Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynte å lure på hvor du hadde tatt veien, ja. :p

 

Bare en kort pause hvor jeg var ute av stand til å bruke så mye tid og krefter på surfing. Er tilbake for fult igjen nå :)

 

Hva tenker du at du skal ha med i artikkelen? Brukere som forteller om hvordan det er, kanskje få noen ''ferskinger'' til å prøve å så gi tilbakemelding for hvordan de opplevde e-sigaretten, se om du kan få noen til å slutte helt med røyken ved hjelp av e-sigaretten (eventuelt bare bruke oss som allerede har klart å stumpe røyken til fordel for e-sigaretten)? Hva med eventuell forskning som er relevant og fokus på de helsemessige fordelene?

Lenke til kommentar

Og der var det sannelig godsaker i posten i dag også gitt, Vamo og tre småflasker fra Alice in Vapeland. Damper på Orange makes me Creamsicle nå og den er fantastisk. Smaker som Appelsin/Klementin med bittelitt fløte, helt noe annet enn de andre smakene jeg har fra før, dette var på et annet nivå for min del!

 

IMG_20130118_153720.jpg

 

 

Veldig happy med Vamoen også, fin og relativt kompakt med 18350-batteri.

Lenke til kommentar

Bare en kort pause hvor jeg var ute av stand til å bruke så mye tid og krefter på surfing. Er tilbake for fult igjen nå :)

 

Hva tenker du at du skal ha med i artikkelen? Brukere som forteller om hvordan det er, kanskje få noen ''ferskinger'' til å prøve å så gi tilbakemelding for hvordan de opplevde e-sigaretten, se om du kan få noen til å slutte helt med røyken ved hjelp av e-sigaretten (eventuelt bare bruke oss som allerede har klart å stumpe røyken til fordel for e-sigaretten)? Hva med eventuell forskning som er relevant og fokus på de helsemessige fordelene?

Alt, og mer til.

 

Samt fordeler og ulemper, farer, fakta osv osv. Må se om jeg kan huke tak i noen forskere også. Samt noen som folk som blander og selger. Har i alle fall en amerikaner.

 

 

Etter det skal jeg forske på hvordan kattunger reagerer på dyrelyder. Jeg klarer helt fint å imitere mjauingen til en kattunge, samt kurringen til en due, og det er alltid like interessant å se når jeg spiller av opptak av at katten selv maler. En gang angrep den høyttaleren min, da jeg mjauet tilbake til den under frokosten i morges da den kom seg opp på bordet og prøvde å spise opp frokostblandingen min, beit den meg i tommelen. o_O

 

Snakker om VAMO, jeg må prøve å finne meg noen tanker i rustfritt stål eller chrome som står til VAMO-en. Samt noen drip tips i samme farge. Ser greit nok ut med Vivi Nova-en eller T3-ene, men jeg vil ha noe som ser enda bedre ut og ser ut som det er i samme stil. Og så prøve å skaffe noen skinnetui til batteriene mine.

Lenke til kommentar

Snakker om VAMO, jeg må prøve å finne meg noen tanker i rustfritt stål eller chrome som står til VAMO-en. Samt noen drip tips i samme farge. Ser greit nok ut med Vivi Nova-en eller T3-ene, men jeg vil ha noe som ser enda bedre ut og ser ut som det er i samme stil. Og så prøve å skaffe noen skinnetui til batteriene mine.

Noe sånt?

https://vapelation.com/shop/vapelation-vivi-nova-v5-3-5ml-tanks-with-matte-sleeves/

Ikke prøvd den versjona der selv..

Ellers ser AGA-T og Cobra veldig bra ut på VAMO.

Lenke til kommentar

Ellers ser AGA-T og Cobra veldig bra ut på VAMO.

damping.no har fått inn AGA-T2 som også har midtstolpe i rustfritt stål (på AGA-T er midstolpen av forkrommet messing, men butikken har fått inn stålutgaver av denne også, samt glasstank). En annen og veldig bra forbedring med AGA-T2 er at den ikke er gjenget lenger, men holder tophetten på plass med o-ringer slik som på f.eks. Cobra. Da slipper man rissikoen for å måtte file ned tophetten for å få luftehullet på rett sted :)

Lenke til kommentar

Noe sånt?

https://vapelation.c...-matte-sleeves/

Ikke prøvd den versjona der selv..

