Gå til innhold

[Løst] Kan stavmikser brukes til å piske krem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du gir deg selvsagt før det blir smør.

Teori vs praksis. Poenget mitt var at hvis stavmikseren pisker kremen raskere så blir det smør fortere enn man aner. Særlig med høye beholdere og man kjører stavmikseren til bunn. Visp fordeler vel miksingen bedre i høyden og tar vel lengre tid så man har bedre sjans til å klare å stoppe i tide. Men som sagt, jeg har ikke prøvd å lage krem med stavmikser selv. Jeg bare spør om ikke stavmikseren øker risikoen for overpisking?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

 

Du gir deg selvsagt før det blir smør.

Teori vs praksis. Poenget mitt var at hvis stavmikseren pisker kremen raskere så blir det smør fortere enn man aner. Særlig med høye beholdere og man kjører stavmikseren til bunn. Visp fordeler vel miksingen bedre i høyden og tar vel lengre tid så man har bedre sjans til å klare å stoppe i tide. Men som sagt, jeg har ikke prøvd å lage krem med stavmikser selv. Jeg bare spør om ikke stavmikseren øker risikoen for overpisking?

 

Brukt stavmixer en del ganger til å lage krem, aldri hatt problemet med at det blir pisket for mye selv.

Lenke til kommentar

Kan stavmiksere bruker til å piske krem? Gjelder det i så fall generelt, eller må man ha en spesialmikser? Hva med denne, for eksempel?

 

http://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/kjokkenmaskiner/mattilberedningsapparater/stavmiksere/stavmikser-000084/#tab04

Du må ha en stavmikser med visp og en høy beholder. Den der har bare kniv.

 

https://www.prisjakt.no/category.php?b=s321278911&o=produkt_pris_inkmoms

Lenke til kommentar

Du gir deg selvsagt før det blir smør.

Teori vs praksis. Poenget mitt var at hvis stavmikseren pisker kremen raskere så blir det smør fortere enn man aner. Særlig med høye beholdere og man kjører stavmikseren til bunn. Visp fordeler vel miksingen bedre i høyden og tar vel lengre tid så man har bedre sjans til å klare å stoppe i tide. Men som sagt, jeg har ikke prøvd å lage krem med stavmikser selv. Jeg bare spør om ikke stavmikseren øker risikoen for overpisking?

 

Man beveger selvfølgelig på stavmikseren, rører samtidig. En mixmaster snurrer omtrent like fort som en stavmikser hvis man kjører maks hastighet, noe jeg hvertfall gjør når jeg skal ha kremfest.

 

Edit; Uansett så bør man kjøpe stavmikser med "ekstrautstyr". De er stort sett ikke spesiellt mye dyrere enn tilsvarende uten "ekstrautstyr".

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

10-15 min, bruker du stavmixer så går det på noen få minutter og du slipper å vispe som en gal. Hendene mine griner bare jeg tenker på å håndmixe krem.

Det går nok fortere, men 10-15 min syns jeg var lenge, skal ta tiden neste gang. Syns det går veldig greit å vispe for hånd når man ikke skal vispe stor porsjoner.

Lenke til kommentar

10-15 min, bruker du stavmixer så går det på noen få minutter og du slipper å vispe som en gal. Hendene mine griner bare jeg tenker på å håndmixe krem.

Den jeg har, fulgte med en ballongvisp, og det tar 20-30 sekunder å piske fra fløte til krem ^^ Og pisker man 20 sekunder for lenge, så er det smør. En stor "blessing".

Lenke til kommentar

 

10-15 min, bruker du stavmixer så går det på noen få minutter og du slipper å vispe som en gal. Hendene mine griner bare jeg tenker på å håndmixe krem.

Den jeg har, fulgte med en ballongvisp, og det tar 20-30 sekunder å piske fra fløte til krem ^^ Og pisker man 20 sekunder for lenge, så er det smør. En stor "blessing".

 

Du virker sarkatisk men det høres fantastisk ut. Kan ikke tro at folk klager på at det går for fort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...