Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

 

 

Flere som har gjennomført fysiske tester? Hvordan gikk det isåfall med dere? :)

Gjennomførte pulje 1 i Bergen i dag. Ca 22 deltagere mener jeg, 2 stk som dessverre røk på styrke, resten bestått!

Skal ta testene imorgen i Bergen. Er veldig spent...

 

Hvilken farge var det ringene under dykketestene?

 

Fikk dere vite under kondisjons test hvordan dere lå an i forhånd til tid og runder ?

 

:):)

Går nok veldig fint, var utrolig trivelige folk på opptak :) ringene var røde, og var enkle å se. Det var sekundanter som oppdaterte deg hele tiden på hvordan du lå an på tid og runder ja. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Flere som har gjennomført fysiske tester? Hvordan gikk det isåfall med dere? :)

Gjennomførte pulje 1 i Bergen i dag. Ca 22 deltagere mener jeg, 2 stk som dessverre røk på styrke, resten bestått!
Skal ta testene imorgen i Bergen. Er veldig spent...

 

Hvilken farge var det ringene under dykketestene?

 

Fikk dere vite under kondisjons test hvordan dere lå an i forhånd til tid og runder ?

 

:) :)

Går nok veldig fint, var utrolig trivelige folk på opptak :) ringene var røde, og var enkle å se. Det var sekundanter som oppdaterte deg hele tiden på hvordan du lå an på tid og runder ja. Lykke til!!

 

Takker for svar  :)  Lykke til deg videre. Håper du kommer inn  :)  

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Flere som har gjennomført fysiske tester? Hvordan gikk det isåfall med dere? :)

Gjennomførte pulje 1 i Bergen i dag. Ca 22 deltagere mener jeg, 2 stk som dessverre røk på styrke, resten bestått!
Skal ta testene imorgen i Bergen. Er veldig spent...

 

Hvilken farge var det ringene under dykketestene?

 

Fikk dere vite under kondisjons test hvordan dere lå an i forhånd til tid og runder ?

 

:) :)

Går nok veldig fint, var utrolig trivelige folk på opptak :) ringene var røde, og var enkle å se. Det var sekundanter som oppdaterte deg hele tiden på hvordan du lå an på tid og runder ja. Lykke til!!

Takker for svar :) Lykke til deg videre. Håper du kommer inn :)

Ingen problem, hjelper gjerne! Takk for det, håper det samme for deg :)

Lenke til kommentar

 

 

Flere som har gjennomført fysiske tester? Hvordan gikk det isåfall med dere? :)

Gjennomførte pulje 1 i Bergen i dag. Ca 22 deltagere mener jeg, 2 stk som dessverre røk på styrke, resten bestått!

Skal ta testene imorgen i Bergen. Er veldig spent...

 

Hvilken farge var det ringene under dykketestene?

 

Fikk dere vite under kondisjons test hvordan dere lå an i forhånd til tid og runder ?

 

:):)

Hadde testene i Trondheim i dag! Var 21 av 26 som bestod alle :D i Trondheim var rekkefølgen slik: undervannssvømming, dykk, svømming, hang up, benk og løp til slutt!

Lenke til kommentar

 

 

 

Flere som har gjennomført fysiske tester? Hvordan gikk det isåfall med dere? :)

Gjennomførte pulje 1 i Bergen i dag. Ca 22 deltagere mener jeg, 2 stk som dessverre røk på styrke, resten bestått!

Skal ta testene imorgen i Bergen. Er veldig spent...

 

Hvilken farge var det ringene under dykketestene?

 

Fikk dere vite under kondisjons test hvordan dere lå an i forhånd til tid og runder ?

 

:):)

Hadde testene i Trondheim i dag! Var 21 av 26 som bestod alle :D i Trondheim var rekkefølgen slik: undervannssvømming, dykk, svømming, hang up, benk og løp til slutt!

Hvilken farge var det på ringene og hva var det folk strøk på? ?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Flere som har gjennomført fysiske tester? Hvordan gikk det isåfall med dere? :)

Gjennomførte pulje 1 i Bergen i dag. Ca 22 deltagere mener jeg, 2 stk som dessverre røk på styrke, resten bestått!

Skal ta testene imorgen i Bergen. Er veldig spent...

 

Hvilken farge var det ringene under dykketestene?

 

Fikk dere vite under kondisjons test hvordan dere lå an i forhånd til tid og runder ?

 

:):)

Hadde testene i Trondheim i dag! Var 21 av 26 som bestod alle :D i Trondheim var rekkefølgen slik: undervannssvømming, dykk, svømming, hang up, benk og løp til slutt!
Hvilken farge var det på ringene og hva var det folk strøk på? ?

I Trondheim var det røde på undervannssvømming og gul på dykk. Var en som røk på svømming og resten på styrke.

