Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

Nå er det slik at suppleringsopptaket er over. Jeg står fortsatt uten noen tilbud om studieplass. Merkelig at det ikke er tatt inn noen fra venteliste. Er løpet helt kjørt eller er det god mulighet fra 4 august?

Kan jo hende at noen har takket ja til en annen skoleplass i suppleringsopptaket og at du kan være heldig å få plass 4. August, men man vet jo aldri.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen med erfaring fra B1 som vet når eventuelle fysiske tester vil komme? Starter B1 Bodø og om det kommer før vinteren ønsker jeg å prikke formen.

Det er ingen fysiske tester som må bestås i B1. I Kongsvinger hadde vi 3000m test ganske tidlig (rundt september) som vi tok utenfor skoletid og ga resultatet til læreren i fysisk trening. Samme gjorde vi rundt februar med styrketestene. Resultatene brukes ikke til annet enn å synliggjøre hvordan du ligger an i forhold til eksamen i B3. Dersom du ønsker treningsveiledning vil også læreren se på resultatene og komme med tips til hvor innsatsen bør legges.

 

Det er kun læreren som får vite resultatene og de deles ikke med noen andre med mindre du gjør det selv.

Endret av marud
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen fra Oslo som vil dele når de hadde 3000meter testen? Var det også i september? :D

I Bodø hadde vi også testen i september. De fleste jogget testen i pratetempo og ga litt faen. Etter all isen som hadde blitt fortært på sommeren så var ingen veldig gira på testen. Dette er ikke noe som markeres som bestått eller ikke, jeg ville tatt det knusende med ro :)

Lenke til kommentar

Er du sikker på at suppleringsopptaket er over? Hvilke kilder har du? ?

Jeg spurte samordna opptak. Fikk dette i svar:

Hei.

Suppleringsopptaket er nå kjørt og søkere som har fått nytt tilbud eller har blitt studiekvalifiserte etter hovedpptaket har fått svar i søknaden sin. Søkere som har fått et nytt tilbud har også fått tilsendt e-post.

 

Med vennlig hilsen

Samordna opptak

Lenke til kommentar

I Bodø hadde vi også testen i september. De fleste jogget testen i pratetempo og ga litt faen. Etter all isen som hadde blitt fortært på sommeren så var ingen veldig gira på testen. Dette er ikke noe som markeres som bestått eller ikke, jeg ville tatt det knusende med ro :)

 

Hehe, høres veldig bra ut! :D Takk for svar! :) 

Lenke til kommentar

Krysser alt jeg har for at jeg kommer inn en eller annen gang før skolestart nå. Jeg var så forberedt på at dette skulle ordne seg, så får jeg den smellen i dag. Surt!

Hvilken plass på venteliste er du nå og på hvilket studiested? Det er som tidligere nevnt de som har sagt nei eller ikke besvart søknaden som nå ikke får plass. Det er noen men svært få som ikke møter opp til første studiedag. I Bodø møtte alle opp til første studiedag.

Lenke til kommentar

Hvilken plass på venteliste er du nå og på hvilket studiested? Det er som tidligere nevnt de som har sagt nei eller ikke besvart søknaden som nå ikke får plass. Det er noen men svært få som ikke møter opp til første studiedag. I Bodø møtte alle opp til første studiedag.

Hei! Jeg har vært på ventelisteplass nr 1 i Bodø, helt siden hovedopptaket. Og har ikke fått noe nytt tilbud idag. Endret av Paddd
Lenke til kommentar

Da er det nok ingen som har takket nei til studieplass i Bodø da?

 

Som en av mange stalkere i denne tråden tror jeg problemet er at phs har endret til å overfylle studiene sine. Slik at det nå vil stå noe ala "studiet etterfylles sannsynligvis ikke" helt fra 19 juli. Ville ikke gitt helt opp uansett Paddd. :)

Lenke til kommentar

Løpet er kjørt...

Svar: Suppleringsopptaket ble gjort ferdig i helgen, men det gikk ikke ut nye tilbud til personer på venteliste verken i Oslo eller i Bodø da disse allerere er fulle. Det gikk ut noen få nye tilbud i Stavern, men suppleringsopptaket er nå avsluttet. Det er svært liten sannsynlighet for at det vil gjennomføres noen etterfyllingsopptak i år.

 

Trist å ha så uflaks i år..

Lenke til kommentar

Løpet er kjørt...

Svar: Suppleringsopptaket ble gjort ferdig i helgen, men det gikk ikke ut nye tilbud til personer på venteliste verken i Oslo eller i Bodø da disse allerere er fulle. Det gikk ut noen få nye tilbud i Stavern, men suppleringsopptaket er nå avsluttet. Det er svært liten sannsynlighet for at det vil gjennomføres noen etterfyllingsopptak i år.

 

Trist å ha så uflaks i år..

Enda ikke for sent. Da jeg begynte på PHS var det 5 stykk i Bodø som ikke møtte første skoledag av ulike grunner. Fikk 2 nye i klassen ila første uke. Så kan fortsatt gå!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...