Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6900k + hk solgt. 7900x står på hylla her og skinner, og komplett driver og pusher dato på R6E  :nei:

Forstod selvsagt risikoen da lagerdato var ubekreftet, men dritt uansett  :hm:

Skrevet

6900k + hk solgt. 7900x står på hylla her og skinner, og komplett driver og pusher dato på R6E  :nei:

Du skulle ha kjøpt Apex, så hadde du hatt hk for lengst :p

Skrevet

Hvilke kort finnes med "syvslotsconfig", egentlig? Ikke nødvendigvis med 7 slotter, men hvor hvertfall slot 1 og 7 er der. De fleste jeg har sett har egentlig bare 6 slotter, da den øverste er fjernet uten at det er tatt ut noe ekstra nedenfor vanlig atx-spec.

Skrevet

Hvilke kort finnes med "syvslotsconfig", egentlig? Ikke nødvendigvis med 7 slotter, men hvor hvertfall slot 1 og 7 er der. De fleste jeg har sett har egentlig bare 6 slotter, da den øverste er fjernet uten at det er tatt ut noe ekstra nedenfor vanlig atx-spec.

Sett på gigabyte x299 aurous 7? 9?

Skrevet

Dette designet jeg tenkte på: https://www.gamersnexus.net/images/media/2017/motherboards/gigabyte-x299/gigabyte-x299-ws-board.jpg - men det kortet er vel ikke sluppet ennå?

Biostar: https://www.techpowerup.com/img/17-05-29/3a583db91232.jpg

...men også det er ikke sluppet.

Nærmeste jeg kommer er EVGA X299 Dark: https://images.evga.com/articles/01114/products/151-SX-E299.png

Og Asrock X299 OC Formula: https://www.techpowerup.com/img/17-05-29/40ef5a9f9677.jpg

Først og fremst er det slotter i posisjon 3, 4 og 5 i tillegg til 1 og 7 jeg vil ha. Det gir litt mer fleksibilitet. MSI X299 XPower og ASUS R6E/R6A mangler alle den 4 slotten.

Skrevet

X299 4.8 ghz lett bekreftet! 18 core blir neppe mye dårligere :D

12-18 core har større kjerne, og dermed lettere å kjøle selv med gugge under ihs

• Liker 1
Skrevet (endret)

12-18 core har større kjerne, og dermed lettere å kjøle selv med gugge under ihs

Nesten utrolig at så mange kjerner klokker så høyt. Moro!

Endret av C64C
Skrevet (endret)

Nesten utrolig at så mange kjerner klokker så høyt. Moro!

Deilig å motbevise de som mente at x299 var epic fail. Ved å ha 4000mhz + minne og mesh på 3000mhz+ så knuser x299 alt annet enn i ren rendering hvis motparten har vesentlig flere kjerner.

Tror det er snart RIP for min 1950x threadripper :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Skrevet

snipp

Ja SLX yter veldig bra når den er overklokket til 4600+ Mhz, 4000+ RAM og 3000+ mesh - men det krever også sitt av kjølingen man har. Som denne karen med custom loop :

Ok, so it turns out that stock 7920X is pulling just shy of 220W when SmallFFT (non AVX) hits. Before SmallFFT it's around 190-200W. 4.5GHz @ 1.15V raises the bar to 297W (peak core temp 80*C / package 85*C).

Ja, jeg vet spill temps vil være lavere. Men 220W stock P95 non-AVX!!? Geezsus :D

1.15v på en 5960X er ikke så extremt som det der, selv en Noctua D15 luftkjøler med viftene på 8-900 rpm takler det fint.

• Liker 2
Skrevet

Du skulle ha kjøpt Apex, så hadde du hatt hk for lengst :p

Hadde jeg villet hatt Apex, hadde jeg bestilt Apex.  :nei:

Skrevet

ASUS ROG STRIX X299-XE GAMING ser ut som et greit hovedkort. Blir nok det på meg om jeg skal ha meg X299 snart. Trenger egentlig ikke OC egenskapen/fordelen som Apex kortet har siden jeg ikke kommer til å sikte etter 4500+ Mhz CPU og 4200+ RAM uansett. Venter bare å se hvordan Coffee Lake blir før jeg drar opp VISA kortet :)

Skrevet (endret)

Tester nå 7800X med helt stock spenning.

Ser ut til at 4400 mhz er fjellstabilt på stock Vcore. Kjører også 3000 på mesh med stock Vcore og 16-18-18-1T 1.400V og 3800mhz på minnet i QC. 

Testet bare litt ikveld, skal teste mer imorgen. Scorer 1475/198 på CB R15.

Endret av Snusmumr1kk1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...