Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

 

 

 

Nå har jeg ikke søkt på PHS, men synes det er ganske interessant å følge med her.

Jeg kan egentlig ikke fatte at noen som seriøst vil inn på PHS ikke klarer de testene på opptak.

De fysiske testene er et av de elementene som er godt kjent og forklart på forhånd, i forhold til de andre vurderingene som blir vektlagt.

Har en bekjent som tidligere var befal i Marinejegerkommandoen. Han sa at det de fleste på deres opptak strøk på var det psykiske.

Det var nesten tatt som en selvfølge at alle søkere klarte de fysiske kravene med grei margin.

 

Må si meg enig her. All jobben med å skaffe attester, og i det hele tatt muligheten til å komme inn på den utdanningen man vil - men det å trene i kanskje en mnd om man er utrent gidder ikke folk... Jeg var sjeleglad da jeg ble kalt inn til opptak pga at jeg er fargeblind. Er kun nervøs for egnethetstesten nå.. Bare å være ærlig så går vel det også fint :)

Det er ikke like enkelt for alle å trene seg opp til å klare kravene. En mnd?? Jeg har trent for opptak 5-6 ganger i uka siden desember. Likevel er jeg ikke sikker på om jeg klarer styrkedelen. Folk er forskjellige, og jeg hadde i utgangspunktet 0 styrke i armene. jeg klarte ikke stangen en gang i begynnelsen (20kg), mens nå klarer jeg 30 kg. Altså er jeg fremdeles ikke helt i mål.

 

Synes ikke man skal dømme de som ikke klarer testene. For alt en vet har vedkommende jobbet mye hardere enn deg for å komme inn. Alle har et ulikt utgangspunkt.

Samme her!! Starta med 0 styrke, 0 kondisjon og omtrent 0 svømmeferdigheter. Har trent nesten hver eneste dag siden januar og klarer nå alle testene, bortsett fra løpetesten. Vil forsatt gi opptaket en sjanse, noe jeg synes alle som har blitt kalt inn burde gjøre. Man taper absolutt ingenting på det :)

Det ble helt feil det jeg skrev. Deres tilfeller er selvfølgelig ikke av de jeg mener er slappe. Men de som rett og slett ikke gidder å trene før opptaket og "tar det som det kommer" og deretter klager på å ikke komme inn blir litt feil. Lykke til alle sammen og til alle dere som har trent dere opp - bra jobba! ? Jeg har selv trent meg opp fra kyssesyken og 45kg med en høyde på 184cm.. så har jobba en del jeg og. Men med pågangsmot og et mål går det meste ??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Vil ønske lykke til de som søker beredskapstroppen. Å være forberedt er alltid en god ting for å lykkes.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Vil ønske lykke til de som søker beredskapstroppen. Å være forberedt er alltid en god ting for å lykkes.

For øvrig er det heller ikke opptak til beredskapstroppen i år. Neste opptak er 2019.

 

Edit: kun til info ??

Endret av DeQu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

DeQu takker så meget for oppdateringen. Syntes allikevel det var viktigt å understreke hvor viktig å ha folk som vil ofre livet for landet og dens verdier. Takk til alle som søker å bli lovens voktere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

DeQu takker så meget for oppdateringen. Syntes allikevel det var viktigt å understreke hvor viktig å ha folk som vil ofre livet for landet og dens verdier. Takk til alle som søker å bli lovens voktere. ;)

Lenke til kommentar

Hei,

Er folk sikre på at du får svar på om du er funnet egnet 20.juli?

Har lest i tidligere tråder om folk som ikke er blitt funnet egnet - og de har fått svar litt tidligere på avslag.

Stemmer det?

Tidligere har det vært slik at du kun får beskjed om du ikke blir funnet egnet. Normalt har dette skjedd i starten av juli. Dersom du ikke får beskjed om at du ikke er funnet egnet, så er du med i konkurransen om plasser 20.juli.

 

Sendes også ut før hovedopptaket, da man skal ha mulighet til å klage på vedtaket.

Endret av Oaaphs
Lenke til kommentar

Det var det jeg tenkte meg, ellers ville det ha vært vanskelig å klage. Da kan man regne med å få et svar på starten av juli i forhold til egenhet.

