Gå til innhold

Telia: – Vi kommer også med SMS+!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Jeg tror poenget med at eldre telefoner byttet fra 2G til 3G for å bruke data, så hoppe tilbake til 2G igjen var strømsparing da 3G var et strømsluk av en annen verden i starten.

Stemmer. CDMAs store problem er strømforbruket. Det forekom at folk fikk brannsår av varmeutviklingen i batteriene.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på, er om de operatørene som leier nett hos Telia og Telenor, som kun kjører software oppå netteiers hardware vil få dette? Alle som leier nett hos Telenor får akkurat samme tjenestene som Telenor tilbyr. F.eks 4G tale, wifi tale, bedre samtalekvalitet over 3G osv.. Noen med kompetanse som vet?

 

Ifølge operatørene selv så får de som bruker deres nett også tjenestene ja..
Lenke til kommentar

Telia holder jeg meg unna etter at jeg fant ut at de stjeler penger ifra kontantkortet :)

Det står klart og tydelig på siden deres at mb koster 10kr for 100mb, men de trekker fort 15.45 eller 20kr.

Kundeservice finnes ikke behjelplige på noen som helst måte og har 6-7 forskjellige svar på problemet som ikke stemmer med hverandre.

Nei, dropp Telia og bruk heller alt mulig annet.

 

Kontantkort?? Du vet du får smart kontant eller noe sånt? Samme som ett normalt abo bare du forhåndsbetaler/fyller på hver mnd som med ett kontantkort. Velger da også mengde data hver mnd.

Og nei.. Det er vel muligens du som har vært innom noe tjenester som koster ekstra.

Telia (og Chess) har faktisk den desidert beste kundeservicen jeg har opplevd hos noen operatør hittil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror så å si ingen vil nytte seg av dette. Messenger fungerer, om man er tom for mobildata så er det ikke så langt til nærmeste kiwi med gratis wifi. Men da igjen, hvem går tom for data i 2017? 

 

iMessage har også artige funksjoner som å dele lokalisjon o.l., både med og uten mobildata tror jeg.

 

Veldig mange som vil dra nytte av dette som statistikkene for SMS og MMS til operatørene viser..

 

Dele pososjon kan man selv på ganske så gamle mobiler så ikke nytt. Er vel heller METODEN man deler på som blir ny. F.eks direkte deling av posisjonen i sanntid.

Lenke til kommentar

 

 

Hva har SMS+ som ikke iMessage har?

 

Støtte for meldingsutveksling utover kun Apple til Apple-enheter. Men ikke støtte for Apple enda, men det kommer vel kanskje etter hvert.

 

Ja, den forstod jeg, men er det noe annet?

 

iMessage vil alltid være låst til iMessage-appen. RCS derimot kan bruke en hvilken som helst app, akkurat som med SMS.

 

Det betyr at om du ønsker en funksjon som ikke eksisterer i appen du har, kan du bare bytte til en app som har den funksjonen, og siden alt bruker RCS vil du ikke måtte be folk flytte over på en ny tjeneste. 

 

RCS er en plattform, du vil få muligheten til å velge. Du er ikke lenger låst til én tjeneste, ett selskap, osv. 

For å bruke en analogi: spørsmålet ditt er som å spørre hva forskjellen er på parabol og internett (bare bytt ut media med meldingsfunksjoner.)

Lenke til kommentar

Hva skjer den dagen Apple evt. slipper iMessage for Android? Det kan bli spennende.

Det kommer nok ikke til å skje, men om det hadde gjort, så hadde verden blitt et bedre sted. Jeg bruker ikke iphone til daglig, men har prøvd i kortere perioder. iMessage er genialt og uavhengig av nett allerede nå, hvis forholdene ligger tilrette for det.

Lenke til kommentar

 

Hva skjer den dagen Apple evt. slipper iMessage for Android? Det kan bli spennende.

Det kommer nok ikke til å skje, men om det hadde gjort, så hadde verden blitt et bedre sted. Jeg bruker ikke iphone til daglig, men har prøvd i kortere perioder. iMessage er genialt og uavhengig av nett allerede nå, hvis forholdene ligger tilrette for det.

 

 

Genialt faktisk? Er ikke det å ta i litt? Bare det faktum at bare noen er tilgjengelig gjør det ganske ikke-genial for denne type bruk.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva skjer den dagen Apple evt. slipper iMessage for Android? Det kan bli spennende.

Det kommer nok ikke til å skje, men om det hadde gjort, så hadde verden blitt et bedre sted. Jeg bruker ikke iphone til daglig, men har prøvd i kortere perioder. iMessage er genialt og uavhengig av nett allerede nå, hvis forholdene ligger tilrette for det.

 

 

Genialt faktisk? Er ikke det å ta i litt? Bare det faktum at bare noen er tilgjengelig gjør det ganske ikke-genial for denne type bruk.

