Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

 

 

Hva skjer om man blir ikke egnet etter intervjuet? Får man vite grunn da?

Hva skjer videre hvis man er uenig i grunnen og klager? si de sier man ikke er moden nok men man klager? Hvordan virker det, får man sagt hvorfor man er uenig osv? også innkalt foran et klageutvalg?

 

Ingen som vet?

Man blir ikke innkalt til klageutvalg. Man kan klage dersom man er uenig ved å skrive et brev med en klage, og sende den til PHS, det står forklart på mailen du mottar etter du eventuelt har blitt uegnet. Klagen min gikk gjennom, så det lønner seg å gjøre dersom du føler du er feil vurdert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde det ikke ha vært like krav for kvinner som menn på avsluttende fysiske tester i siste året på politihøgskolen, for de av dem som skal ut til ordenstjenesten? Ikke at jeg har noe imot, men mener at alle de som skal utføre samme ordenstjeneste må gjennom samme krav, i og med at ordenstjenesten er fysiske krevende og som kan gå ut over sikkerheten deres under krevende oppdrag.

Lenke til kommentar

Burde det ikke ha vært like krav for kvinner som menn på avsluttende fysiske tester i siste året på politihøgskolen, for de av dem som skal ut til ordenstjenesten? Ikke at jeg har noe imot, men mener at alle de som skal utføre samme ordenstjeneste må gjennom samme krav, i og med at ordenstjenesten er fysiske krevende og som kan gå ut over sikkerheten deres under krevende oppdrag.

Dette er en lang diskusjon som har vedvart en god periode. Det er nå enn slik at vi menn og kvinner er forskjellig bygd opp fysisk. Jeg kan være enig i at kravene blant annet på 3000m burde være likt. Men jeg ser ikke for meg at mange jenter tar 110kg i benkpress i B3, selv med tre års trening. Så er det en gang sånn at fysisk styrke ikke betyr alt ute på gata. Noen ganger kommer man ikke unna det å bruke fysisk makt. Er ikke selv så voldsomt sterk, men det er pr dags dato ingen som har sprunget ifra meg, eller at noen har klart å vri seg unna en pågripelse. Og ja, jeg jobber på en ordensavdeling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Mener også ha lest en statistikk på at kvinnelige betjenter langt sjeldnere havner i klammeri enn mannlige uten at jeg har grunnlaget for hånden. Noen som også har lest dette?

Lenke til kommentar

Mener også ha lest en statistikk på at kvinnelige betjenter langt sjeldnere havner i klammeri enn mannlige uten at jeg har grunnlaget for hånden. Noen som også har lest dette?

Jeg har ikke lest det, men et kvinnelig familiemedlem som jobber i politiet har langt på vei bekreftet det. Hvertfall der hun jobber og der er det en jevn fordeling mellom kjønnene.

Lenke til kommentar

Mener også ha lest en statistikk på at kvinnelige betjenter langt sjeldnere havner i klammeri enn mannlige uten at jeg har grunnlaget for hånden. Noen som også har lest dette?

 

ikke hørt om noen som har noe konkret statistikk på dette, men finstad har jo forsket mye på dette med kjønnsroller i politiet. mye interessant lesning her: https://brage.bibsys.no/xmlui/bitstream/handle/11250/175028/1/Politirollengjennom100%C3%A5r.pdf (side 193-203).

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er noen harde øvelser i løpet av studieårene på PHS? Jeg har akuratt vært i garden, og det værste jeg visste var å hate... Tror ikke jeg gidder PHS om det er det. Men ellers er jeg veldig motivert :)

 

 

Hør etter, jeg kan ikke si så mye fordi det er taushetsbelagt. Men det er tre uker i B3 som er ganske harde. Kan sammenlignes med mestringen på vakt og sikring i militæret, altså litt hardere enn garden. Men det klarer du :) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Du skal jo trenes opp i å kunne stå i tøffe situasjoner. You never rise to the occation, you always fall down to the level of your training.

 

Ser du dette som et problem er det ikke vits i å søke PHS :-)

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om det er noen harde øvelser i løpet av studieårene på PHS? Jeg har akuratt vært i garden, og det værste jeg visste var å hate... Tror ikke jeg gidder PHS om det er det. Men ellers er jeg veldig motivert :)

Hør etter, jeg kan ikke si så mye fordi det er taushetsbelagt. Men det er tre uker i B3 som er ganske harde. Kan sammenlignes med mestringen på vakt og sikring i militæret, altså litt hardere enn garden. Men det klarer du :)

B3-leir er ikke hard. Ei heller samenlignbar med mestring/hat-øvelser fra Forsvaret.

 

Det er 3 uker med operativ trening og skyting, og er på mange måter «høydepunktet» i hele utdanninga som ellers er veldig teoretisk. (Sett bort fra B2..) Alt som skjer på leir er kjent (får ukeplan).

 

Skikkethet/egnethet er et stort fokusområde i leir. Så det er lett å bli avslørt her om man ikke er fokusert/disiplinert nok innen det operative. Men det er på ingen måte hating eller «mestring».

Endret av fyke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet om det er noen harde øvelser i løpet av studieårene på PHS? Jeg har akuratt vært i garden, og det værste jeg visste var å hate... Tror ikke jeg gidder PHS om det er det. Men ellers er jeg veldig motivert :)

Hør etter, jeg kan ikke si så mye fordi det er taushetsbelagt. Men det er tre uker i B3 som er ganske harde. Kan sammenlignes med mestringen på vakt og sikring i militæret, altså litt hardere enn garden. Men det klarer du :)
B3-leir er ikke hard. Ei heller samenlignbar med mestring/hat-øvelser fra Forsvaret.

 

Det er 3 uker med operativ trening og skyting, og er på mange måter «høydepunktet» i hele utdanninga som ellers er veldig teoretisk. (Sett bort fra B2..) Alt som skjer på leir er kjent (får ukeplan).

 

Skikkethet/egnethet er et stort fokusområde i leir. Så det er lett å bli avslørt her om man ikke er fokusert/disiplinert nok innen det operative. Men det er på ingen måte hating eller «mestring».

Enig. Tre artige uker som folk flest gleder seg til. Det eneste stressmomentet er oppskytingen for de fleste, ellers er det tre artige uker med operativ trening.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om det er noen harde øvelser i løpet av studieårene på PHS? Jeg har akuratt vært i garden, og det værste jeg visste var å hate... Tror ikke jeg gidder PHS om det er det. Men ellers er jeg veldig motivert :)

 

 

Hør etter, jeg kan ikke si så mye fordi det er taushetsbelagt. Men det er tre uker i B3 som er ganske harde. Kan sammenlignes med mestringen på vakt og sikring i militæret, altså litt hardere enn garden. Men det klarer du :)

 

 

 

I alle dager... Dette er jo direkte misvisende. B3 leir er travelt, og folk blir slitne, men det involverer jo ikke noe fysisk ubehag, søvnmangel, straff også videre. De 3 ukene er meget lærerike, og blir kjempebra dersom man møter med rette holdninger og innstilling.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...