Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

:p

 

I går var det bare den søte lille tassen på toppen som kom da, så samlingen ble ikke større i mods. Men dukker vel opp noe i løpet av de nærmeste ukene. :)

 

At det dukker opp noe, det regner jeg som sikkert. :D

De små mekaniske moddene er jo så utrolig fine. Men hva er greia med at den fyreknappen sitter helt nede ved "foten".. Er det bare en vanesak?

Jeg har en rød Bolt. I dag er den ekstremt stilig. Den er rød med sort fyreknapp, og ikledd en sort enkel carto med rød driptip. :thumbup: Kjempekul å se på. Men er ikke min favoritt i bruk. Kan jo selvsagt ikke stille styrke på den. Og knappen er litt "tung". Jeg liker virkelig å kunne stille styrke... Hva syns du det er med de mekaniske som er så bra? Er det hovedskelig størrelse og utseende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3 Mai. Våkner til hvitt landskap ute og snøen laver ned. Ikke vårstemning akkurat nei. Bra jeg får varer i posten i dag. Får dampe og innta morrakaffen godt og lunt inne mens jeg venter på posten.

 

Jeg skal dampe + fyre i peisen i kveld. Er jo litt koselig det også. :) Sommeren er nok like rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Det blir nok en fin kveld. :) Gratulerer med ny mod. Du må avlegge rapport.

Takker. :) Skal gjøre det ja. Jeg tror jeg får den i dag. Var akkurat i posten nå, men den har ikke kommet enda. Da er det han tregingen som kjører her i dag. Vanligvis er posten her mellom 13 og 13:30, men det er en som kjører som er usedvanlig treg. Han kommer ikke før mellom 17 og 17:30. Må smøre meg med tålmodighet litt til og heller fylle opp en iClear så lenge. :)
Lenke til kommentar

Se ann hvor tykk den er. Man kan tynne den ut selv om det er ren VG når man lager den, så det ann. Kan for all del prøve uansett.. men jeg vil ikke holdes ansvarlig for en svidd atomizer :p

Nei he-he. Den ser ikke så veldig tykk ut da, men det er jo mens den er på flaska. Kan jo slenge den på en f16 i stedet for å være sikker. :)
Lenke til kommentar

At det dukker opp noe, det regner jeg som sikkert. :D

De små mekaniske moddene er jo så utrolig fine. Men hva er greia med at den fyreknappen sitter helt nede ved "foten".. Er det bare en vanesak?

Jeg har en rød Bolt. I dag er den ekstremt stilig. Den er rød med sort fyreknapp, og ikledd en sort enkel carto med rød driptip. :thumbup: Kjempekul å se på. Men er ikke min favoritt i bruk. Kan jo selvsagt ikke stille styrke på den. Og knappen er litt "tung". Jeg liker virkelig å kunne stille styrke... Hva syns du det er med de mekaniske som er så bra? Er det hovedskelig størrelse og utseende?

 

Man bruker gjerne lillefingeren for å fyre de med bryteren nederst, funker fint, selv om jeg liker plasseringen på min bedre(jeg kan sette den opp begge veier).

 

Hovedgrunnen til at jeg liker mekaniske er at jeg stiller styrken selv, med hvordan jeg setter opp coilene. :)

Og jeg lager coiler med så lav motstand at det ikke er mulig å bruke de på modder som har regulert strøm, de har innebygget beskyttelse. En Twist ville ha gått i lufta med dripperen min nå, jeg har satt den opp med en 0.6 ohm dual coil. :grin2:

 

Det gjør at man får en ganske så intens damp. smak og throathit.

Og ja liker veldig godt at den er mer kompakt i størrelse, er mye mer håndterlig enn f.eks en Twist, som bare er i veien i lommer, upraktisk form synes jeg. Bedre med kort og tjukk enn lang og tynn. :p

Lenke til kommentar

Jeg så en review av Scott på e-cig-reviews.com av GGTS mod'n. Han sa han kunne dampe på 6 volt med 2 18350 batterier. Dersom jeg putter inn 2 18350 batterier i Drawtuben, vil det da funke bra med iClear på den? :hmm:

 

 

Hehe nei, det må du ikke finne på å gjøre med en iClear. 2 stk 18350 vil gi 8.4 volt med nyoppladede batterier og da vil iClearen din si takk for seg, det vil generere 33 watt.

Dette kan du kun gjøre med solide RBA'er. :)

Lenke til kommentar

Hehe nei, det må du ikke finne på å gjøre med en iClear. 2 stk 18350 vil gi 8.4 volt med nyoppladede batterier og da vil iClearen din si takk for seg, det vil generere 33 watt.

