Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

 

Hei!

 

Synd at gjensøkerordningen er avviklet for oss som var godkjent, hehe...

 

Men tror dere at det vil veie positivt å ha blitt egnet under intervju i fjor? Eller har phs slettet all info om dette..

Ved et mulig avslag, burde man kunne slå i bordet med at man ble godkjent i fjor.

 

Hva tenker dere?

 

-B

Når jeg var på opptaket ifjor så pratet jeg med han som intervjuet meg om dette. Han sa at det naturligvis er en fordel for deg, siden du vet hva du går til og sånt. Men han sa også at det har hendt at folk som ble godkjent på et tidligere forsøk ikke ble det på sitt neste forsøk. Så det er nok ingen garantier. Tviler også på at det at du ble godkjent før er et godt argument i en evt. klage på at du ikke blir det denne gangen.

 

Ja, ligger mye sant i det :) Stusser litt på hvordan en person som ble godkjent et år, ikke ble det neste år, dette må ha vært før gjensøkerordning isåfall. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hei!

 

Synd at gjensøkerordningen er avviklet for oss som var godkjent, hehe...

 

Men tror dere at det vil veie positivt å ha blitt egnet under intervju i fjor? Eller har phs slettet all info om dette..

Ved et mulig avslag, burde man kunne slå i bordet med at man ble godkjent i fjor.

 

Hva tenker dere?

 

-B

Når jeg var på opptaket ifjor så pratet jeg med han som intervjuet meg om dette. Han sa at det naturligvis er en fordel for deg, siden du vet hva du går til og sånt. Men han sa også at det har hendt at folk som ble godkjent på et tidligere forsøk ikke ble det på sitt neste forsøk. Så det er nok ingen garantier. Tviler også på at det at du ble godkjent før er et godt argument i en evt. klage på at du ikke blir det denne gangen.

Ja, ligger mye sant i det :) Stusser litt på hvordan en person som ble godkjent et år, ikke ble det neste år, dette må ha vært før gjensøkerordning isåfall.
Stemmer at det var før gjensøkerordningen. Søkte selv første gang før ordningen ble igangsatt og derfor vi pratet om det. Men man kan forandre seg over tid, eller klart å skjule noe første gangen som kommer frem den andre. Men det blir jo vanskelig å si selvfølgelig.
Lenke til kommentar

Hvis man har blitt innkalt til fysiske tester. Betyr det at legeerklæringen var godkjent?

I utgangspunktet ja. Legeerklæringen er en del av de formelle kravene. Man kaller ikke inn personer til fysiske tester dersom man ikke oppfyller de formelle kravene.

 

Men; dersom man egentlig burde blitt diskvalifisert kan man risikere at dette oppdages på et se ere tidspunkt.

 

En annen oppfordring til de som eventuelt har skjult tidligere skader/skavanker i håp om å komme inn. Tenk over at det er en grunn til at de medisinske kravene er slik de er. Det er lite som er mer irriterende enn en makker/student som ikke kan gjøre/delta på noe som helst fordi de har en gammel skade som hindrer de i å gjøre noe.

Lenke til kommentar

 

Hvis man har blitt innkalt til fysiske tester. Betyr det at legeerklæringen var godkjent?

I utgangspunktet ja. Legeerklæringen er en del av de formelle kravene. Man kaller ikke inn personer til fysiske tester dersom man ikke oppfyller de formelle kravene.

 

Men; dersom man egentlig burde blitt diskvalifisert kan man risikere at dette oppdages på et se ere tidspunkt.

 

En annen oppfordring til de som eventuelt har skjult tidligere skader/skavanker i håp om å komme inn. Tenk over at det er en grunn til at de medisinske kravene er slik de er. Det er lite som er mer irriterende enn en makker/student som ikke kan gjøre/delta på noe som helst fordi de har en gammel skade som hindrer de i å gjøre noe.

 

Takker for svar.

