Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan løses dette rent praktisk for de som kun har søkt Kongsvinger? er vel sikkert noen som kun har gjort det.

Det foregår vel noen telefonsamtaler mellom PHS og Samordna Opptak nå tenker jeg for å løse den floka der...

 

Antall studieplasser i studieåret 2018/2019 ble meldt inn til Samordna Opptak allerede i desember 2017. Altså meldte man inn 720 da fordi det var jo det man hadde fått beskjed om fra politisk hold.

 

At man nå snur så til de grader to måneder før opptaket skal være klart er jo idiotisk.

 

Her er alternativene slik jeg ser det; 

 

1. Alle som kun har søkt studiested Kongsvinger får søknaden automatisk flyttet over til studiested Oslo.

 

2. Alle som kun har søkt studiested Kongsvinger får bestemme selv hvilket studiested søknaden skal gjelde.

 

3. Alle som kun har søkt studiested Kongsvinger får søknaden slettet fordi systemene ikke tillater endringer så sent.

 

Til dere som var så lure å søkte på alle studiestedene, så får dere bare arrangere det i annen rekkefølge innen 1. juli om det skulle vise seg at Kongsvinger faktisk blir nedlagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvordan er bom i forhold til stang når det gjelder pullups? Vet ikke hvor jeg kan finne en bom å teste på.

Det går fint ann å trene på stang. Tipset er at du har hele grepet over stangen og ikke tommelen under :)
En ting jeg meg til forskjell fra trening til opptak er at når du tar pullups i bom så får du støtte på håndbaken. Det får du ikke i stang. Dermed syntes jeg det er tyngre i stangen enn i bom. Så er du innafor på stang er du det mest sannsynlig på bom også.
Lenke til kommentar

Ferdig med intervju i Oslo. Utrolig hyggelige folk, både de ansatte og de andre søkerne! Bare å glede seg til intervjuet folkens, en hyggelig samtale og ikke noe skummelt  :)

Kult!

 

Ser du skriver samtale, var intervjuet i samme form som tidligere år? Hvor alle blir stilt de samme spørsmål, intervjueren er objektiv og gir null respons?

 

For isåfall vil jeg ikke kalt det en samtale, hehe. 

Lenke til kommentar

 

Ferdig med intervju i Oslo. Utrolig hyggelige folk, både de ansatte og de andre søkerne! Bare å glede seg til intervjuet folkens, en hyggelig samtale og ikke noe skummelt :)

Hvordan var det å få intervjuet nærme de fysiske testene? Må ta fly til opptaket så hadde vært fint å fått intervjuet etter noen dager

Vet ikke hvordan det er i Oslo, men i Trondheim var de veldig behjelpelig med dag. Eneste er at jo senere du har fysiske tester jo senere får du nok egnethetsvurdering. Dette fordi dagene for egnethetsvurdering blir fylt opp fortløpende. Eksempelvis hadde jeg fysiske tester som pulje nr 2 i Trondheim. Når vi skulle velge dag for egnethet var allerede dagen etter helt fullt pga pulje 1 hadde fått velge først.

Lenke til kommentar

 

Ferdig med intervju i Oslo. Utrolig hyggelige folk, både de ansatte og de andre søkerne! Bare å glede seg til intervjuet folkens, en hyggelig samtale og ikke noe skummelt  :)

Kult!

 

Ser du skriver samtale, var intervjuet i samme form som tidligere år? Hvor alle blir stilt de samme spørsmål, intervjueren er objektiv og gir null respons?

 

For isåfall vil jeg ikke kalt det en samtale, hehe. 

 

 

Regner med det er samme form som tidligere år, og alle får samme spørsmål ble jeg informert om. 

 

Kanskje jeg formulerte meg litt feil med å kalle det en samtale. Vi snakket litt løst om ulike ting både før og etter intervjuet startet. Under intervjuet var selvfølgelig personen som intervjuet helt objektiv. Jeg syntes det var en hyggelig setting, og langt fra noen av beskrivelsene jeg har lest tidligere - altså var det ikke i nærheten av noe "grilling" 

 

Lenke til kommentar

 

 

Ferdig med intervju i Oslo. Utrolig hyggelige folk, både de ansatte og de andre søkerne! Bare å glede seg til intervjuet folkens, en hyggelig samtale og ikke noe skummelt :)

Kult!

 

Ser du skriver samtale, var intervjuet i samme form som tidligere år? Hvor alle blir stilt de samme spørsmål, intervjueren er objektiv og gir null respons?

 

For isåfall vil jeg ikke kalt det en samtale, hehe.

Regner med det er samme form som tidligere år, og alle får samme spørsmål ble jeg informert om.

 

Kanskje jeg formulerte meg litt feil med å kalle det en samtale. Vi snakket litt løst om ulike ting både før og etter intervjuet startet. Under intervjuet var selvfølgelig personen som intervjuet helt objektiv. Jeg syntes det var en hyggelig setting, og langt fra noen av beskrivelsene jeg har lest tidligere - altså var det ikke i nærheten av noe "grilling"

Føler heller ikke det er noen samtale, men enig med deg i at det ikke er så skummelt som mange forventer :) husker også at jeg personen fra nemda pratet løst og fast om ting når jeg ble fulgt ut.

Lenke til kommentar

Vet noen om 3.klassingene har mulighet til å velge hvem de vil være fadder for? Kan de eventuelt legge inn ønske dersom de kjenner en av de som har kommet inn? :)

 

Lurer også på om parkeringsbøter går under trafikkforseelser som igjen plikter oss til å melde inn til opptaksnemnda? 

Lenke til kommentar

Vet noen om 3.klassingene har mulighet til å velge hvem de vil være fadder for? Kan de eventuelt legge inn ønske dersom de kjenner en av de som har kommet inn? :)

 

Lurer også på om parkeringsbøter går under trafikkforseelser som igjen plikter oss til å melde inn til opptaksnemnda? 

Kan ikke svare på første spm.

 

"Parkeringsbot" er et gebyr og ikke en bot eller et ff. Skader nok ikke å nevne, men tror nok ikke det er nødvendig.

Lenke til kommentar

 

Vet noen om 3.klassingene har mulighet til å velge hvem de vil være fadder for? Kan de eventuelt legge inn ønske dersom de kjenner en av de som har kommet inn? :)

 

Lurer også på om parkeringsbøter går under trafikkforseelser som igjen plikter oss til å melde inn til opptaksnemnda? 

Kan ikke svare på første spm.

 

"Parkeringsbot" er et gebyr og ikke en bot eller et ff. Skader nok ikke å nevne, men tror nok ikke det er nødvendig.

 

Skjønner! Takk for raskt svar :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...