Jump to content
daubyj

SAMLETEST: Elsykkel under 20 000 kroner

Recommended Posts

Og sånn starter nedturen for tek etter at vg kjøpte....

 

jadå, når dei serverer ein test med dyre syklar for folk som ikkje har interesse av å sykle, så blir vel snart tek.no ein nettstad for folk som ikkje er interessert i teknologi:(

  • Like 2

Share this post


Link to post
Annonse

Hva man legger i ordet tek er subjektivt. Hvis man legger ordet teknologi i ordet tek, så favner jo det alt av maskiner og utstyr.

Det gamle Hardware.no (hw.no) er borte.

 

Jeg stiller meg derimot bak undring om kompetansen til å teste så bredt utvalg av alt mulig utstyr som nå.

Jeg tror mange vil brenne seg på anbefalinger fra tek.no. Når man tester noe ut fra et ensidig teknologisk perspektiv, mister man andre sider som robusthet, brukerbehov m.m.

 

Tek.no er en pengemaskin med de fordeler og ulemper det har.

Tek.no serverer fortsatt gode tester, og mer tvilsomme.

Det jeg misliker mest er misbruk av falske overskrifter uten belegg i artikkelen. Falske og sterk misvisende overskrifter kun med formål å fange klikk, med påfølgende penger inn, grunnet mange klikk.

Uansett, å "sutre" over dette hjelper lite.

Samtidig håper jeg mange vil fortsette med sin gode hjelpende hånd på diskusjon.no, når tek.no avslutter sitt samarbeid.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Dette blir som jeg fryktet en avart av dinside.no og vil bli et forbrukerlignende nettsted der det sporadisk vil dukke opp hardware-nyheter innen PC. Dette er litt trist for dette er et nettsted som har fulgt meg i femten år og hatt troen på at dette skulle bli bra frem til nå og at vg ville gi de en sjanse. Dette har også vært det eneste norskspråklige nettstedet jeg har fulgt innenfor teknologi. Det blir mange nye hardwarenyheter utover høsten med Vega og Threadripper. Om det ikke kommer noen relevante kvalitetstester fra disse er det over og ut for min del

  • Like 1

Share this post


Link to post

 

Og sånn starter nedturen for tek etter at vg kjøpte....

 

Jepp, jeg gjorde det eneste rette... Sa opp ekstra.

Gjorde det samme selv, etter å ha betalt siden 2013. "Best av de billige", hadde da forventet test av elsykler i 5-10 tusen kroners klassen.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Hva med motstandsdyktighet i forhold til vær og vind? Type motor og batterikapasitet er nå en ting, og viktig på sin måte, men for meg så er det viktigste hvordan sykkelen tåler vær og vind.

 

Har i dag en Develo Power MB, og det er en fin fin sykkel med nav-motor, som kostet snaue 11000 kr for tre år siden. Men det som trekker ned på sykkelen er batteriet (klarer kun 45km på middels belastning, noe jeg syntes er snaue 50km for lite) og når det regner så kutter giret ut (av alle ting), så det er kun mulig å gire til laveste eller høyeste gir. Vurderer derfor å bytte den ut med en litt mer værbestandig el-sykkel.

 

Hvordan er disse syklene dere har testet her sett i forhold til vær og vind? Det vil jeg gjerne vite. Tåler de et skikkelig regnskyll? Eller begynner bremser, gir og motor å takke for seg når det blir litt fuktighet på sykkelen? DET skulle jeg gjerne likt å vite, for meg er det mye viktigere en motortype, belastning i oppoverbakker (selv om det er kjekt å kunne cruise opp bakken, som om det gikk rett frem) og batterikapasitet.

  • Like 1

Share this post


Link to post

 

 

Og sånn starter nedturen for tek etter at vg kjøpte....

 

Jepp, jeg gjorde det eneste rette... Sa opp ekstra.

Gjorde det samme selv, etter å ha betalt siden 2013. "Best av de billige", hadde da forventet test av elsykler i 5-10 tusen kroners klassen.

Ville du ha kjøpt en elsykkel til 5-10000?! Du kan få en alright konvensjonell sykkel til den prisen, mrn heller ikke noe mer.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Synes testen var fornuftig  jeg :)

Planen er å kjøpe en elsykkel for meg neste år, jeg har 40km hver vei til og fra jobb.

Jeg har brukt vanlig sykkel et par ganger, men ved fint vær kunne jeg tenkt meg å gjøre det oftere.

Jeg kunne dog tenkt meg mer info:

  • Maks vektbelasting.
  • IP nivå på utstyr (tåler det fuktighet, regn, vestlandsvær, kulde etc).
  • Rekkeviddetest (kilometer)
Edited by AllFather
  • Like 8

Share this post


Link to post

Bygde om min 13 år gamle Fuji Bullit sykkel med krankmotor-kit. Meget fornøyd! Og det kostet ca. 11.000, da med mye større batteri enn dem som er testet her, og noe kraftigere motor. Tok ca. 3 timer å sette sammen, og jeg har ikke skrudd mye på sykkel før..

  • Like 1

Share this post


Link to post

Hvorfor skal herresyklene absolutt ha stang oppe? For vi som er litt opp i årene og ikke så sprek er det ett ork å bare komme seg opp på noen av syklene.
Har selv kjøpt en cube elly , liker det klassiske designet og er fornøyd. 

Edited by per parker

Share this post


Link to post

Utmerket at dere tester elsykler. Hadde vært fint med en test av de som ligger mellom 20-30 K også.

Når det er sagt så bør dere vel revurdere testen av se-e comp da denne ikke tåler vann ifølge testen dinside.no har gjort.

Share this post


Link to post

Enig med Dubious. Dette blir som å teste biler under overskriften: 

 

SAMLETEST - biler under 190 000 kr
Dette er bilen du burde kjøpe, og de du burde styre unna

 

Bevares, Skoda Citigo er sikkert en grei bil for pengene, men mesteparten av det som er forsvarlig som en langtidsinvestering i transportmiddel, finner man i et litt høyere prisleie. Tenker da på f.eks Mustache, Trek, Riese & Müller, Haibike, Specialized, Focus, Kalkhoff osv. Dette er sykler som består av kjente deler og som selges av butikker med skikkelige servicerutiner. 

Share this post


Link to post

el-sykkel til 15.000 -20.000 kr? Man for mange taxi turer til den prisen.

40ish turer

De som kjøper seg EL-sykkel, er de som bruker de daglig, stort sett

Share this post


Link to post

Enig med Dubious. Dette blir som å teste biler under overskriften: 

 

SAMLETEST - biler under 190 000 kr

Dette er bilen du burde kjøpe, og de du burde styre unna

 

Bevares, Skoda Citigo er sikkert en grei bil for pengene, men mesteparten av det som er forsvarlig som en langtidsinvestering i transportmiddel, finner man i et litt høyere prisleie. Tenker da på f.eks Mustache, Trek, Riese & Müller, Haibike, Specialized, Focus, Kalkhoff osv. Dette er sykler som består av kjente deler og som selges av butikker med skikkelige servicerutiner. 

 

Hvilken sykkel ville du ansett som den beste da?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...