Lenke til kommentar

Jeg stusser litt på en regel for løpetesten. Det står på phs sin nettside at "Forlengs eller sidelengs rulle er ikke tillatt". Sidelengs rulle skjønner jeg jo. Men hva menes egentlig med forlengs rulle? :hmm: noen som kan forklare?

Denne regelen er der for å forhindre at folk blant annet stuper kråke, hvor skuldrene også berører matta.

Lenke til kommentar

 

Jeg stusser litt på en regel for løpetesten. Det står på phs sin nettside at "Forlengs eller sidelengs rulle er ikke tillatt". Sidelengs rulle skjønner jeg jo. Men hva menes egentlig med forlengs rulle? :hmm: noen som kan forklare?

Denne regelen er der for å forhindre at folk blant annet stuper kråke, hvor skuldrene også berører matta

Aha, takk! Nei stupe kråke skal jeg nok klare å unngå hehhe :)

Lenke til kommentar

Har dere testet alle øvelsene fortløpende på samme dag på forhånd sånn som det er på opptaket? Greier alt nå, men da trener jeg løp en dag, styrke en dag og svømming en dag. Er redd jeg skal være så sliten på den siste øvelsen at jeg ikke greier det fordi jeg har ikke muligheten til å teste alle øvelsene fortløpende på forhånd.

Lenke til kommentar

Har dere testet alle øvelsene fortløpende på samme dag på forhånd sånn som det er på opptaket? Greier alt nå, men da trener jeg løp en dag, styrke en dag og svømming en dag. Er redd jeg skal være så sliten på den siste øvelsen at jeg ikke greier det fordi jeg har ikke muligheten til å teste alle øvelsene fortløpende på forhånd.

Jeg har testet alt på samme dag utenom dykk, da jeg er såpass trygg på de to undervannsøvelsene. Da jeg testet gikk jeg rett fra styrke til løp, hadde vel 2-5 minutter pause mellom. Ikke undervurder adrenalinet du får påå opptaket og ikke minst viljen. Min kondisjon er helt på det jevne, men er innenfor kravet med ålreit margin. Personlig føler jeg at løpetesten går mye på ren og skjær vilje.

Lenke til kommentar

 

Har dere testet alle øvelsene fortløpende på samme dag på forhånd sånn som det er på opptaket? Greier alt nå, men da trener jeg løp en dag, styrke en dag og svømming en dag. Er redd jeg skal være så sliten på den siste øvelsen at jeg ikke greier det fordi jeg har ikke muligheten til å teste alle øvelsene fortløpende på forhånd.

Jeg har testet alt på samme dag utenom dykk, da jeg er såpass trygg på de to undervannsøvelsene. Da jeg testet gikk jeg rett fra styrke til løp, hadde vel 2-5 minutter pause mellom. Ikke undervurder adrenalinet du får påå opptaket og ikke minst viljen. Min kondisjon er helt på det jevne, men er innenfor kravet med ålreit margin. Personlig føler jeg at løpetesten går mye på ren og skjær vilje.

 

Ja løpetesten er jeg ikke så bekymret for, er enig i at det går mye på vilje. Jeg er mest bekymret for hvis jeg må ha svømming til slutt, fordi det er det jeg er svakest på. Hadde jeg hatt svømming først hadde jeg vært rimelig sikker for da har jeg mye krefter, men hvis jeg allerede er sliten etter løpinga... 

Lenke til kommentar

https://www.politiforum.no/artikler/ingen-ekstra-kroner-til-distriktene/437489

 

 

Studieplassene kuttes fra 720->550.

Kongsvinger bachelorutdanning avsluttes.

I alle dager.... Dette var skummelt. Avsluttes bachelor ved kongsvinger allerede fra høsten, dvs at alle som har søkt kongsvinger må søke annet studiested eller omprioritere?

 

Redusert antall studieplasser tyder også på at snittet kommer til å øke vesentlig på årets opptak....

 

50 Konkurransepoeng på samtlige studieplasser er vell ikke helt urealistisk...

Endret av BravoMike
Lenke til kommentar

 

https://www.politiforum.no/artikler/ingen-ekstra-kroner-til-distriktene/437489

 

 

Studieplassene kuttes fra 720->550.

Kongsvinger bachelorutdanning avsluttes.

I alle dager.... Dette var skummelt. Avsluttes bachelor ved kongsvinger allerede fra høsten, dvs at alle som har søkt kongsvinger må søke annet studiested eller omprioritere?

 

Redusert antall studieplasser tyder også på at snittet kommer til å øke vesentlig på årets opptak....

 

50 Konkurransepoeng på samtlige studieplasser er vell ikke helt urealistisk...

Da blir det rift om plassene ja! Merkelig at dette kommer nå etter at fristen for å søke har gått ut, selvom det går på det reviderte statsbudsjettet.

Må nok forvente at det blir et betydelig trangere nåløye mtp konkurransepoengene nå ja.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...