Gå til innhold

Er 2,31% for mye?


  

25 stemmer

  1. 1. Har du lavere enn 2,31% effektiv rente?

    • Ja
      18
    • Nei
      7


Anbefalte innlegg

Hei. Er i dialog med banken nå om å få satt ned boliglånsrenten. Har for tiden 2,31% effektiv rente.

 

Andre aktører tilbyr 1,99% effektiv rente og i den forbindelse er det mange tusen kroner å spare i året på å bytte selv når en tar i betraktning tinglysningsgebyr ved bytte og rentefradrag. 

 

Har brygget på det en stund, men etter å ha lest denne så tok jeg kontakt: http://www.nettavisen.no/na24/finansportalen---gode-kunder-br-se-ett-tallet-pa-boliglan-na/3423356540.html

 

Hva syns dere?



Anonymous poster hash: 5b22e...ed0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde 2,20% nom. hos DNB, sjekket finansportalen denne uka og sendte en lånesøknad til DinBank som visstnok skulle kunne tilby meg 1,99% nom.

 

Sendte samtidig en mail til DNB og sa at jeg var i ferd med å bytte, og spurte om de var interessert i å komme med et tilbud til meg de også.

 

De ringte morgenen etter og tilbød meg 1,99% nom. (2,05% effektiv)

Endret av 1Dr.E
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg hadde 2,20% nom. hos DNB, sjekket finansportalen denne uka og sendte en lånesøknad til DinBank som visstnok skulle kunne tilby meg 1,99% nom.

 

Sendte samtidig en mail til DNB og sa at jeg var i ferd med å bytte, og spurte om de var interessert i å komme med et tilbud til meg de også.

 

De ringte morgenen etter og tilbød meg 1,99% nom. (2,05% effektiv)

 

DinBank tilbyr vel 1,99 effektiv?

 

Anonymous poster hash: c47bc...f7b

Lenke til kommentar

Stemmer, 1,97% nom.

 

Men jeg er fornøyd med DNB ellers, så takket ja til tilbudet og forblir kunde.

 

Man kan bruke andre aktører for å presse banken sin. Går de ikke tilstrekkelig ned, så bytt.

 

Jeg kommer til å være mer skjerpet på dette selv fremover, hadde jeg visst det hadde tatt meg 1 minutt å få ned renta med 0,2% ville jeg gjort det mye tidligere!

Endret av 1Dr.E
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Andre aktører tilbyr 1,99% effektiv rente og i den forbindelse er det mange tusen kroner å spare i året på å bytte selv når en tar i betraktning tinglysningsgebyr ved bytte og rentefradrag.

 

Hva er tinglysningsgebyret på?

 

 

Anonymous poster hash: c47bc...f7b

 

Ca. 500. Ved refinansiering på uendrede vilkår er det ca. halvparten.
Lenke til kommentar

Stemmer, 1,97% nom.

 

Men jeg er fornøyd med DNB ellers, så takket ja til tilbudet og forblir kunde.

 

Man kan bruke andre aktører for å presse banken sin. Går de ikke tilstrekkelig ned, så bytt.

 

Jeg kommer til å være mer skjerpet på dette selv fremover, hadde jeg visst det hadde tatt meg 1 minutt å få ned renta med 0,2% ville jeg gjort det mye tidligere!

 

Hvor mye utgjør egentlig disse 0,2 prosentene i måneden?

Lenke til kommentar

 

Hvor mye utgjør egentlig disse 0,2 prosentene i måneden?

 

 

 

 

For et lån på 2 millioner, så utgjør det 4 000 kroner i løpet av ett år.

 

Eller 333 kroner i måneden.

 

...

 

Er noen tusen kroner å spare på å ha 0.2% lavere rente enn utgangspunktet i 30 år.

 

Hvis du lånte 3 millioner, og gjennomsnittsbetalingen for renter var basert på 2 millioner kroner hele over perioden, så utgjør det jo 120 000 kroner.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...