Gå til innhold

Salg av gammel Dell-laptop


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har utsatt dette en stund, men nå var det på tide å selge den gamle laptopen som jeg for lengst har byttet ut med noe nyere. Jeg tenker å legge denne ut på Finn, men er litt usikker på hva jeg kan ta for denne. Her er oppsettet:

  • Dell Studio 1535, kjøpt august 2008
  • Intel Core 2 Duo Mobile, 2 GHz
  • 4 GB RAM (oppgradert fra 3 GB)
  • 500 GB harddisk (ikke SSD; oppgradert fra opprinnelig 250 GB)
  • DVD-RW-brenner med Blu-ray-leser
  • 15.4" WXGA+ skjerm (1400x900, 16:10 widescreen)
  • Innebygd Wi-Fi (a/b/g) og Bluetooth, Gigabit ethernet
  • 4 USB-porter, 1 FireWire-port, utgang for HDMI og VGA
  • Innebygd minnekortleser (SD, MMC, Memory Stick, Memory Stick Pro)
  • Innebygd fingeravtrykkleser
  • Fjernkontroll for Windows Media Center
  • Windows 10 Professional, lisens oppgradert fra Windows 7 (reinstallert fra scratch, så det er ingen gamle filer fra Windows 7)
  • Batteri med 56Wh-kapasitet, 4800 mAh (fulgte med originalt)
  • Batteri med 85Wh-kapasitet, 7800 mAh (kjøpt hos Dell i tillegg)

Skjermen har vært skiftet ut pga. fallskade (jeg falt på glattisen rett utenfor utgangsdøren hjemme, med laptopen i sekken, det var bare skjermen som tok skade av dette), utført av servicetekniker utsendt av Dell. De andre oppgraderingene (RAM, harddisk) har jeg utført selv.

 

Jeg kommer også til å selge med bæreveske og et Logitech Alto Cordless-stativ (med trådløst tastatur og USB-hub med 3 porter).

 

Alt er i god stand, og jeg har allerede rengjort ganske grundig for støv og skitt (fra lang tids bruk).

 

Noen forslag til hva jeg kan ta for dette?

Endret av NeonNero
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du er heldig og en "skotnisse" ser annonsen :p

Men ærlig talt tror jeg ikke det er noe "stort" marked for denne. Det er som sagt for gammelt og utdatert. Jeg har gitt bort tilsvarende og bedre bærbare enn den (ift dagens målestokk).

Passer bedre i EL-retur .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Dette kan du vel få rundt til 1500 kr for p.g.a alt ekstrautstyret. Problemet er vel helst at det blir overflødig for de fleste kjøpere, og 2 GHz C2D trekker ned. Maskinen passer vel best som mediasenter, så 1500 kr er for dem som ser nytten av maskinen til det.

Lenke til kommentar

Dette kan du vel få rundt til 1500 kr for p.g.a alt ekstrautstyret. Problemet er vel helst at det blir overflødig for de fleste kjøpere, og 2 GHz C2D trekker ned. Maskinen passer vel best som mediasenter, så 1500 kr er for dem som ser nytten av maskinen til det.

Lurer litt på hvilken nytteverdi man ivaretar med C2D(2Ghz), 4GB minne og snurredisk annet enn mediasenter. Vet du ?

1500 er vel litt drøyt.

Lenke til kommentar

Mange ulike syn på hva en laptop er alt etter ståsted. For en del er det bare VG.no, nettbank og epost, for andre en spillemaskin, og andre igjen en skrivemaskin med skjerm. Finn.no består av mye forkjellige folk.

 

Med tanke på hva en trenger av nytt utstyr for et mediesenter er 1500 kr for den pakken det jeg kunne betalt selv for å få funksjonaliteten om jeg ikke hadde dekt behovet fra før. Denne maskinen er vel kjapp nok til å spille av Blu-Ray på direkten med en optimalisert avspiller.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Legger man ut noe på finn.no bestemmer jo markedet kombinert med selger om varen blir solgt eller ikke, og en kan velge å selge basert på tilbud en får. Selger vil ha så mye som mulig og kjøper vil betale så lite som mulig, og da blir beste matchen de som ser den høyeste verdien på maskinen til tiltenkt bruk.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg tror virkelig ikke jeg ville kjørt Windows 10 på den der PC`en. Enten, så må du installere en enkel Linux Distro (Som ikke krever så mye), eller så må du installere f. eks 8 GB Ram (Om mulig), men det blir isåfall en utgift og da er det vel ikke noe vits. Windows 10 med 4 GB Ram tror jeg er dårlig butikk, iallefall til vanlig bruk.

Jeg vil tro at kanskje en slags strippa Ubuntu (Der man installerer det meste selv), eller KANSKJE Xubuntu hadde passa greit på den.

 

Men for å være ærlig, så tror jeg du gjør det best i å enten kjøre den til el-returen eller gir den bort til en venn eller familie. Svært få som vil betale for noe sånt nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...