Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Sweet-spot på RBA og ikke-RBA er veldig forskjellig. En hjemmesnekret coil uten hotspots og med en god veke kan frese juice på mye høyere watt enn det aller aller meste av fabrikkleverte coils er i stand til. Jeg har aldri opplevd å svi juice pga watt, kun pga hotspots på coilen. Har vært oppe på 35w på en 0,5ohm coil uten problemer med svidd smak, kun et helvetes juiceforbruk.

At fabrikkleverte coils svir juice har jeg fått erfare ja, jeg kommer til å ta opp alle hoder og justere coilen før bruk. Det er vel anvendt tid.

Jeg har også en AGA T2 og IGO-L. Nå er jeg langt fra noen mester i å sette opp disse, så jeg får prøve å lage meg en lav ohm coil og prøve :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Det er også innført 18-årsgrense på e-sigaretter uten nikotin og forbud mot markedsføring av slike sigaretter." Håper ikke de setter noen drøyere grenser enn det.

 

http://www.dagbladet.no/2013/07/01/nyheter/politikk/tobakk/innenriks/forbud/27987248/

 

For en absurd regel. Hvorfor skal de lage falske likheter mellom de to tingene i stedet for å belyse forskjellene slik at folk ikke tror de er en og samme sak?

Lenke til kommentar

 

 

For en absurd regel. Hvorfor skal de lage falske likheter mellom de to tingene i stedet for å belyse forskjellene slik at folk ikke tror de er en og samme sak?

 

De liker å skremme folk. Du ser jo ikke at de engang nevner at de seriøse leverandørene for ecigaretter nekter å selge deg noe overhode hvis de finner ut av at du er under 18 år gammel.

Lenke til kommentar

Flink.. :D Men du glemte å nevne det (kanskje) viktigste.. Hvilken farve valgte du????

 

Og til dere som lurte på hvordan Reo'en fungerer.. Utrolig bra. :) Jeg har brukt den med en mini LR carto (Smok tech). Den er kjempeliten. Visste ikke det fantes så små cartoer. :)

Når jeg endelig fikk satt meg ned for å se på Reomizeren, viste det seg at jeg må ha en ekstremt liten skrutrekker. Jeg har en som passer på bl.a Igo-s, men ikke på denne. Så da må jeg ut og shoppe det i morgen.

Men Reo og carto funker meget godt. :) Noen dry-hits i starten, men man merker fort hvordan det skal gjøres.

 

Jeg gikk for samme farge som minien, rød metallic så de matcher :)

Lenke til kommentar

Det beste ville vel vært å distansere de to produktene så mye som mulig slik at man ikke knytter de mer sammen.

 

Blir som å behandle flaskevann som øl liksom, bare fordi begge drikkes.

 

De skyter seg selv i foten ved å behandle ecig som røyk, da det er en gullmine for å få folk til å slutte røyke.

 

Hadde absolutt vært å foretrekke å bevisstgjøre rundt produktet i stedet for å binde det til røyk...

 

Syntes for så vidt røykeloven er like idiotisk som sensur, men det er nå så...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gikk for samme farge som minien, rød metallic så de matcher :)

 

Å så kult. :) Med to like. Jeg måtte nok valgt en annen farge på reo nr 2, ettersom det er flere farver jeg har så utrolig lyst på.

Mini 2.1 har perfekt størrelse for meg. Tror, hvis jeg skulle hatt en større, at jeg ville velge VVGrand pga av plassering på fyre-knapp. Selv om den er enda litt større.

 

Nå har jeg satt opp reomizeren. Brukte en spiss kniv i mangel på skrutrekker. Med den kanthalen havner de alltid på 1,1 - 1,2 , men i dag ble det av en eller annen grunn 1,4. Kanskje fordi jeg ikke har fått skrudd skikkelig med kniven.. Men den funker kjempebra. :)

Jeg syns squonkingen var enklere med carto, men trenger vel litt tilvenning. Ser ut til at hvis jeg holder i ca 4-5 sekunder, så blir det riktig. Da kommer det en liten luftboble opp gjennom flasken når jeg slipper. Hvordan gjør du det?

Lenke til kommentar

 

 

For en absurd regel. Hvorfor skal de lage falske likheter mellom de to tingene i stedet for å belyse forskjellene slik at folk ikke tror de er en og samme sak?

De fleste nordmenn er vel langt mer opplyste og oppegående enn hva politikere og journalister gir dem kreditt for. Stadig vekk viser de at de tror folket er dumme, men nordmenn er vel blant de som leser mest aviser og informasjon, og det har stått mange artikler og vært innslag på TV om E-sigaretter. :) Tror vi får konkludere med at det er politikerne og journalistene som er dumme og uopplyste :)
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si noe om hvilken side av gjerdet er dummest, men jeg synes det er på høy tide at man slutter å dumme ned måten man omtaler noe på. Et menneske er fullstendig kapabelt til å forstå forskjellen på esigg og tobakk, men alt blir dummet ned til det ugjenkjennelige - noe som blir et problem når folk tror det er så enkelt som de leste på overskriften. I dag leste jeg om en gutt som fikk nedsatt syn etter å ha lyst seg i øyet med en laserpenn. Hva skrev mediene om denne pennen? Nevnte de styrken på strålen, energimengden i den? Nevnte de hvor den var kjøpt eller størrelsen på den? Nei. Ingenting av noen nyttig informasjon, kun den ekstremt overfladiske kommentaren "Laseren var av den ekstra farlige grønne typen." Det var alt. Velkommen til en nær fremtid med foreldre som er livredde for grønt lys.

