer jeg uansett, om teknikken er dårlig eller hva :)

Godt å høre, tenkte meg at det gjaldt noe styrkeløft her ja, hehe :)

Lenke til kommentar

 

Flere som har gjennomført fysiske tester? Hvordan gikk det isåfall med dere? :)

Gjennomførte pulje 1 i Bergen i dag. Ca 22 deltagere mener jeg, 2 stk som dessverre røk på styrke, resten bestått!

 

Skal ta testene imorgen i Bergen. Er veldig spent...

 

Hvilken farge var det ringene under dykketestene? 

 

Fikk dere vite under kondisjons test hvordan dere lå an i forhånd til tid og runder ?  

 

:)  :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...