 

Sendte inn legeerklæring hvor jeg hørte dårligere på 6000 hertz enn den andre hertzene. Hørte faktisk bedre på 8000 hertz. noe jeg syntes vart rart. 

 

Dette er første gang jeg søker politihøyskolen og er enig med deg at sende inn legeerklæring som skjuler skader er feil.  

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Sendte inn legeerklæring hvor jeg hørte dårligere på 6000 hertz enn den andre hertzene. Hørte faktisk bedre på 8000 hertz. noe jeg syntes vart rart.

 

Dette er første gang jeg søker politihøyskolen og er enig med deg at sende inn legeerklæring som skjuler skader er feil.

Spørsmålet er hvor mange db du hadde på de ulike hz. Under ligger kravene til PHS.

Hørsel måles for frekvensene 500, 1000, 2000, 3000, 4000 og 6000Hz. Verdiene skal på hvert øre ikke overstige 35dB på frekvensene 500, 1000 og 2000Hz, eller 40dB på frekvensene 3000, 4000 og 6000Hz.

Men dersom du har blitt kalt inn til fysiske så tror jeg nok du kan føle deg trygg.

Lenke til kommentar

 

Takker for svar.

 

Sendte inn legeerklæring hvor jeg hørte dårligere på 6000 hertz enn den andre hertzene. Hørte faktisk bedre på 8000 hertz. noe jeg syntes vart rart.

 

Dette er første gang jeg søker politihøyskolen og er enig med deg at sende inn legeerklæring som skjuler skader er feil.

Spørsmålet er hvor mange db du hadde på de ulike hz. Under ligger kravene til PHS.

Hørsel måles for frekvensene 500, 1000, 2000, 3000, 4000 og 6000Hz. Verdiene skal på hvert øre ikke overstige 35dB på frekvensene 500, 1000 og 2000Hz, eller 40dB på frekvensene 3000, 4000 og 6000Hz.

Men dersom du har blitt kalt inn til fysiske så tror jeg nok du kan føle deg trygg.

 

Var det jeg tenkte

Lenke til kommentar

Er det noen som kan si noe om det er viktigst med god kondisjon eller god teknikk når man gjennomfører kondisjonstesten og skal legge seg ned på mage og rygg? :)

 

Nå er ikke jeg instruktør under testene, men slik jeg forstod det i fjor så er det viktig med en god kombinasjon. Du trenger kondisjon for å klare alle rundene innen tiden. Men samtidig må du ha god teknikk, for om øvelsen ikke utføres med riktig teknikk kan det føre til at du blir "eliminert". Var dog flere i min pulje i fjor som ble eliminert pga for dårlig teknikk og gjentatte beskjeder om dette.

Lenke til kommentar

Hei,

Vil det bli urin-prøve på det fysiske opptaket/egnethetsvurdering? Må jeg ta med meg et uringlass, eller har det ikke vært tilfelle at du må gi urin på opptaket?

Slik var det før. Se innkalling hva du trenger å ta med deg. Står det ikke så dropp å ta det med.

Lenke til kommentar

Har noen her som har gått igjennom egnehetsvurderingen noen tips og råd for hvordan forberede seg ?

 

Er første gang jeg søker Politihøyskolen og prøver og forberede meg etter beste evne.

 

Emil

Du kan lese kriteriene for egnethetsvurderingen på phs sine nettsider. Egnethetsvurderingen er ikke noe man kan forberede noe særlig. Enten går du igjennom, ellers så gjør du ikke det.

Lenke til kommentar

Hei,

Vil det bli urin-prøve på det fysiske opptaket/egnethetsvurdering? Må jeg ta med meg et uringlass, eller har det ikke vært tilfelle at du må gi urin på opptaket?

Tidligere var dette en del av opptaket. Såvidt jeg vet er det fjernet nå, men som krimt3k sier så er det bare å forholde seg til det som står i innkallingen.

 

Når det er sagt er det verdt å legge til at man gjennom de tre årene på PHS kan bli plukket ut til tilfeldig kontroll.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...