Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, lurer på å skrive en artikkel om e-sigaretter som tobakksavvending. Kommer sikkert til å trenge en del fakta og forskning rundt temaet, samt uttalelser fra profesjonelle vapere (Lakus, Buffy, toth, Green_Monster og Mitra, jeg ser på dere).

Kanskje en idè å henvise til/inkorporere/nevne Karl Erik Lunds Sirus-rapport? Mener å huske at den gav et realistisk og positivt inntrykk av e-sig.

 

Edit: Mente ikke å legge føringer på noe vis, ble bare engasjert/carried away et øyeblikk :)

Endret av DINB
Lenke til kommentar

Da er dampingen i gang, fikk e-juice på Mandag og har ikke rørt en sigarett siden 1930 Mandag kveld, og har ikke hatt lyst på en siden. Dette går over all forventning!

Sånn umiddelbart synes jeg juicene smakte kvalmende søtt og ekkelt, men det gikk over et noen timer damping. Dette var med VR Cinnamon og Kentucky 7, Ginger Fizzy Grape Soda og Freedom Smoke Cherry Cola.

Fikk inn litt annet snacks i går:

IMG_20130115_151447.jpg

 

Mekket min første coil i går kveld og fikk det til etter en 7-8 forsøk. Definitivt mer og renere smak med "mechanical mod" og RBA , men det blir for hjemmebruk, ikke spesielt praktisk å ta med seg. Men moro! :)

 

Har gått lettere bananas i juicebestilling, kommer saker fra Halo, Alice in Vapeland, Highbrow Vapor, Joe's Flavorz og mer. Blir mye smaking fremover :)

Lenke til kommentar

Da er dampingen i gang, fikk e-juice på Mandag og har ikke rørt en sigarett siden 1930 Mandag kveld, og har ikke hatt lyst på en siden. Dette går over all forventning!

Sånn umiddelbart synes jeg juicene smakte kvalmende søtt og ekkelt, men det gikk over et noen timer damping. Dette var med VR Cinnamon og Kentucky 7, Ginger Fizzy Grape Soda og Freedom Smoke Cherry Cola.

Fikk inn litt annet snacks i går:

IMG_20130115_151447.jpg

 

Mekket min første coil i går kveld og fikk det til etter en 7-8 forsøk. Definitivt mer og renere smak med "mechanical mod" og RBA , men det blir for hjemmebruk, ikke spesielt praktisk å ta med seg. Men moro! :)

Kjenner meg igjen..

Tok noen forsøk før jeg fikk Cobra'n min opp og gå også.

Nå så går det stort sett på første forsøk. :)

Har du link til hvor du kjøpte den attyen? Den var nice!

 

Grattis med en smooth røykeslutt! :)

Lenke til kommentar
Kjenner meg igjen.. Tok noen forsøk før jeg fikk Cobra'n min opp og gå også. Nå så går det stort sett på første forsøk. :) Har du link til hvor du kjøpte den attyen? Den var nice! Grattis med en smooth røykeslutt! :)

 

Takker. :)

Attyen er en AGA T-2 og kom fra Damping.no , kjøpte med et sett ferdiglagde veker, så jeg hadde bare coilen å bekymre meg om.

Lenke til kommentar

Da er alt i hus. Fikk juicen i dag: hawaiian pineapple, kentucky 7, cinnamon rolls og ky4.

Problemet er at det smaker grusomt! Ekkel kjemisk smak, spesielt på ky4 og kentucky. De andre smaker ikke spesielt godt heller.

Det smaker såpass ille at jeg tror at noe er galt, men jeg vet ikke hva.

Er t3-ene innsatt med kjemikalier som må brennes bort før første gangs bruk?

 

Nå har inntrykket endret seg ganske kraftig. Vet ikke helt hva som har gjort utslaget, men juicene har fått godgjort seg rundt 48t på tankene og T3-ene har fått noen timer på baken. Jeg har også fått noen timer på baken siden jeg gikk tom for tobakk på mandag, og har dampa ganske heavy etter det. :)

 

Anyway så har det negative inntrykket snudd til å bli positivt.

Har 8 nye smaker samt et 1300mAh vv-batteri i bestilling, så dette kan bli bra i fortsettelsen :)

Lenke til kommentar

Har bare trengt å lage 2 veiker hittill.

Når jeg bytter juice så plukker jeg frahverandre hele attyen, kaster coilen, vasker glass og metall-deler og brenner rein veika med en lighter.

Finn deg ei saks eller ei tang å holde i veika med, for hele veika kommer til å brenne til all juicen er brendt opp..

 

Nå har inntrykket endret seg ganske kraftig. Vet ikke helt hva som har gjort utslaget, men juicene har fått godgjort seg rundt 48t på tankene og T3-ene har fått noen timer på baken. Jeg har også fått noen timer på baken siden jeg gikk tom for tobakk på mandag, og har dampa ganske heavy etter det. :)

 

Anyway så har det negative inntrykket snudd til å bli positivt.

Har 8 nye smaker samt et 1300mAh vv-batteri i bestilling, så dette kan bli bra i fortsettelsen :)

Godt å høre! :)

Lenke til kommentar

Ser forskning.no har flere artikler om temaet.

 

e: Finner jo mye interessant her. Blant annet at det ikke er skadelig for hjertet, woop!

http://www.escardio.org/about/press/press-releases/esc12-munich/Pages/acute-effects-electronic-cigarettes-heart-damage.aspx

Samt en toksikologisk vurdering fra Folkehelseinstituttet

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5565&MainArea_5661=5565:0:15,5172:1:0:0:::0:0&MainLeft_5565=5544:90278::1:5569:2:::0:0

Endret av Datasmurf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo jøss, null stress. Jeg føler på meg at denne artikkelen kommer til å ta sin tid. Er mye som skal leses, folk skal intervjues via mail osv. :p

 

e: Da fikk man post, gitt! To 510 til eGo-adaptere, 15 fargerike gummistrikk for å se forskjell på cartoene mine, to flasker Cinnamon Rolls, en flaske Hypnotic Mist og en flaske Pätkis.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...