 

Hei,
Er folk sikre på at du får svar på om du er funnet egnet 20.juli?
Har lest i tidligere tråder om folk som ikke er blitt funnet egnet - og de har fått svar litt tidligere på avslag.
Stemmer det?

Tidligere har det vært slik at du kun får beskjed om du ikke blir funnet egnet. Normalt har dette skjedd i starten av juli. Dersom du ikke får beskjed om at du ikke er funnet egnet, så er du med i konkurransen om plasser 20.juli.

Sendes også ut før hovedopptaket, da man skal ha mulighet til å klage på vedtaket.

 

Lenke til kommentar

 

Det var det jeg tenkte meg, ellers ville det ha vært vanskelig å klage. Da kan man regne med å få et svar på starten av juli i forhold til egenhet.

 

Hei,

Er folk sikre på at du får svar på om du er funnet egnet 20.juli?

Har lest i tidligere tråder om folk som ikke er blitt funnet egnet - og de har fått svar litt tidligere på avslag.

Stemmer det?

Tidligere har det vært slik at du kun får beskjed om du ikke blir funnet egnet. Normalt har dette skjedd i starten av juli. Dersom du ikke får beskjed om at du ikke er funnet egnet, så er du med i konkurransen om plasser 20.juli.

 

Sendes også ut før hovedopptaket, da man skal ha mulighet til å klage på vedtaket.

 

 

Har du allerede hatt egnethetsvurdering? 

Lenke til kommentar

 

 

Det var det jeg tenkte meg, ellers ville det ha vært vanskelig å klage. Da kan man regne med å få et svar på starten av juli i forhold til egenhet.

 

Hei,

Er folk sikre på at du får svar på om du er funnet egnet 20.juli?

Har lest i tidligere tråder om folk som ikke er blitt funnet egnet - og de har fått svar litt tidligere på avslag.

Stemmer det?

Tidligere har det vært slik at du kun får beskjed om du ikke blir funnet egnet. Normalt har dette skjedd i starten av juli. Dersom du ikke får beskjed om at du ikke er funnet egnet, så er du med i konkurransen om plasser 20.juli.

 

Sendes også ut før hovedopptaket, da man skal ha mulighet til å klage på vedtaket.

Har du allerede hatt egnethetsvurdering?

Litt usikker på hvem av oss du spør, men jeg har ikke hatt. Måtte ha fysisk opptak litt lenger ut i mai, så det ikke skulle kræsje med eksamner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det lov å bytte på å svømme crawl og bryst?? eller må man velge én?

Nei, når du først har valgt en svømmestil så må du fullføre hele løpet slik. Så her gjelder det å velge riktig fra starten av. Selv om du ikke orker mer så er det bare å hive seg fremover rett og slett. :)

 

(NB. Sterk grad av ironi her altså.)

Endret av Gjossen
Lenke til kommentar

Noen som har vært på opptak som fargeblinde før? Lurer egentlig bare på om de spør og graver mye om det når man kommer på opptak. Ble jo godkjent av legene, så det bør vel ikke bli noe problemer videre?

Hvordan fargeblind er du? Jeg skjønner ikke hvordan dette har gått igjennom. Vet ikke kravene for fargeblindhet når det er sagt.

Lenke til kommentar

Noen som har vært på opptak som fargeblinde før? Lurer egentlig bare på om de spør og graver mye om det når man kommer på opptak. Ble jo godkjent av legene, så det bør vel ikke bli noe problemer videre?

Tror du bør være ærlig på det hvertfall. I følge phs står det at total fargeblindhet er direkte diskvalifiserende. Vet ikke hvordan synet er, men vil ikke fargeblindhet være et hinder når det gjelder signalement og eventuelt vitne?

Lenke til kommentar

 

Noen som har vært på opptak som fargeblinde før? Lurer egentlig bare på om de spør og graver mye om det når man kommer på opptak. Ble jo godkjent av legene, så det bør vel ikke bli noe problemer videre?

Hvordan fargeblind er du? Jeg skjønner ikke hvordan dette har gått igjennom. Vet ikke kravene for fargeblindhet når det er sagt.

Er ikke ille. Er noen nyanser av rød og grønn som blandes. Bomma på 2 av de bildene på testen hos legen. Legen sendte inn hvilke jeg bomma på før jeg fikk beskjed om at det gikk igjennom

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...