Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

Fikk også denne mailen:

Svar: I svært sjeldne tilfeller hender det at det etterfylles fra venteliste også i perioden etter studiestart. Det tilbys da fra toppen av ventelisten, som er rangert på bakgrunn av konkurransepoengsum.

 

Men, fordi alle universiteter og høgskoler som oftest "overbooker" litt, nettopp fordi man vet at færre møter opp enn det som har sagt ja til studieplass, så er det ikke nødvendigvis slik at et manglende oppmøte ved studiestart resulterer i etterfylling.

 

Som tenkt eksempel kan du se for deg at det er 100 studieplasser et sted. Det sendes ut 110 tilbud om studieplass, og 105 personer takker ja til studieplass. Første skoledag møter det opp 101 personer. Man har da hatt frafall ut fra hvor mange som har takket ja, men man er fremdeles "én for mange" opp mot det antallet studieplasser man har. I et slikt tilfelle vil det ikke etterfylles.

 

Politihøgskolen har blant landets høyeste andel Ja-svar og også veldig liten differanse mellom antallet som har takket ja til tilbud og som møter til studiestart. Derfor har vi også svært lite supplering/etterfylling, og så å si aldri etter studiestart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løpet er kjørt...

Svar: Suppleringsopptaket ble gjort ferdig i helgen, men det gikk ikke ut nye tilbud til personer på venteliste verken i Oslo eller i Bodø da disse allerere er fulle. Det gikk ut noen få nye tilbud i Stavern, men suppleringsopptaket er nå avsluttet. Det er svært liten sannsynlighet for at det vil gjennomføres noen etterfyllingsopptak i år.

 

Trist å ha så uflaks i år..

Syntes det er rart egentlig at det kom inn folk fra ventelista til Stavern, men ikke Bodø. Skulle jo tro at de hadde plass i Bodø, de som fikk ny plass i Stavern.

 

Så det er jo sykt uflaks. Men løpet er ikke kjørt enda! Første uka kan det fortsatt etterfylles.

Endret av marud
Lenke til kommentar

Syntes det er rart egentlig at det kom inn folk fra ventelista til Stavern, men ikke Bodø. Skulle jo tro at de hadde plass i Bodø, de som fikk ny plass i Stavern.

 

Så det er jo sykt uflaks. Men løpet er ikke kjørt enda! Første uka kan det fortsatt etterfylles.

Det kan ha noe med overbooking å gjøre, tror jeg. Blir spennende selvom jeg tenker at det ikke kommer til å gå nå etter de svarene jeg har fått på mail. Kan naile det akkurat, takk til dere som har troa ?
Lenke til kommentar

Noen som vet om en bok man kan lese som en forberedelse til inngangen til PHS mens man venter på studiestart.

 

Har lite å gjøre om dagen;)

Kjøp boka på vår vakt. Anbefales men er ikke relevant for selve studiet. Ikke les faglitteratur før du begynner, ta i mot det rådet fra en mangeårig student:)

Lenke til kommentar

Ser at det mest aktuelle flyet for meg lander i Bodø 23:00 fredag den 10. Blir det veldig problematisk å få komt seg bort til og inn i studentboligen på mørkved så sent? Noen som vet noe om dette? Vet at de har noe som heter velkomsten, men vet ikke hvor mye de kan hjelpe så sent. Har sendt mail til de uten å få svar og må nesten bestille fly nå.

Lenke til kommentar

Ser at det mest aktuelle flyet for meg lander i Bodø 23:00 fredag den 10. Blir det veldig problematisk å få komt seg bort til og inn i studentboligen på mørkved så sent? Noen som vet noe om dette? Vet at de har noe som heter velkomsten, men vet ikke hvor mye de kan hjelpe så sent. Har sendt mail til de uten å få svar og må nesten bestille fly nå.

Lokaltog fra Bodø til Mørkved går 23:55 å er fremme ved Mørkved 00:00, så det er jo et alternativ. 

Lenke til kommentar

Ser at det mest aktuelle flyet for meg lander i Bodø 23:00 fredag den 10. Blir det veldig problematisk å få komt seg bort til og inn i studentboligen på mørkved så sent? Noen som vet noe om dette? Vet at de har noe som heter velkomsten, men vet ikke hvor mye de kan hjelpe så sent. Har sendt mail til de uten å få svar og må nesten bestille fly nå.

Evt taxi går nok også.. blir noen hundrelapper men.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke bok, men politiinstruks og politiloven. Sistnevnte finner du inne på lovdata.no

Straffeprosessloven og straffeloven også! Kjøp særtrykk, de er enklere å markere i og bla i :) vil også anbefale Oppgavesamling for juridiske fag ved politihøgskolen. Er ikke pensum, men du får mye flere oppgaver å jobbe med opp mot eksamener
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å ringe velkomsten på ‭75 51 73 00, de skal hente meg fra flyplassen ?

 

Ser at det mest aktuelle flyet for meg lander i Bodø 23:00 fredag den 10. Blir det veldig problematisk å få komt seg bort til og inn i studentboligen på mørkved så sent? Noen som vet noe om dette? Vet at de har noe som heter velkomsten, men vet ikke hvor mye de kan hjelpe så sent. Har sendt mail til de uten å få svar og må nesten bestille fly nå.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med parkerings muligheter i Stavern? Bor i en bolig som ikke har parkering...eventuelt om det er plasser å stå som er avgiftsfri eller om ein trenger parkeringskort? :-)

Det er et par steder det går an å stå med bilen over lengre tid ca. 3 minutter utenfor sentrum. Ellers er det en del parkeringer langs gatene i sentrum hvor det går an å stå utenfor normal arbeidstid ("maks 4 timer, 8-16" typ) (og sommerferien) gratis. Så hvis du ikke står der mens du er på skolen kan det funke mesteparten av tiden. Det er ikke mye parkeringskontroll utenfor sommerperioden, så det er mange som lar bilen stå på gateparkeringer over det som er tillatt, kun et fåtall får bot. Jeg hadde egen parkering, så har ikke personlig erfaring, men inntrykket er at parkering ikke er et stort problem. Det er også noenlunde tilstrekkelig med parkering på skolens område. Har imidlertid sett at det er mange ledige, uregulerte parkeringsplasser ved soldathjemmet og på grusplassen som ligger rett før man kommer inn i Stavern nordfra.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...