 

Er det rart moren min kom til meg med et lurt smil om munnen, som om hun hadde en hemmelighet som ville velte hele mitt verdensbilde, og sa "Du vet de elsigg-greiene dine er like farlige som vanlig røyk ikkesant? Jeg så det i avisa!"

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fått ett par pakker :-D

 

http://pink-mule.com/mizersvaeske/tanke-til-cartomizere/CARTOMIZERTANKE-KAT/udct-tank-smok-slim

Veldig fornøyd med denne, passer perfekt på eGo batteri. Kommer nok til å bruke denne mye, da jeg har savnet cartotank damping når jeg er på farta. Skikkelig dampmaskin med den medfølgende 1,5 ohm dualcoil cartoen. Den MÅ ha kragecarto for å få låst cartoen, så jeg må få fatt i flere Smok cartoer siden Boges kragecartoer smaker pyton.

 

http://www.fasttech.com/products/0/10004680/1360405-t4-electronic-cigarettes-round-mouth-atomizer-24ml

Klon av Kanger T3. Fungerer veldig bra. Bruker EVOD hoder og på denne kan du også bruke standard 510 driptips. Fikk to og på den ene var coil og veke helt perfekt oppsatt, på den andre måtte det litt justering av coil til, men veka var bra. Overaskende god kvalitet på maskineringen, faktisk bedre enn T3 og plasten virker bra. Jeg er veldig fornøyd med disse

 

http://www.fasttech.com/products/0/10001638/1119500-nitecore-i2-lithium-li-ion-ni-mh-ni-cd-smart-batte

Lest gode ting om denne. Min er søppel. Overlader batteriene voldsomt.

 

http://pink-mule.com/index.php?route=product/product&filter_name=4-000-K&product_id=7974953

Fungerer perfekt, et must for fyllig av cartotank.

Lenke til kommentar

Å så kult. :) Med to like. Jeg måtte nok valgt en annen farge på reo nr 2, ettersom det er flere farver jeg har så utrolig lyst på.

Mini 2.1 har perfekt størrelse for meg. Tror, hvis jeg skulle hatt en større, at jeg ville velge VVGrand pga av plassering på fyre-knapp. Selv om den er enda litt større.

 

Nå har jeg satt opp reomizeren. Brukte en spiss kniv i mangel på skrutrekker. Med den kanthalen havner de alltid på 1,1 - 1,2 , men i dag ble det av en eller annen grunn 1,4. Kanskje fordi jeg ikke har fått skrudd skikkelig med kniven.. Men den funker kjempebra. :)

Jeg syns squonkingen var enklere med carto, men trenger vel litt tilvenning. Ser ut til at hvis jeg holder i ca 4-5 sekunder, så blir det riktig. Da kommer det en liten luftboble opp gjennom flasken når jeg slipper. Hvordan gjør du det?

 

 

Hmm, poeng, den blå metallicen er ikke dum heller... :)

 

Min gamle reomizer ta jeg bare av driptip og ser nedi når jeg squonker, eller jeg bare tar det på gefuhlen :)

 

Har fått ett par pakker :-D

 

http://www.fasttech....-cd-smart-batte

Lest gode ting om denne. Min er søppel. Overlader batteriene voldsomt.

 

 

 

 

Lader den batteriene forbi 4.2 volt? Det er ikke bra. Min i4 stopper dønn på 4.2 hver gang.

Lenke til kommentar

Laderen viste fulladet, men batteriene mine var på 4,37 volt og ladet fortsatt... Jeg hadde litt håp om at denne skulle fungere, men dengang ei. Hobbylader er det eneste som duger. Får bare håpe at de nye fine Panasonic 18650'ene ikke tok skade...

 

Æsj så dumt. Min i4 som nevnt er helt super, men jeg kjøpte den fra en forhandler i UK....

Lenke til kommentar

Det kan jo være fake sak som Fasttech selger, ikke uhørt derfra ;-)

 

Har du forsøkt å la batteriene stå ett par timer i laderen etter at de er ferdig ladet? Det er fullt mulig at laderen viser fulladet når batteriene er på 4,2 volt, men den kutter i hvert fall ikke ladingen. Jeg har prøvd en god del Kinaladere og samtlige har vist lignende oppførsel.

 

Jeg kan jo ikke sitte å SE på at batterier lader, så det at den kutter når batteriene er oppladet er et must for meg. Her er hobbyladeren virkelig bra. Den andre fordelen med hobbylader, er at den er veldig rask, jeg kjører den på 10% av oppgitt kapasitet og da går det unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...