Ellers ser AGA-T og Cobra veldig bra ut på VAMO.

Noe sånt ja.

 

Er litt fysen på AGA-T, men er usikker på om jeg med mine ti tommeltotter klarer å lage veker og slikt selv. :p

 

e: Det jeg egentlig kunne tenkt meg, er noe alà dette:

aY1iY.jpg

 

Og noen sleeves alà disse:

yourefired-albums-silver-bullets-picture169806-picture-35733.jpg

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

#400 mesh funker fint all around..

Forrholdsvis enkelt å bytte juice.

Tror jeg bruker 5-10 min på vask, tørk, brenning av veika og surring av ny coil.

Det tar meg kanskje 15-20 min å lage til ny veike fra bunn av. Har ikke den biten helt inne enda, men ei veike varer leeenge hvis du er forsiktig med den.

Har lest om folk som har hatt ei veike i 6 mnd før den har begynt å gå i oppløsning. All smak fra forige juicen du brukte blir borte når du setter fyr på den med en lighter.

 

Jeg bruker 0.15mm Kanthal-A tråd for å få høyest mulig ohm.

Da pleier jeg å ligge mellom 2,2 og 3 ohm. kommer ann på hvor mange runder jeg surrer coilen.

Mitt råd er å styre unna Nickel Chrome tråd. Jeg har bare fått metallisk rar smak på de coilene jeg har lagd med denne typen tråd, også varer de ikke så lenge..

Husk å brenne tråden til den blir rødglødende, med en lighter, så fjerner du spenninger i tråden. Enklere å få tråden til å ligge der du vil og coilen lever lengere.

 

Mulig at detta blei litt rotete forklart, men da skylder jeg på fyllesjuka.. ;)

Lenke til kommentar

Her er en liten anmeldelse av juicer.

 

Fra Liberty flights.

 

Pink spot - Big red. - Smaker krydder-sukkertøy. Litt sterk, jeg liker den godt. Kjennes godt i halsen.

 

Pink spot - Blueberry cheesecake. - Den smaker som navnet tilsier. Blåbær ostekake. Veldig søt. God

i noen trekk, så blir den litt kvalmende syns jeg.

 

Decadent vapours - Premier absinthe. - Utrolig god. Smaker som litt sterke drops med anis/urter.

Kan virkelig anbefales om man liker sånne smaker.

 

Vermillion river - Fruit stripe illusion. - God frisk smak av frukt. Sitrusfrukter er mest dominerende.

Kanskje litt kunstig smak, men god.

 

Mener det var en som spurte etter litt sterke smaker her for en stund siden. Da vil jeg anbefale Big red og

absinthe.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, ja det er jo litt kjipt. Fikk selv mine 50ml med Janes Wild Juices i dag og er superhappy. Var lei av mitt forsøk på å tømme hylla for smaker jeg egentlig ikke liker og gav dem bort til mora til en kompis. Hun har forresten vært røykfri i en uke nå takket være e-sigg - etter 30 år med tobakk. Nå gjelder det bare å få lurt hun over på fruktige smaker.

 

Pipa jeg kjøpte har jeg delte erfaringer med. Utseendemessig og kvalitetsmessig er den helt fantastisk. Men ettersom det er håndlaget har treverket krympet litt og knappen har lett for å sette seg fast. Skal sende en mail til de som lagde den da de har sagt de kan fikse dette dersom det skjer. Dette er dog ikke deres skyld. Det er naturlig for treverk å krympe og heve seg ved forskjellige klima, og her i Norge er det veldig kaldt for tiden :p

Lenke til kommentar

Og nok engang har tollen stoppa cartomizerne mine. Juicen derimot, gikk rett gjennom. Som vanlig. Har nå en flaske Antidote, to nye med Hawaiian Pineapple, to nye med Florida Citrus Explosion og 2 med Spearmint fra Decadent Vapours. Samt to nye driptips, yay. Blir kjekt å bruke på cartoene når de en gang kommer gjennom. Lurer forøvrig hvor VAMO-en min befinner seg. Med min flaks blir den også stoppet i tollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...