Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

Hvordan og hvor lenge restituerer dere kroppen før opptaket?

Jeg unngår trening siste uken, men er i bevegelse via gåturer i skog o.l. Vurderer en kjempelett jogg 3 dager før. Spiser så rent som jeg klarer :w00t:

Jeg har opptak på tirsdag. Hadde en tung økt i går, så tenker å ta det rolig de få dagene jeg har igjen og håpe det er nok. Blir nok noen gåturer som du sier, godt å holde kroppen igang, og tenke på noe annet enn at opptaksdagen nærmer seg  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan og hvor lenge restituerer dere kroppen før opptaket?

Jeg unngår trening siste uken, men er i bevegelse via gåturer i skog o.l. Vurderer en kjempelett jogg 3 dager før. Spiser så rent som jeg klarer :w00t:

Ingenting. Eneste er vel at jeg muligens velger og ikke trene ben dagen før.

Lenke til kommentar

 

Hvordan og hvor lenge restituerer dere kroppen før opptaket?

Jeg unngår trening siste uken, men er i bevegelse via gåturer i skog o.l. Vurderer en kjempelett jogg 3 dager før. Spiser så rent som jeg klarer :w00t:

Ingenting. Eneste er vel at jeg muligens velger og ikke trene ben dagen før.

Jeg trener spesifikt på testene hele uken, men i mye mindre grad enn vanlige treningsøkter jeg har. Tar også helt fri dagen før opptak med unntak av en rolig gå/joggetur.

Lenke til kommentar

Hvordan og hvor lenge restituerer dere kroppen før opptaket?

Jeg unngår trening siste uken, men er i bevegelse via gåturer i skog o.l. Vurderer en kjempelett jogg 3 dager før. Spiser så rent som jeg klarer :w00t:

Jeg kommer til å trene som vanlig, og ta dagen med opptak som en treningsøkt :) Prøve å bare glemme at det er den viktigste testen jeg har hatt og heller bare gjøre så godt jeg kan ??

Lenke til kommentar

Noen som har tatt fysiske opptaksprøver i Bergen? hvilken rekkefølge var de fysiske testene i? Brukte de røde ringer under dykketestene ?

 

Emil

Ja, jeg tok der i fjor. Var først undervannssvømming, dykk, lengdesvømming, pull ups, benk og løping til slutt. De brukte gule ringer under mitt opptak i fjor om jeg ikke husker helt feil. Underlaget i bassenget på haakonsvern er mørkt så syntes det var litt vanskelig å se ringene før man var veldig nære, men gikk helt fint!

Lenke til kommentar

 

Noen som har tatt fysiske opptaksprøver i Bergen? hvilken rekkefølge var de fysiske testene i? Brukte de røde ringer under dykketestene ?

 

Emil

Ja, jeg tok der i fjor. Var først undervannssvømming, dykk, lengdesvømming, pull ups, benk og løping til slutt. De brukte gule ringer under mitt opptak i fjor om jeg ikke husker helt feil. Underlaget i bassenget på haakonsvern er mørkt så syntes det var litt vanskelig å se ringene før man var veldig nære, men gikk helt fint!

 

Takker for svar :))

Lenke til kommentar

Synes lav bom øvelsen er vanskelig å vite om jeg utfører korrekt fordi jeg må bruke en vanlig vektstang med beina på en benk, vet ikke hvor høyt opp jeg må komme med brystet, eller hvor lang avstand jeg må ha mellom henda. Noen som har noen tips der?

Lenke til kommentar

Noen som har tatt fysiske testene i Oslo og vet rekkefølgen?

Jeg var på fysiske tester i dag. De har gjort noe om på rekkefølgen fra tidligere år, vi hadde det i denne rekkefølgen:

1. Bom

2. Benkpress

3. Løping

4. Undervanssvømming

5. Dykk 2,5 m

6. 100 m svømming

 

Vi ble delt inn i puljer på 4 som holdt sammen under alle øvelsene. Når de fire i puljen var ferdig med én øvelse gikk man direkte til neste, ingen pause imellom.

Lenke til kommentar

I tillegg er det ikke lenger noen sekundanter som forteller deg om du ligger foran eller bak på løpetesten (rundene blir telt høyt for deg, så du slipper å telle). Henger et skjema som viser runder/ klokkeslett på veggen slik at du selv kan følge med hvordan du ligger an. Så henger det en digital klokke på veggen som teller ned fra 6 min. 

 

Masse lykke til med testene! Jeg tok dem i dag, ingenting å grue seg for  :)

Endret av c97
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg er det ikke lenger noen sekundanter som forteller deg om du ligger foran eller bak på løpetesten (rundene blir telt høyt for deg, så du slipper å telle). Henger et skjema som viser runder/ klokkeslett på veggen slik at du selv kan følge med hvordan du ligger an. Så henger det en digital klokke på veggen som teller ned fra 6 min.

 

Masse lykke til med testene! Jeg tok dem i dag, ingenting å grue seg for :)

Hva f?? I Oslo??

Lenke til kommentar

 

I tillegg er det ikke lenger noen sekundanter som forteller deg om du ligger foran eller bak på løpetesten (rundene blir telt høyt for deg, så du slipper å telle). Henger et skjema som viser runder/ klokkeslett på veggen slik at du selv kan følge med hvordan du ligger an. Så henger det en digital klokke på veggen som teller ned fra 6 min.

 

Masse lykke til med testene! Jeg tok dem i dag, ingenting å grue seg for :)

Hva f?? I Oslo??

 

uff. Virker stressende og følge med på nedtellingen!!

Lenke til kommentar

I tillegg er det ikke lenger noen sekundanter som forteller deg om du ligger foran eller bak på løpetesten (rundene blir telt høyt for deg, så du slipper å telle). Henger et skjema som viser runder/ klokkeslett på veggen slik at du selv kan følge med hvordan du ligger an. Så henger det en digital klokke på veggen som teller ned fra 6 min.

 

Masse lykke til med testene! Jeg tok dem i dag, ingenting å grue seg for :)

Hvordan har de da kontroll på at alle klarer alle rundene innen tiden? Virket veldig tungvindt

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...