 

AtW

 

 

Smak og behag. Min subjektive mening er at iMessage hadde vært genialt, fordi man gjør seg uavhengig av f.eks operatøren og mobilnettet. Man kan benytte wifi hotspots (helst hjemme med sikkerheten på). Kan nok hende jeg tenker på facetime foran iMessage, eller er begge to det samme? Uansett er det kjekt å kunne foreta en samtale om man virkelig er avhengig av å kunne ringe ut, selv ved mangel av signaler via mobilnettet. Nå vet jeg at Telenor og Telia har støtte for VoWIFI og VoLTE, men dette må implementeres i selve OSet, istedet for en app man kan laste ned, der sistnevnte gir mye bredere støtte på begge plattformer, og førstnevnte er ubrukelig da dette støttes av veldig få modeller.

 

Kan hende jeg er litt i gråsonen hva topic angår, men jeg forsøker å se litt lenger enn dagens halvhjertede løsninger gir meg.

Lenke til kommentar

Var det dette de mente da de sa de jobbet med noe som kunne motta MMS over wifi.. ??

 

Jeg mener, android er jo stokk dum som ikke kan sette på 4g, motta en mms, også slå av 4g igjen.. Selv de eldre "dumme" telefonene klarte dette. (med wap 2g/3g ... )

Huh? Nå er det riktignok veldig sjelden jeg sender eller får MMS men kan ikke hudke å ha vært nødt til å gjøre noe spesielt for å få MMS til å lastes inn.
Lenke til kommentar

Nesten samtlige IM-protokoller er uavhengig av operatør og mobilnett.

 

AtW

 

Jeg tror du misforstår meg. Jeg mener i korte drag supplement, ikke erstatning. Jeg vil ha begge deler, ikke en av to når det gjelder samtaler og meldinger uansett form. :) Per dags dato må man gå enten via en godkjent smarttelefon fra de tre store produsentene, eller laste ned en app som blir støttet av en eller flere plattformer.

Lenke til kommentar

 

Nesten samtlige IM-protokoller er uavhengig av operatør og mobilnett.

 

AtW

 

Jeg tror du misforstår meg. Jeg mener i korte drag supplement, ikke erstatning. Jeg vil ha begge deler, ikke en av to når det gjelder samtaler og meldinger uansett form. :) Per dags dato må man gå enten via en godkjent smarttelefon fra de tre store produsentene, eller laste ned en app som blir støttet av en eller flere plattformer.

 

 

Det er greit nok, det, ikke et urimelig ønske, men det oppfylles ikke av imessages.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Til MMS+

 

But seriously: hvis du googler SMS pluss kommer det opp mange eksisterende tjenester. Men når vi har i bakhodet at Telenor er et digitalt fyrtårn blir SMS+ synonymt med RCS. LOL. Hvis det slår an. RCS må kannibalisere kunder fra andre IM-tjenester, og det kan bli spennende å se hvordan Telenor vil/kan/gidder gjøre det, all den stund de ikke kan ta betalt for RCS. Uansett, noen ord om visjonen deres:

 

https://www.digi.no/artikler/vi-skal-bli-et-verdensledende-digitalt-fyrtarn/320528

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

 

Telia holder jeg meg unna etter at jeg fant ut at de stjeler penger ifra kontantkortet :)

Det står klart og tydelig på siden deres at mb koster 10kr for 100mb, men de trekker fort 15.45 eller 20kr.

Kundeservice finnes ikke behjelplige på noen som helst måte og har 6-7 forskjellige svar på problemet som ikke stemmer med hverandre.

Nei, dropp Telia og bruk heller alt mulig annet.

 

Kontantkort?? Du vet du får smart kontant eller noe sånt? Samme som ett normalt abo bare du forhåndsbetaler/fyller på hver mnd som med ett kontantkort. Velger da også mengde data hver mnd.

Og nei.. Det er vel muligens du som har vært innom noe tjenester som koster ekstra.

Telia (og Chess) har faktisk den desidert beste kundeservicen jeg har opplevd hos noen operatør hittil.

Tror selv slike abbonemang krever kredittsjekk, og består du ikke der er kontantkort eneste løsning.

Lenke til kommentar

Tror så å si ingen vil nytte seg av dette. Messenger fungerer, om man er tom for mobildata så er det ikke så langt til nærmeste kiwi med gratis wifi. Men da igjen, hvem går tom for data i 2017? 

 

iMessage har også artige funksjoner som å dele lokalisjon o.l., både med og uten mobildata tror jeg.

 

Messenger fungerer, men facebook vet nok om oss allerede. Hvorfor skal de ha tilgang på privat kommunikasjon i tillegg? Jeg synes det er glimrende med gode alternativer til Messenger og SMS er noe alle har. SMS+ er også noe alle vil ha, etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Tror så å si ingen vil nytte seg av dette. Messenger fungerer, om man er tom for mobildata så er det ikke så langt til nærmeste kiwi med gratis wifi. Men da igjen, hvem går tom for data i 2017? 

 

iMessage har også artige funksjoner som å dele lokalisjon o.l., både med og uten mobildata tror jeg.

Messenger fungerer, men facebook vet nok om oss allerede. Hvorfor skal de ha tilgang på privat kommunikasjon i tillegg? Jeg synes det er glimrende med gode alternativer til Messenger og SMS er noe alle har. SMS+ er også noe alle vil ha, etterhvert.

 

Nå blir Facebook Messenger også fylt av reklame...  https://www.tek.no/artikler/na-skal-facebook-stappe-mer-reklame-inn-i-messenger/397214

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...