Dette kan du kun gjøre med solide RBA'er. :)

Ok. Takk for svar. Har fått Drawtuben nå og forbudt frukt ( som du husker ? ) kom i dag også. :w00t::dribble:

Første jeg gjorde var å bytte hodet på Vivi Nova'n til 1.8 ohm, fyllte den med White Lie og satte inn et lite batteri i Drawtuben. Du verden så fin den er :green: . White Lie ( forbudt frukt ) er meget god og moden damper meget bra med det minste batteriet. Bra batteriene kommer ferdig oppladet fra esken. :)

20130503_154856.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som har testa ren VG juice før. Jeg lurer på siden den er tykkere :hmm:. Er det noe problem å ha den i en Vivi Nova? :hmm:

 

Putta i CE5 og det funket helt fint :)

 

Appropos den CE8.. eller CE5 mesh, noen andre som har den(den uten veker). Jeg fikk den i dag og synes det er litt mindre smak i den, sammenlignet med CE5. Synes også at den avgir et slags belegg på tungen?

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Putta i CE5 og det funket helt fint :)

 

Appropos den CE8.. eller CE5 mesh, noen andre som har den(den uten veker). Jeg fikk den i dag og synes det er litt mindre smak i den, sammenlignet med CE5. Synes også at den avgir et slags belegg på tungen?

Ok. Skal prøve den senere i kveld, men vet ikke hva jeg skal putte den på enda. Har testa Drawtuben nå med Vivi Nova, F16, Boge 2.2 ohm carto, Olympian LR atomizer og iClear30. Damper meget bra på VN, F16, Boge carto og atomizeren. Fikk en del damp på iClear30 også faktisk, dog ikke like mye smak som med høyere volt. Meget fornøyd :green:
Lenke til kommentar

Tsk, tsk. Disse er fra Fuzion Vapor ;) Innovapours selger dem videre i Europa.

 

EDIT: Spent på om 30mlerne fra Fuzion Vapor kommer seg over dammen.

si i fra når du får di eventuelt da ,lurer litt på å bestille derfra selv :)

 

Trenger noen gode fordampere ! Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar

Ok. Skal prøve den senere i kveld, men vet ikke hva jeg skal putte den på enda. Har testa Drawtuben nå med Vivi Nova, F16, Boge 2.2 ohm carto, Olympian LR atomizer og iClear30. Damper meget bra på VN, F16, Boge carto og atomizeren. Fikk en del damp på iClear30 også faktisk, dog ikke like mye smak som med høyere volt. Meget fornøyd :green:

 

Kjørte Gorrilla Juice og Flue Cured og litt Boba(Fett) Bounty på CE5, fungerer helt fint :)

Lenke til kommentar

Man bruker gjerne lillefingeren for å fyre de med bryteren nederst, funker fint, selv om jeg liker plasseringen på min bedre(jeg kan sette den opp begge veier).

 

Hovedgrunnen til at jeg liker mekaniske er at jeg stiller styrken selv, med hvordan jeg setter opp coilene. :)

Og jeg lager coiler med så lav motstand at det ikke er mulig å bruke de på modder som har regulert strøm, de har innebygget beskyttelse. En Twist ville ha gått i lufta med dripperen min nå, jeg har satt den opp med en 0.6 ohm dual coil. :grin2:

 

Det gjør at man får en ganske så intens damp. smak og throathit.

Og ja liker veldig godt at den er mer kompakt i størrelse, er mye mer håndterlig enn f.eks en Twist, som bare er i veien i lommer, upraktisk form synes jeg. Bedre med kort og tjukk enn lang og tynn. :p

 

Haha... Ja, jeg begynner å bli litt enig i det. :D Foregår en endring i hodet mitt. Jeg var så bestemt på at jeg bare skulle ha slanke og feminine batterier, uansett om jeg syns det "maskuline" utstyret er skikkelig lekkert. Vamoen måtte jeg ha for å få målt ohm på veker. Men jeg har jo begynt å like den. De lange tynne joytech twistene mine er ikke så flittig i bruk nå. E-rollen har ligget i skuffen lenge.. I-taste VV har fin størrelse. Liker den. Men har lyst på en liten mekanisk. Finnes jo så mange fine. :love:

Selv om jeg har begynt å lage veker, så er jeg ikke i nærheten av å kunne lage dual-coil.. Jeg har egentlig ikke kontroll på hva det blir. Enten 1,2 eller 1,6 ohm. Så derfor kan jo ikke jeg "styre" styrken på en mekanisk slik som du kan.

Takk for en veldig forståelig forklaring. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...